{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

cairnterrie gøer som en sindsyg. {{forumTopicSubject}}

ja..
vores cairnterrie på næsten 3 år er begyndt at gø konstant. og det er virkelig hele tiden. bare der flyver en fugl, går en forbi eller vi kommer til at banke i bordet så gør hun som jeg ved ikke hvad.
det går os virkelig på.
vi har en datter på 3 mdr, og hun bliver så bange hver eneste gang.
vi kan slet ikke lukke hende ud i haven mere. selvom det er klokken 7 eller 23 så gør hun i det hun løber ud, som om hun lige skal fortælle at nu kommer hun.

hvad skal vi dog gøre. giver snart op.
Camilla.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  cairnterrie gøer som en sindsyg.
  • #1   9. okt 2009 Hvor meget bliver jeres hund aktivret dagligt? Desuden er der nogen hunde der ændre adfærd når der kommer babyer i huset.

  • #3   9. okt 2009 vi går dagligt med hende som vi altid har gjort. og ja hun er da blevet lidt mere opmærksomhedssøgende men kan det virkelig være derfor hun er så "sur" hele tiden..
    og hvad kan vi gøre..


  • #4   9. okt 2009 Sådan er der bare nogle der er.

    Trunte som også e cairn terrier gøer også af alt - selv hvis hun hører en brombasse nederst i haven, så farer hun afsted og gøer af den.


  • #5   9. okt 2009 Hvad gør i når hun larmer sådan?

  • #6   9. okt 2009 kender flere cairn terriere , det lyder meget normalt, altså det er jo en terrier...

  • #7   9. okt 2009 vi kalder hende ind når hun gør eller skælder hende ud når vi høre det indenfor.

  • #8   9. okt 2009 Camilla N

    Gåture er ikke nok. Du skal have gang i noget mental aktivering. Fodersøg, problemløsningsopgaver, træning osv. Læs evt. om forslag til aktivering her: http://www.jettefuglsang.dk/9306/aktivering



  • #9   9. okt 2009 Hun skal ikke have lov til at være alene i haven, i er nødt til at gå med ud. Når hun gør, så lad være med at skælde ud, prøv at afled hendes opmærksomhed på noget andet. Kald på hende, og i det øjeblik hun tier stille skal der være en meget lækker godbid, legetøj, eller hvad hun er meget glad for.
    Det handler om at lære hende at tie stille og få belønning for det.
    Jeg har selv to jack russell terrier, og de gør stort set aldrig. En race der har ry for at være meget gøende. Men eg har trænet dem i at tie stille, på den måde jeg beskriver oven over.
    Og så masser af mental aktivering. lange gåture er ikke nok


  • #10   9. okt 2009 da min cairnterrie gjorde det samme trænede jeg også det som maj-britt beskriver. det virkede at aflede opmærksomheden på noget andet. han er desværre her ikke mere men han blev 15 år. de er seje de små:)

  • #11   9. okt 2009 Kan se at du har skrevet at i kalder jeres hund ind hver gang i kan høre at den gør i haven... Så får den jo opmærksomhed hver gang den gør!! Og negativ opmærksomhed er bedre end ingen opmærksomhed... Det er en drøn irriterende vane, men det er en terrier, og det ligger jo til deres race at gø og være vagtsomme... Det er ikke bare et problem der kan løses på en weekend, det kommer til at tage LANG tid. Jeg vil anbefale at i starter til klikkertræning, og når i har succes med det kan i begynde at klikkertræne i haven. Men i skal også helt sikkert igang med noget aktivering, gåture er ikke nok. Heller ikke selvom det engang måske var nok. Og så husk endelig at gøre noget med hunden, hvor barnet ikke er med. Lidt kvalitetstid:) Det er jo en kæmpe omvæltning at få sådan en lille bebs i huset, og måske er det også derfor hunden er blevet mere på dupperne, og gør mere. God fornøjelse!

Kommentér på:
cairnterrie gøer som en sindsyg.

Annonce