{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
428 visninger | Oprettet:

Min hund er uopmærksom! {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Jeg har en lille gårdhund som er meget uopmærksom og uopdragen!
Han har ikke haft den bedste opvækst så derfor er han lidt nervøs.. meeen....
Når vi går ture så kan jeg slet ikke få hans opmærksomhed. Han ignoerer bare mit kald og går videre. hvis jeg prøver at få ham til at se mig i øjnene så kigger han ved siden af mig. Han tor han bestemmer over mig men det gør han altså ikke!
Kan i måske hjælpe mig, måske har i nogle tricks?

Og så lige en ting mere.
Han løber rimelig tit væk. han sys det er så skide sjovt at tage røven på os fordi vi simpelhen ikke kan kalde ham til m og os! Hvis vi står 5 meter fra ham og råber: "Spottie!" så fræser han bare væk med højt løftet hale og rigtig fornøjerlige øjne! jjeg bliver så irretetret når han er sådan, ikke engang godbider kan få ham til at komme. og dete r jo et problem når vi bor midt i byen.(landby)

Jeg har prøvet at træne med at han har en lang snor på halsbåndet og så kalder jeg på ham og så når han løber væk tager jeg i snoren men det hjælper ikke.

Når han kommer hjem efter han er løbet væk får han altid godbider og ros selvom man har lyst til at skælde ham ud..

Håber i kan hjælpe!
Gerne hurtige svar (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund er uopmærksom!
  • #1   1. nov 2007 Hvor bor du henne af i landet???

• #2   1. nov 2007 Thy. Nors

• #3   1. nov 2007 i nordjylland (;

• #4   1. nov 2007 Sofie.......hvis din hund ikke kikker på dig, provokere den dig ikke. Den sender dæmpende signaler. Atfåen hund til at kikke dig direkte i øjnene kræver træning hvis du ikke skal trykke den.

At den ikke kommer og ellers er "ulydig" kan skyldes dig.Du er simpelthen for kedelig ;o)

Prøv at væreuberegnelig.Spændende. Sjov. Jo mere åndsvag du opfører dig, jo mere opmærksom bliver han på dig.

Og en sidste ting.........En hund der ikke har haft den bedste opvækst prøver ikke at bestemme over dig. Du bliver nok nødt til at træne tillid tillid og tillid så er jeg sikker på meget retter sig :o))

• #5   1. nov 2007 Når han ikke kikker dig i øjnene er det fordi han ved han er under dig.. og det er ok...
    Hvor gammel er din hund ?

• #6   1. nov 2007 du skal vise din hund at den har brug for dig.
    1. lad den arbejde for al sin mad. giv ikke mad i madskålen, lad den selv søge efter den i græsplænen, eller lad den lave problemløsning, med at få mad ud af ting.
    2. hvis den stikker af, så løb den modsatte vej end hunden, så den må holde øje med dig. og øv indkald, især under forhold hvor du er sikker på den kommer. evt. sæt 1 lang line i den.
    3. øv masser af kontaktøvelser, og giv en del af dens mad, for at være opmærksom på dig.
    vigtigt. giv ikke mad, hvis den ikke udføre sine opgaver eller hvis den ikke vil lytte til dig. efter 1 dag eller 2, så skal den nok arbejde flot, og så kan du igen give den fuld dagsration, for flot udført arbejde.
    http://www.grosserguiden.dk/Aktiverings-guiden/aktiverings-guiden.html

• #7   1. nov 2007 Janie F .... 45 dejlige år .
    OK (:
    JEg snes nu ikke jeg er kedelig, når jeg prøver at få ham til mig ligger jeg på græsplænen med pølse i hånden og siger " kom så pruttegåj! kom såå!" dete r total onnisvært xp (:

Liselotte N:
    OK (:
    dejligt at vide.
    han er lige blevet et år.

*Candie & Malou *
    Jeg vil prøve det med maden (: MANGE TAK!

• #8   5. nov 2007 Hej.
    Jeg har et godt råd til hvordan du lærer din hund at holde kontakt til dig, men du skal starte med snoren på. Tag eks. pølse i munden. Vis hunden at du gør det ved at sig lyde som får den til at kigge op. når den gør dette spytter du pølsen ud. efter mange gentagelser vil hunden forbinde det at kigge dig i øjnene med noget positivt, og hunden vil helt af sig selv søge kontakten for at få pølsen. Jeg håber at denne lille ovelse vil hjælpe dig til at få en bedre kontakt til hunden.

Kommentér på:
Min hund er uopmærksom!

Annonce