684 visninger
|
Oprettet:
min hund stjæler :( {{forumTopicSubject}}
hej
håber der er nogen der kunne hjælpe lidt her?
min hund stjæler nemlig, og aner ikke hvad jeg skal gøre? tomme ting der har været mad i osv (mit pap ligger i en gang på et bord, f.eks. morgenmadspakker) og hun tager det, og slitter det ad) hun kan også finde på at ville tage fra bordet lige foran næsen på mig
ved ikke om det er noget der kan gøres noget ved? fik hende da hun var 5, og der havde hun gået i hundegård altid (er en greyhound)
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.395
okt 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 9
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 1.162
Har læst at hun er meget følsom. Det samme er Thea og hende har jeg lært ikke at tage noget som helst, selv mad der står på gulvet, ved at sige et bestemt NEJ.
Hvis du ikke ser hun tager det, kan du tage det fra hende mens du siger nej.
okt 2005
okt 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 75 Svar: 168
Skal lige se om jeg kan finde ud af det problem;)
maj 2004
okt 2005
maj 2004
Hunde er værre end børn og en hund der ikke har boet inde er ligesom en hvalp. Den skal lære det hele fra bunden.
Når du tager det fra hende, viser hun så at hun godt ved at det er forkert?
okt 2005
maj 2004
Jeg ville prøve at blive ved og ved. Hver gang hun tager noget hun ikke må, så hurtigt hen og tage det fra hende.
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Svar: 3
Som hovedregel, hvis hunde stjæler og ødelægger ting, er det tegn på kedsomhed eller mangel på opmærksomhed. Det er med hunde som med børn, negativ opmærksom er bedre end ingen opmærksomhed.
Måske den trænger til at blive stimuleret, bruge sin hjerne, sin næse og sin fysik. Hvis du har mulighed for det, kan du prøve at give den mad på græsplænen i stedet for i skålen, altså kaste dens mad ud på hele plænen, så den selv skal snuse sig frem til det. Hvis der er noget der trætter en hund er det når den bruger sin snude. Jeg tror at du har en rigtig klog hund der bare gerne vil arbejde lidt og bruge sig selv, det er jo trods alt en hund der er avlet til at løbe.
Held og lykke, det er noget møg når det står på, men så snart man finder løsningen, var det det hele værd.
Hilsen Heidi og Vov fra Kenzo
min hund stjæler :(