{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.761 visninger | Oprettet:

chihuahua hvalp viser aggressiv tegn.. {{forumTopicSubject}}

han er 9 uger gammelt - så fik han sin første rigtig tygge ben i dag - men det var underligt, hvis man kom lidt for tæt - knurre han vild meget - vi har et kærligt hjem - og han har aldrig vært ondt før...hvorfor vil han så vise tegn på aggression? hvad kan man gør?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  chihuahua hvalp viser aggressiv tegn..
  • #1   13. okt 2007 Fordi han tror han bestemmer, da vores var mindre gjorde de det også, og når han gør det går du simpelthen bare hen og tager benet fra han og siger nej og så giver du ham ikke benet igen før næsten dag, og husk ikke at virke bange men bestemt!

  • #2   13. okt 2007 Ville også tage det fra ham.. og vise ham at det er dig der bestemmer.. og først når du giver lov må han tygge i det igen mens du evt holder i det?


  • #3   13. okt 2007 tak for tippet smiley


  • #4   13. okt 2007 Han viser at det er hans kødben og han er bange for at i vil atge det fra ham. Og det er ikke et godt tegn. I må træne det væk med ham. Altså allerførst.
    Imens han sidder og tykker i sit ben så går du over til ham sidder dig stille og LANGSOMT ned og taler beroligene til ham, du skal ikke skælde ham ud hvis han knurre. Kig ikke på ham som sådan men inorer ham og tag så noget rigtig lækkert som lsmå pølse stykker op af lommen og lidt væk helt et par stykker så han for travlt med at spise og tag så kødbennet og når han kommer over til dig igen ROSER du ham meget og gør sådan et par gange og få ham så til at sidde pænt og giv ham så kødbennet igen og sæt dig ned og inorer ham og lav denne øvelse. Du skal ikke skælde ham ud over at han knurre han viser kun at det er hans kødben og at han vil passe på det.

    Til andre som har skrevet: det en dum ide, bare at gå over og tage kødbennet og sige NEJ. Det kan være hunden opfatter nej på en anden måde og du straffer den hårdt og sådan, træn det væk i stedet for at skælde den ud. at skælde ud hjælper ingenting men træning og ros gør det hele meget lettere,Håber du kan bruge mit råd.


  • #5   13. okt 2007 Hvem giver for at tag.... Du ville også blive skide sur hvis tjeneren kom og tog din tallerken.... :O)))

    Selv den bedste ulveflok leder gøre det ikke...
    Læg dig ned sammen med din hund og vis tryghed tag benet spis sammen med ham vis at han har intet at frygte. og gøre det igen og igen. spis af madskålen før du selv giver maden. du vil få en så rolig og afbalanceret hund i hjemmet som ingen behøver at frygte at passerer når der ligger et ben.
    Det virker her


  • #6   13. okt 2007 Lisette H: hehe.. ja sådan kan man vel også gøre hehe:D en sjov måde du har fundet.

  • #7   13. okt 2007 Vi håndfodrede Sakki fra starten - mest fordi han ikk gad æde. Han har altid haft det fint med os tæt på, når han har både ben og foder....måske ka du prøve det...
    Et griseøre SKA vi ta fra ham.....det er en leg vi har....ellers kaster han det til os...han ved han får det igen ;O)


  • #8   13. okt 2007 Hunden skal fandme ikke knurre af sin ejer, nu stopper i, undskyld sproget, Vores hunde har kun knurret en gang, et hårdt nej og tage benet fra ham og så lære de det er dumt at knurre.
    Hvad nu hvis et barn en dag kommer tæt på hunden og de så bider? Så er det sgu bedst at lære dyret at det er forkert og den er lavest i fødekæden.
    Der er da ingen Alfa som bruge flere uger på at træne beta og omega i flokken, og vil alfa have deres mad, ben eller legetøj så tager han det og de andre tillader det selfølgelig, ellers siger han også nej!


  • #9   13. okt 2007 Hør nu lige her, hvis det virker første gang må hunden da fatte det, kan godt være dine små minirature hunde ikke kan gøre meget, men vores kan altså bide hele hovedet af et barn, eller et andet menneske, så derfor er en hver form for knurre ikke tilladt her i huset og det ved de godt.!

  • #10   13. okt 2007 hahahaha jeg har en masse film med ulve, som lever vildt og har sgu aldrig set en alfa flytte sig og hvordan kan du sige alfa ULVEN? du ved vel godt der normalt er 2 alfaer i en gruppe, en han og en tæve, hvilket også er de eneste som må få hvalpe.
    De spiser først og har de bedste sove pladser. Hvis de ikke viser det er dem som bestemmer 100% bliver der uro i flokken.
    Men det ved du vel og alt det er fis med at ignore hunde og også godt nok i nogen tilfælle men ikke når det kommer til at bide eller knurre.


