{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.614 visninger | Oprettet:

Overglad for andre hunde ! {{forumTopicSubject}}

Min 40 kg's hund bliver overglad, når han møder andre hunde. Halen i vejret og oprette ører - forpoter i jorden - juhuuuu, vil du lege.
Men, men..... han skræmmer jo alt og alle der kan gå på 2 ben (og indimellem også dem på 4 ben). Jeg syntes, jeg har prøvet stort set alt. Gå den anden vej og tilbage igen. Haft kyllingstykker i lommen osv. osv. Det er bare som om, vi er kommet ind i en rigtig dum cirkel og han bliver sværere og sværere at holde. Og fuld stændig "døv". Gode tips efterlyses.
Han er hverken bisset, ondskabsfuld - bare en rigtig "drengerøv". Ingen problemer med de hunde, han kender - kun under gåture.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overglad for andre hunde !
  • #1   15. okt 2007 Hej Jette

Vi har samme problem med Balto, og til hunde træning fik vi af vide at når han går over mod den anden hund, kigger på den eller hvor din grænse går, skal du sige bestemt NEJ, reger han ikke på dette skal du tage ham i kæverne og kigge ham dybt i øjene og vente på han giver et dæmpende signal (rolig mor undskyld) og så kan i gå vidrer.
    Det tager tid men det er begyndt at virke på Balto.

• #2   15. okt 2007 Min Fia var lige sådan.. Hun er det stadigvæk nogle gange.Jeg er begyndt at træne med at hun ikke må hilse på alt og alle som hun fik lov til da hun var lille bebs. Hun får kun lov hvis hun sidder helt rolig og snuser roligt til den anden hund/menneske, hvis hun begynder at bliver vild så går vi. Nu har hun forstået, at det kan betale sig at være rolig. Tregange om ugen kommer hendes legekammerat, hvor hun kan lege vildt lige så tosset hun vil. Men den metode virkede for os.

• #3   15. okt 2007 så lige så snart hun begyndte at blive vild så var det nej og så gik vi og når hun var rolig fik hun en godbid:-)

• #4   15. okt 2007 Rigtig mange tak for jeres svar Marianne og Marie Louise. Jeg vil afprøve jeres metoder.
    Jeg var blevet anbefalet at lade min hund mødes med en dominerende, så den fik respekt (læs klø), da det var respekt, den manglende. Det er jeg bestemt ikke tilhænger af, for som nævnt, er der ikke noget ondt i ham - bare pjettet. Jeg er derfor er jeg meget glad for jeres tips.
    Ha' en rigtig god dag.

• #5   15. okt 2007 Også tak til Papirløse hunde og Christel. Egentlig rart at vide, det ikke er mig, det er helt galt med !! Tak for jeres kommentarer også.
    Også god dag til jer.

• #6   16. okt 2007 Puha, det er da rart at vide man ikke er alene om dette problem.....

• #8   16. okt 2007 Hej !
    Jeg har været på tur med vovsen... og jeg tror, jeg er mere træt end hunden !!.
    Jeg brugte metoden med at tage ham i kæberne, kigge dybt i øjnene og sige bestemt NEJ. Og jeg tror faktisk, det virker. Og jeg skulle være hurtig "ude". Ved første hund måtte jeg gøre det 3 gange, før han fandt ud af, at det var alvor og ikke "lalleglad og sjov" Jeg kunne ihvertfald mærke en lille ændring for hver hund, vi mødte. Men py-ha hvor det holdt hårdt. Og sikke en overraskelse, han fik... Jeg arbejder videre med metoden.... takker

• #9   23. okt 2007 Det virker, det virker....... men han blev så hurtig, at jeg ikke kunne nå at tage fat i ham - et hurtigt ryk fra ham og ind på plads (ha, ha.... du nåede det ikke mor). Han er derfor nu blevet udstyret med en grime, og det er efterhånden blevet en fornøjelse igen at gå tur. Og jeg tør igen lade mine børn (15 og 18) gå med ham. Jeg brugte lidt tid på at vænne ham til grimen, inden vi for "alvor" gik tur. Både så han kunne vende sig til den, og jeg kunne lære at bruge den rigtigt. Og det har gået over alt forventning. Det generer ham overhovedet ikke at have den på. Han har fundet ud af, at han sagtens kan snuse, få godbidder og i det hele gøre som han plejer - bare ikke være voldsom.

Kommentér på:
Overglad for andre hunde !

Annonce