{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
543 visninger | Oprettet:

Mia J
Mia J
Tilmeldt:
28. sep 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Træning af hund med stress?? {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg er de glade og hårdtarbejdene forældre til vores labrador blanding, Rico. Rico er 1 år og 9 månder og lider af medfødt stress. jeg søger nogen der har været udefor det sammen,. eller kender nogen det har, for at kunne dele noget erfaring og få noget mere viden om det at havde en hund med stress.. reaktionen o.s.v
Hilsen Mia


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af hund med stress??
  • #1   13. okt 2007 Hvordan viser hans stress sig?


  • Mia J
    Mia J Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   13. okt 2007 det skal nok lige siges at oveni hans stress har han været ude for en meget ubehaglig oplevelse da han var 3 mdr. men han rejser børster og før i tiden gøede(MEGET)(det er ikke så slemt mere) og trak meget når vi gik tur/trænede, ødelage ting derhjemme( har vi heldigvig vendt ham a med) smiley er ret usikker i noegn situation.. meget ivrig når vi møder andre hunde( fordi at han ikke så tit får lov til at lege med andre, fordi at der er mange der bliver bange for ham når han gør og rejser børster. smiley


  • Mia J
    Mia J Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   13. okt 2007 Rottweiller Tor - tusind tak, det vil jeg prøve. og tak for linket smiley

  • Mia J
    Mia J Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   13. okt 2007 til papirløsehunde- ja det har jeg også godt hørt om, men det er ikke så meget herhjemme.. men Rico er og medfødt stress siger den psykolog som vi har haft talt med, og der vil altdid være lidt stress i ham, også når han har været ude for en dårlig oplevesle, siger hun at det kan været svært at fåen "rigtig" hund ud af ham igen.. men vi kæmper! smiley men tak for rådet:D

  • #9   14. okt 2007 Ved du hvad han er en blanding af udover labrador?

    Først og fremmest gælder det jo om at få brugt hans hjerne, så han kan blive mentalt træt (dette skal gøres hver dag). En masse samarbejdende øvelser, noget selvaktiverende, ballance/selvkontrol, søg/spor...

    Jeg vil anbefale jer, at få ham undersøgt i hoved og r.. for eventuelle smerter, da smerter er et kæmpe stressmoment.
    Hvis ikke dyrlægen kan finde noget, synes jeg i bør tage til en kiropraktor og få ham undersøgt.
    Massage er også rigtig godt, da det afstresser.

    At han gør og rejser børster er et tegn på utryghed.
    Hvis jeg må spørge, så skulle den ubehagelige oplevelse, vel ikke være et overfald fra en anden hund vel?


Kommentér på:
Træning af hund med stress??

Annonce