  • #11   13. okt 2007 Tue og Signe Det kan ikke være mere forkert. Hunden knurrer ikke for at dominerer men fordi den er utryg, og hvis man tager det fra den viser det kun hunden at den har en god grund til at være utryg. Mine hunde er store (gigantracer) og jeg støtter fuldt op om Ceteris Paribus-Cleo. Læs Anders Hallgrens bog Forstå din hund, eller Alfasymdromet.

  • #12   13. okt 2007 Må jeg lige spørger om noget, alle jer som er herinde, kan det virkelig være rigtigt, hvis nogen af jer har børn (har ikke selv) at i aldrig siger nej til dem heller? de falder jo ikke døde om af det? ignore i det også bare og roser dem for det gode de gør?
    Så hvis du kommer hjem og siger de tager stoffer ignore man det så og roser dem når de ikke har taget noget?
    Altså hunden ved også godt hvad nej er, det er noget man ikke må og må ikke skal gøre igen, selfølgelig skal man ikke råbe og skrige, men et hårdt nej og så skulle det være til at fatte.


  • #13   13. okt 2007 Må sige jeg er enig med
    Ceteris Paribus- Cleo the VID - Very Important Dog .

    Der står da blandt andet også i Anders Hallgrens bog Alfasyndrom....


  • #14   13. okt 2007 Sorry, men som schæfereejer må jeg give Ceteris helt ret... Og min hund kan også bide hovedet af et barn.
    Måden man gør det på er at følge dit råd...

    Man er total utroværdig som flokleder hvis man tager maden fra hunden uden at bytte.
    Man mister respekten fra hunden - noget som man skal arbejde for at gøre sig fortjent til.
    Man bekræfter den i, at den har grund til at være påpasselig når det handler om dens mad og derved styrker man den adfærd, man forsøger at nedtone..

    Enten lader man være eller også bytter man...


  • #15   13. okt 2007 2 dage efter jeg fik Beni lavede vi et kødbenslæb til ham, derefter har de så benet i 30 min ca, og så tager vi det fra dem igen og da bed han mig i hånden. og der sagde jeg bestemt nej til ham og tog benet og han har ikke gjort det siden.

  • #16   13. okt 2007 En 9 ugers hvalp ved ikke hvad et nej er og er stadig ikke fuldstændig tryg i en ny familie. Jeg bruger kun positiv forstærkning i min træning, først når hunden kan kommandoerne fuldstændig kan jeg bruge et nej, men jeg råber aldrig af mine hunde. Ja og hvis mine børn kom hjem og sagde de brugte stoffer så ville jeg da ikke sige Det må du ikke. Det var da nok noget af det sidste jeg ville gøre. Mine børn er voksne nu og jeg har heller aldrig brugt straf og råben over for dem.

  • #17   13. okt 2007 Tue og Signe, en hund er ikke et barn.
    De kommunikerer ikke som os...

    Sammenligningen kan ikke bruges til noget..

    Tag et kursus i hundesprog ;o)


  • #19   13. okt 2007 Ok og hvad så når en af vores hunde Bider de andre, hvad gør man så hvis i er så kloge?
    Og nej tak, mine hunde klare det ganske fint på vores måde.


  • #20   13. okt 2007 pia K det gør vi også nu, men da Beni bed mig i hånden sagde jeg godt nok Nej, for det finder jeg mig ikke i, men vores hunde synes også det er sjovt når vi tager det og siger ummm og giver det tilbage, men vi bytter ikke noget og når vi har lavet slæb, så tager vi også kødbenet fra dem og så er det slut og det ved de godt. De kan jo ikke spise hele koglen, og så ville vi aldrig komme hjem.

  • #21   13. okt 2007 Hvis vi siger Beni har et ben eller ligger og sover bider/snapper han de andre hunde hvis de kommer for tæt på eller træder på ham. Det har han gjort lige siden vi fik Karim, og han gør det kun ved karim. Men ellers leger de fint sammen og hygger.

  • #22   13. okt 2007 Tue og Signe, man forebygger den slags ved at benytte sig af metoder, der ikke skaber den slags problemer ;o)

    Det siger sig selv - hunden tror at nogen vil tage maden fra den. Maden bliver derefter taget og der falder en skideballe. Hvad har hunden lært?
    At maden bliver taget fra mig - hvad har hunden af handlemuligheder? Bide fra sig lidt tidligere.

