Tips til stop af suttetyv Tips til stop af suttetyv
Hej allesammen
Jeg har denne her søde, kvikke Lagotto på 8 mdr. der har en forkærlighed for sutter. Ja- du læste rigtigt.
Jeg har også en søn på 2, der bruger sut, når han sover. Og det kommer han nok til i 6-12 mdr. endnu.
Lige siden vi har fået hende har hun haft en nærmest sygelig trang til at stjæle hans sutter, bide silikonen af og sluge den del.
Det kommer fint ud igen, men det er en dyr og dum vane.
Hun rører dem ikke, når jeg er i nærheden (vi har trænet nej til sutter, imens de har ligget fremme og jeg har været i rummet)- men så snart jeg ikke er i samme rum- så er det som om, det er okay.
Der er kun en sut ad gangen til rådighed og den er gemt væk til om aftenen, når min søn skal i seng.
Der er lukket af til børneafdelingen, men hun får tit sneget døren op og lister derned alligevel.
Dertil kommer de gange hvor vi ikke får lukket døren ordenligt- han efterlader den i sengen eller lign.
Det er blevet så slemt, at hun rent faktisk sniger sig derind om natten (hvis hun kan komme til det) og stjæler hans sut!
Vi gør alt hvad vi kan for at gøre dem utilgængelige, men når hun ligefrem bryder ind lg stjæler den om natten hos ham- så er det sgu svært.
På en eller anden måde skal hun have lært, at det ikke er okay, selvom jeg IKKE er der?
Har I nogle tips/erfaringer til det?
Vi går jo på konkurrencehold i DCH så hun er jo super kvik og lærenem, så det burde kunne lade sig gøre !??
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 24 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.281
Mange hunde har en forkærlighed for slutter, og jeg tror det er nemmere at holde hende fra muligheden, end at lære hende at holde sig fra dem
aug 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 986
@emma- nogle kan. Man anbefaler den er helt væk ved 3-års alderen.
Hvis man dog fjerner den for hurigt er der risiko for de i stedet for begynder at sutte tommelfinger, og det er en langt større problem ift. afvænning, bid osv.
Vi er dog godt på vej ved han kun bruger den om natten og som trøst, når han er rigtig ked af det
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.132
aug 2004
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 529
Kan i lukke hunden inde i et rum og lukke af med et gitter om natten? vores yngste datters (Lige blevet 3 år og har stadig behov for sutten) sut ligger vi i et køkkenskab når hun står op om morgenen, måske kunne det også være en ide for jer? Så er den da ihvertfald gemt væk
sep 2017
Følgere: 536 Emner: 152 Svar: 10.655
Sorry TS, jeg ved ikke hvad du skal stille op, men jeg elsker din tråd
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 93 Hunde: 4 Emner: 954 Svar: 18.081
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.921
Gør børneværelset forbudt område. Helt forbudt overhovedet at skubbe til døren.
aug 2004
Vi prøver os frem. Børnegitter bliver det ikke
Ziva: vi har faktisk forsøgt at gøre børneafdelingen helt forbudt fra starten af. Det er bare aldrig lykkedes helt.
Måske jeg vil se på hvordan jeg kan få hende til at forstå det også
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.921
Tips til stop af suttetyv