{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
684 visninger | Oprettet:

min hund stjæler :( {{forumTopicSubject}}

hej smiley

håber der er nogen der kunne hjælpe lidt her?

min hund stjæler nemlig, og aner ikke hvad jeg skal gøre? tomme ting der har været mad i osv (mit pap ligger i en gang på et bord, f.eks. morgenmadspakker) og hun tager det, og slitter det ad) hun kan også finde på at ville tage fra bordet lige foran næsen på mig

ved ikke om det er noget der kan gøres noget ved? fik hende da hun var 5, og der havde hun gået i hundegård altid (er en greyhound)

smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hund stjæler :(
  • #1   9. nov 2007 Du kan jo som en start undgå at have noget fristende liggende fremme så vidt muligt. Altså f.eks. gå ud med pap med det samme og ikke have spiselige ting fremme andet end når du skal bruge dem self.

• #2   9. nov 2007 ja... men så æder hun f.eks. min sko... en dag jeg var i bad, farede den lille forvirende rundt... måtte stå ud a badet og kigge hvorfor, så lå hun og åd i min sko smiley

• #3   9. nov 2007 Mynder har ry for at stjæle mad....

Har læst at hun er meget følsom. Det samme er Thea og hende har jeg lært ikke at tage noget som helst, selv mad der står på gulvet, ved at sige et bestemt NEJ.
    Hvis du ikke ser hun tager det, kan du tage det fra hende mens du siger nej.

• #4   9. nov 2007 hun får a vide at det er forkert... men måske det bare er for sent at opdrage på hende?

• #5   9. nov 2007 Hmmm, hmmm....
    Skal lige se om jeg kan finde ud af det problem;)

• #6   9. nov 2007 Det tror jeg ikke... hvordan gør du?

• #7   9. nov 2007 tager det fra hende jo og siger nej, og så efter et par min går jeg hen til hende og nusser.. og er jo også et problem når jeg ikke er hjemme...

• #8   9. nov 2007 Når du ikke er hjemme, skal du lægge alt væk hun ikke må tage.
    Hunde er værre end børn og en hund der ikke har boet inde er ligesom en hvalp. Den skal lære det hele fra bunden.

Når du tager det fra hende, viser hun så at hun godt ved at det er forkert?

• #9   9. nov 2007 ja det er tydeligt at se hun ved hun ikke må... de går i deres gang når jeg ikke er hjemme aht mine møbler

• #10   9. nov 2007 Det ligner ikke en mynde at bide i møbler....

Jeg ville prøve at blive ved og ved. Hver gang hun tager noget hun ikke må, så hurtigt hen og tage det fra hende.

• #11   10. nov 2007 Hmm jeg har som altid kun en ting at sige TRÆNING.
    Som hovedregel, hvis hunde stjæler og ødelægger ting, er det tegn på kedsomhed eller mangel på opmærksomhed. Det er med hunde som med børn, negativ opmærksom er bedre end ingen opmærksomhed.
    Måske den trænger til at blive stimuleret, bruge sin hjerne, sin næse og sin fysik. Hvis du har mulighed for det, kan du prøve at give den mad på græsplænen i stedet for i skålen, altså kaste dens mad ud på hele plænen, så den selv skal snuse sig frem til det. Hvis der er noget der trætter en hund er det når den bruger sin snude. Jeg tror at du har en rigtig klog hund der bare gerne vil arbejde lidt og bruge sig selv, det er jo trods alt en hund der er avlet til at løbe.

Held og lykke, det er noget møg når det står på, men så snart man finder løsningen, var det det hele værd.

Hilsen Heidi og Vov fra Kenzo

Kommentér på:
min hund stjæler :(

Annonce