{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.854 visninger | Oprettet:

muskelhundeejere, har ondt af sig selv {{forumTopicSubject}}

Ja, har jo tidl. lavet tråde hvor jeg beskrev HG's typiske muskelhunde ejere. Og det var jo mægtig sjovt. hehe.

nåh men til sagen, jeg møder og har tit kontakt med div. ejere af div. hunde.

En person kontakter mig så ang et hålsbånd, som personen er glad for, der er nogle nitter som stikker ud af halsbåndet mm. jeg siger så jeg ikke sys om halsbåndet, da jeg mener det sender et forkert budskab. personen siger så, at det er ok en lille hund har det, men ikke en muskelhund, og det ku fandme ikke være meningen. Personen vil sq ikke holde sig tilbage pga. hvad andre mennesker sys. og det er den generelle holdning bla mange muskelhunde ejere.

Der mener jeg så ikke man er sit ansvar værdigt.

JEg er af den overbevisning at når man har anskaffet sig en hund, som er så meget på mode, så meget i medierne og skaber frygt mange steder, Så er det sq ejerens ansvar at fremvise hunden bedst muligt. Være tolerant over for mennesker som måske har div. utrygheder ved hunden. Være venlig og imødekommende overfor fremmede. alså være frisk og forklare om racen, Dens gode og dårlige sider, myter og sandheder, og for gudsskyld være ærlig. Ved man at hunden bliver overglad når fremmede kommer, så holder man den sq lige. når fremmede mennesker vil hilse på princess på gaden, låser jeg hende mellem mine ben, så de kan sætte sig på hug og få en møsser og få lov at nusse hende mens vi snakker om hvor hurtigt hendes hale pisker. princess har omvendt mange mennesker, Både med og uden hund.

jeg mener at hele den der indstilling med, hvis de andre må, så må vi os, er helt gal. os derfor min hund aldrig bliver luftet løs et sted for der kan komme andre, ikke fordi hun ville gøre de andre noget, men folk ville blive utrolig utrygge, og det billede ønsker jeg ikke at folk har omkring min race. smiley

Hvad siger i ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  muskelhundeejere, har ondt af sig selv
  • #1   21. feb 2008 Nala har lige fået et nyt *bling bling* Halsbånd i lyserødt, *smil*

ville dog aldrig vælge at sætte nitte eller kvæler på min hunde, de kommer til at give det forkerte indtryk-

• #2   21. feb 2008 Tjaaah, jeg må nok give dig ret..... Min mening er at muskelhundens værste fjende, er dens ejer!!
    Det gælder selvfølgelig ikke for alle, men desværre for alt for mange...

• #3   21. feb 2008 det er godt skrevet...
    mange tænker ikke over at de lige skal ændre holdning selvom deres hund er sød og dejlig, det kan fremmede jo bare ikke se på afstand

• #4   21. feb 2008 Enig smiley

• #5   21. feb 2008 Muskelhundeejere eeeelsker opmærksomhed.

• #6   21. feb 2008 der er stor forskel på princesse halsbånd og det andet i min verden, ville sys det var komisk, hvis jeg så en stor hund med lyserødt bling halsbånd, og ville grine hvis jeg så en chi, med stort bad ass pitbull halsbånd.

for ja, der er forskel på hundene i min verden. hehe. os selv om mange mener det ikke er fair.

• #7   21. feb 2008 "Muskelhundeejere eeeelsker opmærksomhed."

Gælder det alle?????

• #8   21. feb 2008 Ganske enkelt hovedet på sømmet ;o)

• #9   21. feb 2008 *GGGGG*
    Doggymom.....:
    Du har da ellers ikke en muskelhund?

• #10   21. feb 2008 doggymom, ja ok, busted. smiley smiley

• #11   21. feb 2008 lise, LOL smiley

• #12   21. feb 2008
    Stina&Freysen-Stor hund, Endnu større personlighed .

Og du har ret til din mening.

