{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

Træning af hund {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Rottweiler/Dobbermann/labrador blanding, vi har haft ham i 2år ca. og vi har aldrig gået til hundetræning med ham, hvilket klart er en fejl fra vores side..

Jeg vil gerne være en bedre ejer end jeg hidtil har været, han er ikke aggressiv på nogen måder, og han er vokset op med vores datter som er ca. lige så gammel som ham.. Han er en meget glad og frisk hund, han er meget aktiv, og generelt bare en overgearet hund, når vi kommer hjem fra job, så flyver han rundt, og kan slet ikke finde ro, indtil han lige har været i haven i 5min ca. så er der nogenlunde ro på ham..

Jeg er ikke den perfekte ejer til min hund, det ved jeg, men jeg er villig til at lære, så han og jeg kan få en tættere forhold til hinanden, og kunne få noget mere glæde af hinanden også.. Håber nogen kan hjælpe mig med at få en god hund ud af den rod jeg har nu.. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af hund
  • #1   9. sep 2011 Hvad er det du søger?
    Et trænings sted?

• #2   9. sep 2011 Søger alt den hjælp jeg kan få.. Vil godt have at han bliver mere lydig, uden brug af den hårde tone..

Jeg har ingen forstand på hunde træning overhovedet, søger en der kan hjælpe mig med at træne ham..

Lidt ligesom "hundeviskeren" en der kan komme og lære mig at have hund..

• #3   9. sep 2011 Jeg kan også komme til ham/hende, det behøver ikke være en der kan komme til mig.. smiley

• #5   9. sep 2011 Har en " hundevisker " da ikke det?? Forventer jo ikke en eller anden random hunde ejer fortæller mig at det er sådan min hund skal opdrages, håber på en professionel der rent faktisk gør det, og evt. lever af det.. Er det ikke noget med at dobberman ikke må træne i klubber??

• Jette E
    Jette E Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 14 Svar: 31
    #8   9. sep 2011 Til Danny.
    Prøv at gå på DKK´s hjemmeside - kig under aktiviteter og kig så under kørekort til hund. Der ligger en vidio som er rigtig god og som du sagtens kan finde ud af at træne både dig og din hund efter.
    God fornøjelse.

• #9   9. sep 2011 En "hundevisker" ville jeg så ikke anbefale, de har ofte et meget forældet syn på hundeadfærd og opdragelse.

Men jo at stare på en træningshold vil nok være fint.

• #10   9. sep 2011 Hvad er det for hunde der ikke må træne i klubber, for så har jeg fået noget forkert af vide.. smiley

Karin - Det kigger jeg lige på og ser om der er noget i nærheden af os.. smiley

Jette - Det vil jeg gå ind og se på imorgen, lyder interessant.. Jeg synes alle burde have et hunde "kørekort" det ville gavne mange ejere såvel som hunde.. smiley

Grunden til at jeg tænker på en hundevisker fremfor en klub er fordi jeg har det dårligt med opmærksomhed, og derfor er privat undervisning den bedste form for undervisning for mig..

• #12   9. sep 2011 Min er en blanding af Rottweiler, den er på forbudslisten, gælder det ikke, hvis det er en blanding?? Det er tydeligt at se han er rottweiler blanding..

• #14   9. sep 2011 Nå for fanden.. Fandt bare et indlæg, søgte på forbudsliste og så kom den der..

• #15   10. sep 2011 Du kan starte med at melde dig på et træningshold. måske hvalpetræning var en ide at begynde på, da det lyder til, at både du og hund skal have det helt basale på plads.

Mens du venter til du skal til hundetræning, synes jeg at du skal studere alt hvad du kan, på både Rottweiler, dobberman og labrador for at du kan få en klar forståelse for hvad din hund indeholder af gener/egenskaber/historie og instinkter, som kan betyde meget for hvordan den reagere i forskellige situationer, og hvordan du skal tackle den.

smiley

• #17   10. sep 2011 Heidi B - Det vil jeg gøre, lige så snart jeg lige har tiden til det..

Palle P - Hvad koster en privat træner?? Måske en god idé at supplere som du gør, med holdtræning.. Det vil jeg da bestemt overveje at gøre sådan, men tror hvalpe træning er et godt sted og starte.. smiley

Kommentér på:
Træning af hund

Annonce