{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
455 visninger | Oprettet:

Ordet NEJ! {{forumTopicSubject}}

Hvordan får i jeres hund til at forstå at ordet nej er negativt og betyder hunden skal stoppe med det den har gang i?

For når Aiya laver ballade og jeg siger "NEJ!" "Puha" eller "ah-ah" kigger hun bare på mig med hendes små puppy øjne, stopper i 3 sekunder og fortsætter så med balladen..

Havde tænkt på at anskaffe mig en vandpistol, men det må vi ikke, da vores hundetræner også bruger vand og vi dermed vil ødelægge hendes værktøj...

Please help!

Hun er godtnok ved at drive mig til vanvid nogle gange..

Og en anden ting - hun elsker jo at rende med mine g-strenge og fars sure sokker, men hver gang jeg skælder ud og vil tage dem fra hende tror hun det er en leg og jeg må jagte hende gennem hele huset hver gang.. Har også prøvet at give hende hendes legetøj istedet, men næh nej, mors sure trusser meeeeget sjovere... :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ordet NEJ!
  • #1   30. aug 2007 nej vi laver NEJ træning og har gjort det siden den var lille.... den er 19 uger og siger man nej ved den at det brtyder stpo med alt hvad ud laver

• #2   30. aug 2007 Hvis jeg var dig, vil jeg lægge noget frem som hunden ikke måtte røre, og så hvergang den bare ser på det, siger du nej. det har en efiktivt efekt, så er man fri får at råbe..

Og hvis hunden tager det op alligevel, sig man nej. og tager tingen, og ligger det på gulvet, så hunden kan nå det.. og så er det et nej hvergang hunden ser på det..

Det gælder jo om at være et skridt foran hunden hele tiden. i sær når man opdrager hunden.

• #3   30. aug 2007 Man kan træne nej øvelse ved at stille sig ret op og kaste godbidder til siderne i langsomme bevægelser... Når man så har kastet 3, 5 eller 7 eller mere, så smider man en foran sig og sætter foden på den, samtid med at du ved hjælp af hundesprog, altså stiller dig med ret op og stiv og siger nej... Nå hunden så sætter sig eller kigger op på dig, vender du ryggen til den samtidig med at du sig værsgo...
    Rigtig god øvelse...

Håber du forstår øvelsen;o)

• #4   30. aug 2007 Dennis: Ja, men det nytter jo ikke rigtig når det er der hun tager dem fra..

Marlene: Hvad mener du med nej træning?

Schæfer: Jamen det er vi allerede i fuld gang med, men det virker ikke til at have den store effekt, for når det så er alt andet end det vi træner med hun tager, så hører hun igen ikke efter..

• #5   30. aug 2007 - - Love My Little Puppy-Dog - -
    Sådan er det at have en beagle, kender det alt for godt selv :o)

• #6   30. aug 2007 Christian og Sara: Ja, den er vores træner også kommet meget med.. Hehe.. Hun sagde at midt i træningsforløbet skulle jeg nok nå at få nogle grå hår inde.. Hehe..

Men jeg er ihærdig nok til at træne med hende og hun er bestemt også villig til at arbejde mod godbidder, så mon ikke det går :o)

• #7   30. aug 2007 Betina: Den kan hun allerede :o) Rigtig god øvelse...
    Men ordet nej virker bare stadig ikke når hun ligger og bider i tapet, mine sko, sofaen eller render med vores ting :o) Hun er meget meget veldøv når der ikke kommer godbidder ud af det.. Har endda også tænkt på at give hende en godbid hver gang hun stopper med balladen, men tror det vil være dumt, da hun så bare vil lave endnu mere ballade for at få flere godbidder.. Det er en meget snu hund vi har..

• #8   30. aug 2007 - - Love My Little Puppy-Dog - -
    jeg tvivler :o) Ej selvfølgelig bliver det bedre, specielt når de kommer over deres trods alder, det tog Frida 2 år :o) MEN de kræver en del tålmodighed!!

• #9   30. aug 2007 Christian: Det tør siges.. Men nu du siger trodalder, hvornår er det så de er i den? For jeg håber sådan på det er den Aiya er ved at gå igennem nu.. Ellers er jeg da på røven hvis det først er senere og hun bliver endnu mere trodsig end hun er nu.. Hehe..

• #10   30. aug 2007 - - Love My Little Puppy-Dog - -
    Puha, jeg vil sige at Frida først begyndte at høre efter da hun blev omkring de 2, så god fornøjelse. hi hi. Ej det er jo en super skøn hund, men det kræver også en del tålmodighed og træning træning og atter træning!!