• #13   21. feb 2008 jeg smutter lige lidt tid, da der er serveret smiley

• #14   21. feb 2008 Jeg har osse brede halsbånd til mine.. I sort nylon med kliklås.. De er gode,for de ses næsten ikke på den sorte pels.. de kan vaskes og tørrer hurtigt,når ens hunde er glade for vand smiley

• #15   21. feb 2008 Tim.. det ved man jo,at man må ta med når man køber visse racer.. Folks frygt er jo ikke helt ubegrundet

• #16   21. feb 2008 Er enig i indlægget, men lad være med at sætte alle i samme bås, der er mange seriøse "muskelhunde"ejere

• #17   21. feb 2008 Synes det er godt skrevet og er helt enig. Håber ikke der kommer flere debatter om hvor ondt de har af dem selv med de oplevelser de får, for det hører jo med til racen..

Hep Hep

• #18   21. feb 2008 Det er synd at nogle ska have dem som protens forlænger,nok en god race hvis den ender i de rigtige hænder..snøft

• #19   21. feb 2008

en rigtig indstilning stur 5 tal
    Muskelhundeejere eeeelsker opmærksomhed." kunne man tydlige se på DKK i Odense, så enig i de 95 %

• #20   21. feb 2008 Peer

hvad skete der da i Odense?

• #21   21. feb 2008 mark> er enig , idag mødte jeg med sabrina som du vist kender lidt?? en ældre herre jeg holdte emma ind til mig da hun er så lalleglad og stiller sig på bagbene og kan godt se man kan få et forkert indtryk a hunden der, nå men manden smiler vildt og sir ej hvor er du fin såå sød og har aldrig set sårn en som dig hvid før? jeg smiler og griner lidt bare sårn venligt og spør ham om han vil hilse på emma hvis jegholder hende nede.. nej sir manden det tør jeg godt nok ik!! altså det fair men så ska han ik stå og geare min hånd op på den måde men respektere folk hvis de respektere mig!

ps har et bredt haslbånd til emma da jeg syns de eneste hunde der netop kan bære dissem ed en vis stolthed er muskelhundene hehe

• #22   21. feb 2008 brian> jaah nemmerlig:P

• #23   21. feb 2008 yep, det ville jeg også gerne vide..

• #25   21. feb 2008 ja det er noget æv.. var der søndag og fulgtes med nogle muskelhunde + ejere - der var nu ingen der skabte sig eller på anden måde søgte opmærksomhed...

• #27   21. feb 2008 For stamtavler! .

hehe, tror bare vi kan blive ved med at sidde her og være nysgerrige..fed bemærkning at smide i sådan en tråd og så bare skride... smiley

• #29   21. feb 2008 Åh, hvor er jeg dog enig med MARK:-))

• #30   21. feb 2008 ku ikke være mere ening med dig Mark Blom

• #31   21. feb 2008 Brian, det er ok at forsvare sig, men tingene skal gøres med måde. og som der bliver sagt, Er der kæææmpe forskel hvornår folk føler sig trådt på..

Når folk siger at alle muskelhunde er dræbere rør det sq ikke mig.

• #33   21. feb 2008 brian, du burde da vide at det altid er det negative der bliver fremhævet.

• #36   21. feb 2008 hej alle sammen!!

jeg er nu enig i det meste,
    men jeg tænker man køber et halsbånd der er bedst til hunden et så man kan styrer sin hund lige meget om det er en muskelhund eller en anden lille hund ..
    Jeg er sku træt at folk der har et flot halsbånd men på ingen måde kan styrer sin hund med det på .. man er jo ved at bø af grin af folk der bliver slæbt ned af gaden ,, men det er måske lige meget bare hunden ser godt ud ??? ja undskyld men det er for mig åbenlyst der er en grund til at man skal ha det på ......

• #39   21. feb 2008 Hvorfor skal man gang på gang forsvare sin "race" ligemeget hvad, hvor og hvornår - og må man nu heller ikke have et halsbånd på med nitter fordi det skader ryet endnu mere...Hmmmm ja min grænse er nået...... Jeg har altså ikke valgt min hund fordi jeg skal tænke over hvad jeg giver ham på af halsbånd osv. Gør da hvad jeg syntes er pænt og passer til ham.. Min mening er bare at det er skide synd at der er så mange som bruger dem som potensforlænger og ikke gider sætte sig ind i racen....