    På den anden måde:
    Hunden tror, der bliver taget noget fra den. Derefter bliver maden taget fra den, men noget andet endnu mere lækkert kommer til den.
    Hvad har hunden lært? At det kan betale sig at give noget fra sig.
    Hvad har hunden af handlemuligheder? At lade omgivelserne tage dens lækkerbidskner, for den ved, at det kan betale sig.

    Det er ret enkelt..

    Med hunde skal ondt ikke fordrives med ondt - oftest kan det klares med lidt simpel psykologi. Hunde gør ALTID det, der kan betale sig for den... End of story


  • #23   13. okt 2007 Havde jo ikke straffet ham for det før han bed ^^ havde kun fat ham 2 dage. og straffer ham heller ikke siger bare nej.

  • #24   13. okt 2007 Det er jo ikke kun hvis han har et ben han gør det også hvis han bare sover eller ligger et sted. det har ikke nødvendigvis noget med mad at gøre og tror ikke et nej har skadet ham forlivet.

  • #25   13. okt 2007 Han er generelt en MEGET speciel hund. Han kommer fra nogle dårlige forhold. hvor der ikke hvor meget plads og mange hunde og børn. Så han er et stort arbejde, i forhold til de to andre i hvert fald.

  • #26   13. okt 2007 Så meget desto mere grund til at bruge lidt snilde i opdragelsen ;o)

  • #27   13. okt 2007 Godt så CH kvinde 33 år hvordan får jeg ham så til at holde op med at bide de andre når de kommer tæt på?`eller det er jo mest Karim han ikke kan lide når han er træt. Kan jo ikke lukke de andre ude fordi han skal være her.
    så i stedet for at komme med dum-smarte bemærkninger kunne du måske give et råd?


  • #28   13. okt 2007 Det er helt korrekt at os med de store kødhoveder og kæmpe tænder forvolder store skader og derfor skaber de også mere frygt. Ingen skal knurre. Men det er jo netop derfor det er så pokkers vigtigt at vi vi roligheden overskudet og masser af gensidig respekt, på den måde høster vi de bedste frugter.
    Når jeg ser food agressiv på animal planet, er der jo helt klart en årsag. de hunde er miljøskadet og kender intet bedre. Vores små hvalpe kommer fra flokken til en ny flok og skal hjælpes ind i flokken. Det gør man bestemt ikke med agressiv handlings processer. Men respekt og forståelse. TLC
    Et eller andet sted har vi jo ret alle sammen. Alle har vi noget godt at byde på og det virker jo individuelt hos alle.
    Målet er at vi har nogle rare lydige harmoniske hunde som ikke skal kæmpe for sin ret. Men at vi mennekser fårstår dem :O) De forstår jo ikke os...


  • #29   13. okt 2007 Nu er der mange der har skrevet og jeg har ikke læst det men nu skalriver jeg nok noget der er andre der har skrevet...

    Han føgler sig utryg... Når han gør det skal i vende ryggen til for så viser i at i ikke er nogle trussel... I må ikke skelde ham ud for det, for det er naturligt...

    Men der skal trænes og trænes... Stt dig med på gulvet og hold i den ele ende mens han tygger i det og når i har stææet der i 15 min. (hvis han gider så længe eller kortere) så regser du dig på og tager det med... Og du skal holde i det hele tiden...

    Så lære han at det er okay at at du er der og har fat i det og når du synes det er slut er det slut, men det tager lang tid...


  • #30   13. okt 2007 Det er jo lidt svært for det er ikke fordi de presser ham, de går jo bare fordi eller kommer hen for at sige god morgen. og kan det være rigtigt at der aldrig må komme nogen hen til ham, bare fordi han er morgensur som hans mor? smiley

  • #31   13. okt 2007 Nej det er rigitg... Men det er et tegn på at han er bange og utryg... I de situationer skal han bare lære at stole på dem...

  • #32   13. okt 2007 Dumsmart?

    Tjaaa... dig om det...

    Min mission i denne tråd er ikke at redde dine hunde, men at lade trådstarteren høre, at der bestemt er andre måder at klare problemet på end den du og et par andre har præsenteret...

    Men du kan da starte din egen tråd.. Jeg skal nok holde mig væk, det lover jeg dig ...