• #11   30. aug 2007 Har du så prøvet i stedet for kun at sige nej, men gå hen til hende og stille dig foran hende som i øvelse og sige nej???
    Eller sige nej og give hende noget hun gerne må bid i/lege med??

• #12   30. aug 2007 Betina: Jeg har ikke prøvet at stille mig foran hende.. Men det med at bytte med hendes legetøj gør jeg tit, men der leger hun igen med det i et minuts tid og så går hun tilbage til at lave ballade.. Men tror jeg ville følge dit råd med at gå helt hen til hende, for det kan jo godt være det er fordi jeg ikke har øjenkontakt med hende..

• #13   30. aug 2007 Det kan være rigtig svært at modstå sådan en lille hvalps store bedende øjne.
    Men det gælder om at være konsekvent, og så skal kropssproget også fortælle at nej er nej.

Kan du ikke få nogle metoder/ øvelser af din træner?

Held og lykke

• #14   30. aug 2007 Tag en godbid i handen, hver gang hun begynder at slikke på den eller prøve at få den, siger du nej og fjerner den! Når hun forstår hun ikke må tage den, og bare kigger på dig, siger du ja og giver hende den!

• #15   30. aug 2007 Du kan også prøve Irene Jarnveds metode.. Tag en godbid i hånden og vis hende den.. Når hun så prøver at tage den siger du nej (klemmer evt. hånden lidt sammen om godbidden så hun ikke kan få den). Derefter siger man ja og vender hovedet væk fra hunden og lader hunden tage godbiden.. Kan ikke huske om hun brugte den med nej mere end en gang, men mener det.. Og sådan gør man så indtil hunden har forstået hvad nej betyder.. Man kan jo også kombinere de øvelser som folk er kommet med.. Så burde hunden da i hvert fald at forstå budskabet.. *s*

• #16   30. aug 2007 *Dina-søger job: EFTERABEEEEEEEER!!!!!

• #17   30. aug 2007 Polski: Jo skal også høre hende til råds på lørdag, men ville lige høre om i havde nogle gode råd også :o)

Dina, Simon og Mette: Det er jo samme princip som det Betina V foreslår og det kan Aiya i forvejen uden besvær.. Problemet er bare at sålænge der er godbidder involveret, så er der ingen problemer i at få hende til at høre efter, men lige så snart der ingen godbid er, så er hun fuldstændig ligeglad med det nej hun har lært..

• #18   30. aug 2007 Så gør ligesom hende Victoria på tv, og kom med en høj lyd der distraherer det hun har gang i.. Evt giv hende noget legetøj som hun må tygge i, så hun lærer hvad hun må bide i og hvad der er forbudt.. Men der er jo bare nogle hunde der er mere stædige end andre, har selv en lidt stædig lille pige herhjemme smiley

• #19   30. aug 2007 Simon og Mette: Ja, jeg må vel bare blive ved med at prøve.. Hun må jo kunne forstå det til sidst..

• #20   30. aug 2007 Altså jeg har prøvet i 2 uger nu, og vores gennemsnit for succes er ca oppe på 25 % smiley Men det svinger kraftigt..

• #21   30. aug 2007 Simon og Mette: Tsk.. Du var kun 1 min. hurtigere og jeg skrev en længere tekst.. Ligesom.. *GG*

• #22   30. aug 2007 Min hund er også total vild med trusser og sokker....Hvis han tager noget har jeg lært ham en lille bytteleg.
    Jeg siger simpelthen: skal vi bytte?
    Det forstår han fuldt ud, og smider det han har i munden, og får en godbid istedet.

• #23   31. aug 2007 vi har en nej-øvelse som vi viser vores hundefører ude på hvalpeholdet - og den lyder som følger :

Sæt dig ned til hunden - tag en godbid i hånden og læg en på dit knæ eller fod. Den skal se godbidden på knæet - hvergang den gør tilløb til at tage godbidden siger du nej. Stopper den og ser på dig eller trækker sig lidt tilbage - så roser du den og giver den godbidden fra hånden - aldrig den fra knæet (det er jo den ting vi vil have den ikke skal ha'.)
    Når I er færdige med øvelsen - lav den gerne mange gange - tager du simpelthen godbidden fra knæet i lommen.
    Husk den skal have ros og godbid hver gang den trækker sig - men altid den du har i hånden.
    God fornøjelse :-))

• #24   31. aug 2007 Team: Jamen er det ikke farligt at bytte med en godbid? Jeg vil da tro at Aiya er så snu at hvis jeg bytter med en godbid, vil hun bare rende med endnu flere ting for at få godbidder..

Karin F: Aiya kan allerede godbidsøvelser.. Se mit svar længere oppe.. :o)

Kommentér på:
Ordet NEJ!

Annonce