• #40   21. feb 2008 For stamtavler - Er slet ikke enig med dig - Jeg har købt min hund fordi jeg elsker racen, jeg går til træning men min hund fordi jeg vil have han bliver en "ordentlig hund", jeg har nogle mål jeg vil nå men min hund, jeg giver min hund kærlighed, omsorg og hvad der ellers dertil hører - og så skal Frk. Pedersen sku ikke sige hvilket halsbånd den skal bære for ikke at give forkerte signaler!!!!

Jeg kan godt forstå at hvis man ser de slags personer der bruger dem som potensforlængere giver dem store pig halsbånd på osv.. og bare render rundt med hunden for at vise den frem og spiller smart med den - så giver det forkert signal...

Men når jeg kommer gående med barnevognen og prøver at lære min hund at gå ordentligt i snor - ja så vil jeg sku godt selv bestemme hvad halsbånd den skal have på......

• #41   21. feb 2008 Brian

Iben læser racebeskrivelsen af amstaff, ikke af pitbull

den ligger ikke inde på DTK

• #42   21. feb 2008 For stamtavler - jo det tror jeg godt de kan se...... Det har også stor betydning at man går med barnevognen - det har jeg i hvertilfælde oplevet og så det at jeg er en ganske normal pige at se på - så jo har erfaret at det har betydning - og når jeg går tur med ham taler jeg altid med ham også når han vil hen og sige hej til de forbipasserende, så snakker jeg til ham og kigger op på dem som går forbi - så har kontakt med hunden og er opmærksom på dem som går forbi ........ Tror det har en del at sige.

• #43   21. feb 2008 man kan da ikke se du er ansvaret værdig "bare" fordi du har en barnevogn.

-Ellers er jeg enig med Mark B og Rikke.

• #44   21. feb 2008 Miss Muuh - jo det kan man faktisk godt for når man har en lille baby og kommer gående med ens "muskelhund" så er der nogen som tænker nåhhh så kan den ikke være så farlig og så må de have styr på det når det "tør" have en baby og muskelhund - så er ikke enig med dig.

• #45   21. feb 2008 Altså nu snakker vi jo kun fordomme - altså om andre er bange for hunden osv...

• #46   21. feb 2008 for min skyld kunne du komme trækkende med en Amstaff og en tvillingevogn og det overbeviser mig ikke om at du er ansvarfuld.

Ingen fordom...Men fordi man har barn og hund er man da ikke spor bedre end alle andre.

• #47   21. feb 2008 Vi har forskellige opfattelser af tingene og fair nok for det - jeg har bare oplevet at folk ikke er så "bange" for hunden når jeg har barnevogn med - og sådan ligger landet nu engang smiley

• #48   21. feb 2008 Ej nu må i sgu holde op!

Jeg har et kvæler på min hund og dermed er jeg en mega dårlig uansvarlig hundejer der sender dårlige signaler?

Og så vil jeg holde på min ret til ytringsfrihed(LOL), så kald mig bare et tudefjæs der ikke har en skid forstand på hund.

Jeg ER faktisk pisse træt af, at skulle lide af hensynsbetændelse, bare fordi jeg har den hund jeg har.

Men en anden ting er så, at jeg tager hensyn og mener vi alle skal kunne være her, men det huer mig ikke, at det nærmest er tvunget ned over hovedet på mig.
    At jeg ikke bare kan gå normalt med min hund som alle andre.

Og nogle gange farer der sgu en djævel i mig og jeg nægter at være Miss Jeg-tager-hensyn-til-alt-og-alle-omkring-mig-bare-fordi-jeg-har-en-hund-hvis-udseende-du-ikke-kan-li.

Men nu er der faktisk ikke ret mange der er bange for Macho. Alle synes bare han er skide nuttet. Det er sjældent vi støder på fordomme.

• #49   21. feb 2008 For stamtavler - ja det har jeg også oplevet nogle gange at tænk man tør have en muskelhund og baby sammen..... Så skal man til at forsvare sin race - og det bruger jeg bare ikke min kostbare tid på mere!!! Det har jeg gjort alt for meget i starten.....

Men her det sidste lange stykke tid har jeg kun fået "positive" bemærkninger når jeg lufter hund og barnevogn samtidig - og det er primært fra de ældre som er ude at lufte deres hunde om formiddagen...