  • #33   13. okt 2007 Tak for en god debat og alfasyndromet er en rigtig rigtig god bog læs den :O)

  • #34   13. okt 2007 Tja nu må vi ses om det bliver bedre, men vi kan jo ikke lade ham bide Karim, det kan han jo heller ikke lide. Men jo Beni er mor dreng og gør alt hvad jeg siger og følger mig over alt, men andre hunde og mennesker virker han lidt reseveret, men han er jo også kun 5½ md.

  • #35   13. okt 2007 Ja lige netop læs Alfasyndromet... Det er faktisk Andres Hallgren der har sagt det med at den er bange og utryg o man skal vende ryggen til for at vise at man respektere den...

  • #36   14. okt 2007 han har vært med os for 10 dage - så er det klart at han er lidt utryg i familien lige nu - jeg prøver lige Ceteris Paribus- Cleo the VID - Very Important Dog's råd og vender tilbage... smiley

  • #37   14. okt 2007 Karlo knurrede også, når han havde et ben, lige da vi fik ham som 10 ugers hvalp. Det tog ikke ret mange gange bytteleg før han forstod at jeg faktisk ikke ville tage det fra ham, men rent faktisk bare bidrage med at bytte med noget der var endnu mere lækkert.
    Nu er det blevet sådan han nærmest kommer og beder om at vi skal holde i den ene ende, for det er da meget nemmere end at holde det selv (-:
    Han har siden aldrig haft nogen form for madagression, hverken over for andre hunde eller mennesker.
    Har desuden heller ikke læst en eneste nyere bog om hundeopdragelse, der ikke anbefaler at man laver byttelege. Jeg har desuden lavet byttelege med alt mulig andet, såsom strømper, sko osv. og det har virket fint, så han nu er helt klar over, hvad der er hans ting og hvad der er vores ting. Og dette vel og mærke helt uden at skælde ud! Dejligt!


  • #38   14. okt 2007 Jeg starter altid ud med at sidde og holde ben samt håndfodrer når jeg får hunde hjem. Hvalpe som voksne.

    Det giver et klart signal fra dag et om hvem der står for resurserne og dermed er den "smarteste"

    Ydermere skaber det tryghed og tillid, så kan slet ikke forstå folk ikke bruger en uge eller to med at hygge på den måde.


  • #39   14. okt 2007 Jeg har aldrig haft problemer med en hund der knurrede....
    Ronja blev også "håndfodret" og vi delte ben da hun var hvalp...
    I dag kan hun finde på at komme hen med sit kødben og stolt vise os det...eller lægge det i hånden/skødet ....
    Det tager jeg som ære at hun vil dele med os.....*SS*


  • #40   14. okt 2007 Tue & Signe I:
    Nu kan jeg se at du bruger sammenhæng mellem børn og f.eks. stoffer... Selvom mange siger at det ikke kan sammenlignes, så kan det faktisk godt...

    Jeg selv er forlovet med verdens dejligste fyr.. Han tog engang RIGTIG mange stoffer.. Og var meget langt ude..

    For 2 år siden kom han på et opholdssted for at blive afvendt.. Og lige netop samme metode som man bruger til hunde, som jeg også brugte med Tasso, -altså bytte-leg, bruger man OGSÅ med stofmisbrugere..

    At være stofmisbruger er en vane, og det handler om at ombytte den ene vane til en anden.. Min kærestes nye vane i stedet for at tage alle de stoffer var mange forskellige nye interesser, men mest at styrketræne.. Nu er det gået mere over i at komme ud i naturen..

    Mennesker og dyr kan ikke sammenlignes på mange måder... Mht. dit eget eksempel kan det godt.. det går ud på det samme! nemlig at bytte for ikke at føle en "trang" til noget andet!

    -Jeg ser også at du bruger "nej" meget over for dine hunde, som du selv skriver.. -Det er en dårlig idé synes jeg personligt.. Du bruger ordet nej, mange gange i din hverdag.. "Nej tak" - "Nej det vil jeg ikke" - "Nej det synes jeg ikke" - Hunden tolker nej, som "normalt" hvis den hører det i normalt tonefald eller toneleje gennem hver eneste dag...

    -Min træner lærte mig i sin tid at finde på et ord som jeg kunne bruge i tilfælde af at Tasso gjorde noget som han ikke måtte, som ikke var "nej".. -Og vi brugte ordet "Bav el. Bov" da det ikke lyder som noget man bruger til hverdag... -Et lille sidespring.. smiley


  • #42   1. nov 2007 Min hund hører ikke så meget efter ved nej, men den hører meget efter hvis jeg sig høj "ahh ahh!" til den.

Kommentér på:
chihuahua hvalp viser aggressiv tegn..

Annonce