873 visninger
|
Oprettet:
Hun gøer konstant! {{forumTopicSubject}}
Jeg har en hund på efterhånden 1 år. Hun gøer simpelt hen af alt og alle. Ikke fordi hun prøver at skæmme dem væk, for hun er noget af det rareste.
Hun kan finde på at gø, hvis hun hører en nøgle rasle, hvis fordøren bliver åbnet eller lukket, når hun ser et fremmed menneske ... Sådan kan man blive ved med i en evighed.
Vi har også en anden hund, på tre år, hun gøer overhovedet ikke, men kigger da interesseret hver gang den anden begynder på det.
Men nu er det så sådan, at jeg gerne vil vænne hende af med det. Jeg har prøvet, men det er som om hun ikke forstår et "nej"...
Nogen der har et godt råd, til hvad man kan prøve?
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 18
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
okt 2006
Følger: 13 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 11 Svar: 12
Ja, der er i hvert fald nok at gå i gang med. Det fik je godt nok ikke lige skrevet, men hun samtidig med det at hun gøer, så er hun utrolig "dum"! Jeg synes altid man siger, at hunde er kloge dyr, men det er Nicki godt nok ikke. Hun kan ikke regne sammenhængen ud med at man kommer ind af en dør (vuf vuf) og derefter går ud igen (vuf vuf).
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 18
aug 2006
Følger: 21 Følgere: 22 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.715
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 129
Jeg er spændt på, om vi får ham helt til at stoppe - smil !
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 9
Skal hun holde op må du distrahere hende, hver gang en "gø-situation" opstår (evt. selv fremkalde en sådan situation). Distraktionen kan være at sitte pænt eller dække og derefter godbidder. Du må endelig ikke sige "nej" og slet ikke råbe - så tror hunden bare at du bifaler, at I begge skal "råbe", og det var jo ikke meningen.
Held og lykke med træningen
Hun gøer konstant!