• #50   21. feb 2008 man er nødt til at anerkender hundens ophav, ellers er man måske ikke helt klar over , hvad man har mellem fingrene... derudover synes jeg det er en fornægtelse af hunden...
    bare fordi en race har en fortid, skal dette ikke ses som noget negativt i dag, med mindre det bliver brugt negativt... det kan da vendes til noget positivt... dens udholdenhed, dens styrke, dens stædighed... dens kærlighed og trofasthed... det er da noget af det der hører til ast... + det smukke ydre... he he

derudover er det træls at læse et af indlæggene, om noget opmærksomheds problem, som ikke bliver besvaret igen... træls... ikke så seriøst, må jeg sige.. huh..

• #51   21. feb 2008 derudover bruger jeg kvælerhalsbånd, brede halsbånd ( dog kun de 3-4 cm) har dog et meget bredt, meeeen det passer sgi da ikke så godt, det ser for stort ud... heh he... som om at han ville få besvær med at trække vejret... fnis...

• #52   21. feb 2008 For stamtavler måske skulle DU læse igen?

Skrevet: 21-02-2008 18:08:38

Nala har lige fået et nyt *bling bling* Halsbånd i lyserødt, *smil*

ville dog aldrig vælge at sætte nitte eller kvæler på min hunde, de kommer til at give det forkerte indtryk-

Og hvor skriver jeg at jeg ikke vil tage hensyn?

• #53   21. feb 2008 Brian og Pablo....LOL...hørt hvad?

• #54   21. feb 2008 brian og pablo >> ok... smiler...

• #55   21. feb 2008 tror heller ikke lige et kæmpe bredt halsbånd med pigge, ville tiltale mig... det er for hunde der vogter geder eller får i bjergene.. ikke til ast...

men ok, den kan vendes ... hvorfor er det lige at de får de kæmpe brede bepiggede halsbånd på... mon det er fordi hunden ser for sød ud... smiler lidt for så skulle de måske ha fået en anden slags hund...

synes selv det er ok med nitter, der ikke stikker ud, bare sådan nogle flade nogen... ser da pænt ud...

• #56   21. feb 2008 Altså vi har købt et rigtig stort bredt halsbånd der står AMSTAFF på når vi skal ud til familie eller venner får han det fine på smiley Det ser kanon flot ud til ham

• #57   21. feb 2008 Jeg er min min gode ret til at føle mig pisse træt af at skulle tage hensyn.
    At du ikke bryder dig om det fred være med det. Hvis du synes det er evigt fedt at skulle "slikke røv" som du selv udtrykker det. Så fred være med det.

Og fordi jeg er pisse irriteret over at skulle tage hensyn, betyder det da ikke at jeg stopper med at gøre det. Det kan sagtens lade sig gør i min verden, at være irriteret på noget, men samtidig vide at der er en grund til at fortsætte.

• #58   21. feb 2008 Brian og Pablo...jam det er jo lidt sådan en tråd hvor folk er irriteret på folk der er irriteret.

Og jeg mener det seriøst, hvorfor er det kun trådens opretter og de andre der har ret til at "brokke" sig? Det vil jeg godt brokke mig over....*s*

For det er det de gør "brokker" sig over at andre "brokker" sig...LOL....Sist jeg så efter kaldtes det meningsudveksling og alle har ret til netop deres mening.

• #59   21. feb 2008 Hehe jeg har 2 muskle hunde den ene har et tykt læderhalsbånd kun fordi de er mere holdbare, og min hun amstaff har en i skrigende lyserrød med bling bling smiley

• #60   21. feb 2008 For stamtavler...hvad er det lige præcist at jeg ødelægger?
    Og hvad er det for en tilgang du mener at jeg har?

• #61   21. feb 2008 For stamtavler Og du skrev skam selv "slikke røv" længere oppe...

• #62   21. feb 2008 Brian og Pablo....det synes jeg det er og helt ærligt ved jeg sgu ikke hvem jeg ville være mest bange for:
    En muskelhund med "farligt og råt halsbånd"
    eller
    En muskelhund med "pyssenusset Bling Bling halsbånd"

Hvad det angår har jeg vist lige nogle fordomme og er ret overfladisk....Slemme mig.

• #63   21. feb 2008 For stamtavler....Hvad er det for privat beskeder? Og folk er da velkomne til at svine mig til. Fred være med det. De aner tilsyneladende ikke hvem jeg er.

Jeg synes det er lidt interessant, at du(samt dem der sviner mig til) mener at vide hvordan jeg håndterer en evt situation i min hverdag. Og hvordan jeg er som menneske. Det er jo bare HG i en nøddeskal.

Hvis folk gad at læse hvad der blev skrevet.
    Vi prøver lige igen: "Men en anden ting er så, at jeg tager hensyn og mener vi alle skal kunne være her"

• #64   21. feb 2008 Og det var så et udpluk taget fra det JEG havde skrevet.

Og som jeg skriver et andet sted, det er meget sjældent at vi møder fordomme. Og mon det er fordi jeg er uansvarlig, negativ, angribende og irriteret?

Jeg er altid ekstra påpasselig når jeg er ude med Macho, jeg tager hensyn, er imødekommende og vil hellere passe for meget på end, at ende op i en dum situation.
    Jeg gør meget ud af at forklare folk om "racen", holde min hund tæt til mig, respekterer alle regler, træner min hund, gør folk opmærksomme på at han er meget glad og derfor lidt voldsom når han hilser.
    Jeg er meget opmærksom på om nogen udviser frygt når vi går forbi. Så hilser jeg pænt og sørger for at vi opfører os endnu mere korrekt, hvilket som regl ender med at folk så gerne vil hilse, eller ikke er bange mere.

Jeg er meget opmærksom på det ansvar jeg har, fordi jeg har sådan en hund.
    Jeg lever op til det ansvar og jeg synes jeg er en go repræsentant for denne type hunde.

Et er hvad jeg skriver her...at jeg brokker mig og er irriteret, et er hvad jeg tænker og føler, MEN DET ER HVORDAN JEG HANDLER der betyder noget.

• #65   21. feb 2008 For stamtavler....Et menneske ligner sin hund og jeg har jo en kamphund smiley lol

Jeg tager såmend heller ikke alt som et angreb, men jeg holder på min ret til at brokke mig over noget, være pisse irriteret uden at skal have på mig at jeg er en dårlig hundeejer og en dårlig "repræsentant". Det gider jeg simpelthen ikke ha på mig.

• #66   21. feb 2008 Jeg synes det er skræmmende at man i et åbent forum ikke kan komme med sin oprigtige mening og holdning uden at blive stemplet som uansvarlig hundeejer.

• #67   21. feb 2008 Ja, det er der måske og så er vi tilbage til ytringsfriheden.

Som muskelhunde ejer må jeg ikke udtale mig negativt, så er jeg uansvarlig.

Moden reaktion må jeg nok sige.

• #68   21. feb 2008 AHA....Muskelhunde=Muhammedsag smiley

• #69   21. feb 2008 Præcis.....
    Bortset fra det, så er det nogle rigtig lækre hunde du har...

• #70   21. feb 2008 jeg elsker ikke opmærksomhed, og må ærligt indrømme jeg efterhånden ikke engang gider gå ind i de tråde mere.. smiley

folk kan sige hvad de vil -alle har meninger , bare ikke alle der er enige og det skal der være plads til smiley

• #71   21. feb 2008 M&J...sikke en dejlig gavflab du har dig der smiley
    Det billede på din/jeres profil, har du selv lavet det? Og hvor og med hvilket program?

• #72   21. feb 2008 haha, mange tak smiley
    hun er smilende susie tror jeg smiley
    hehe, nej har jeg ikke, kan ski ikke finde ud af sådan noget smiley

• #73   21. feb 2008 For stamtavler....Jeg har faktisk et rigtig blødt punkt for Cavalier.
    Var ved at få en, men der var nogen før mig og de nappede den.
    Og tag endelig ikke fejl af dådyrøjene....han gemmer på en frækhed uden lige smiley

• #74   21. feb 2008 og har kigget mange gange på din utrolig smukke Gaia. Virkelig et pragteksemplar!

M&J...hvem har så lavet det? Det er ret flot, syn at det kun kan ses i lille format.

• #75   21. feb 2008 Synes det du skriver Mark er ualmindelig rammende - og om ikke andet værd at overveje - uanset hvilken hund man ejer, og hvilke fordomme der er mod denne.

• #76   21. feb 2008 Bine...nu klynker du og det må du ikke smiley
    Jeg har da givet Gucci høj, for længe siden smiley

• #77   21. feb 2008 For stamtavle.....go taktik ikke? Ville lige vise folk hvor stereotyp jeg er smiley

• #78   21. feb 2008 Bine....LOL.....det kan jeg godt forstå, men det er ikke tilladt...at du ved det ;D
    Og nu må du da være tilfreds med din xtra høj, eller du vil måske også ha at jeg bryder ud i lovsang om din dejlige vaps??.....hmm..jeg er vist ved at være overtræt...

• #79   21. feb 2008 For stamtavler....vil da gerne se hendes søskende og seføli, der er da ingen tvivl om at din er den bedste, sødeste og smukkeste ;D

Ja cavalieren er en rigtig dejlig puttehund....i min verden. Nogen bekendte til vores familie havde en og den skulle ALTID ind under dynen, ned i fodenden mosle rundt og så sove der smiley

Du må meget gerne lave sådan et billede....

Nu vil jeg også daffe, hunden skal luftes og den ene unge fodres af.

• #80   21. feb 2008 Bine...ja da....det har du også fået til Gucci smiley
    De har jo en ualmindelig lækker farve smiley
    Go nat...inden min ammehjerne brænder sammen.

• #81   21. feb 2008 Jeg køber godt nok det halsbånd jeg mener passer til Tayson og så må folk da virkelig tænke hvad de vil, det er da deres problem.
    Desuden er der jo også nogle af de hundeejere med små racer der er træt af at blive forvekslet med paris hilton wannabees, men alligevel kommer de med hunde i en fin taske med plys og bling bling halsbånd.....altså hvad er foskellen.
    HVis man skal tage sig af hvad alle andre mener om en og ens hund og ja nu også hvilket halsbånd man bruger ja så kunne man da ikke bestille andet. Jeg tror at de follk der er bange for de såkaldte muskelhunde bliver lige så bange for den om den har et bredt nitte halsbånd på eller et smalt et med plys.

• #82   22. feb 2008 Catalina F
    Du burde måske lige tjekke folks hunde ud før du generalisere selv.

• #83   22. feb 2008 Øh ? ?

Foraget må jeg sige at jeg ikke repræsentere alle skribenter i denne tråd?

Så MUUH selv Dåse Åse......( vældigt voksent sagt )
    Men kan du ikke lide hvad jeg skriver eller måden jeg gør det på.Tja så rager det mig langsomt.

Og hvis du føler jeg fryser folk ude eller skriver af kedsomhed?
    Tja so be it. Jeg skriver hvor jeg vil.

• #84   23. feb 2008 Tror da at dem der avler og sælger dem..må da ha lidt af skylden selv..må da ku se hvad får type mennesker der kommer og ser på hvalpene...men der er måske ik så vigtigt...bare de blir solgt...tror da nok jeg ville studere folk lidt,hvis jeg havde hvalpe til salg..hvad mener i selv...

• #85   23. feb 2008 For stamtavler.......ja det er nok rigtig nok...men ser bare tit helt unge mennesker komme gående med såkaldte muskelhunde ...og tænker tit på ,hvem sælger dem og hvor må marked være stort...desværre..l

• #86   23. feb 2008 Laila:

Det gør rigtig mange muskelhundeopdrættere, som ikke er deres ansvar bevidst og som er ligeglade med racens ry, bare der kommer penge i kassen:-)

• #87   23. feb 2008 Tror nu at alle useriøse avlere sælger til hvem som helst. Unge som gamle. Bare der er penge i "lortet"!!!! Desværre..

• #88   23. feb 2008 For stamtavler:

Nå, ja for sytten da.........*GGGGG*. Tror jeg bliver hjerneskadet af den svømmehal Lotus går i.....*GGGG*

Kommentér på:
muskelhundeejere, har ondt af sig selv

Annonce