741 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Kan det ændres? Trækker meget! Kan det ændres? Trækker meget!

Hej alle sammen.

Jeg har en rottweiler på prøve i denne uge, han er bare MIN drømmehund, dejligste temperament, kan alt - UDOVER at gå tur og slappe af. Han kommer fra nogen som har haft ham mest til at ligge i gården i en kæde og ikke har haft tiden til at gå ture osv.

Nu hvor jeg så går en masse ture, er problemet at han trækker helt vildt og jeg kan knapt nok holde ham når han ser andre hunde/mennesker. Jeg er villig til at kæmpe med det selvfølgelig, men derfor vil jeg høre om nogen herinde har haft det samme problem? Han er 2 år nu.

Nogen gode fif? For jeg har alle dem som jeg har fået fra hvalpetræning med mine gamle hunde, men det var jo noget lettere da de var små hunde.

Håber i kan hjælpe mig, han er simpelthen så dejlig!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan det ændres? Trækker meget!
  • #1   25. jun 2007 Drej rundt om dig selv med hunden hvergang han trækker og vend om og gå den anden vej og sådan bliver du ved. . det ender nok med folk glor meget osv . . men det hjælper . . men kræver stadig tid . .

• #2   25. jun 2007 Jeg prøvede det i går og han bliver virkelig ved med at trække, vi kom ikke ud af flækken. Og jeg prøvede l-æ-n-g-e. ;/

• #3   25. jun 2007 Du kan også evt. prøve med en trække sele.. Man kan købe dem i dyreforretninger.. de strammer på maven hvis han trækker.. Hr hørt de skulle være gode...

• #4   25. jun 2007 Du kunne prøve en halti/halsi - der er mange som har gode erfaringer med en sådan.

• #5   25. jun 2007 det er en sele der går omkring hundens mund og spændes i nakken - den skal dog ikke forveksles med en mundkurv.

• #6   25. jun 2007 Køb en halti som er en hundegrime, det stopper straks hundens trækken og er en blød hjælper. Derefter kan du begynde gradvist at arbejde med lederskabet.

• #7   25. jun 2007 DET VIRKER, men du skal have m-e-g-e-t tålmodighed og du må aldrig gøre det en dag hvor du ikke har gnisten, det skal kun være når du virkelig har lyst og energi, hvis du er træt og uoplagt kan hunden mærke det og bliver bare mere træls.
    jeg lærte min dogo han på 45 kg og min svigerfars hund på 55 kg (også et muskelbundt af den anden verden).
    jeg er lige startet op med at cykle med mine hunde og det er sku ikke nemt når de er to og to et halvt, men så længe jeg har energien og de ved det er mig som bestemmer, så er der ingen problemer og det skal lige siges at jeg vejer ikke end gang mere end 10 kg mere end min dogo han og jeg er 158 cm høj

• #8   25. jun 2007 ps jeg brugte ikke kvæl på nogle af de to hunde og heller ikke noget jeg cykler med cano

• #9   25. jun 2007 Enig med Mette H, halti selen er rigtig god. Min vens hønsehund trak fælt når man gik med ham i snor, men så snart halti selen/grimen kom på var det løst. Den er ret billig og kan fåes til ca 50,-

• #10   25. jun 2007 Jooooosse smiley - Har skrevet til dig på msn smiley

• #11   25. jun 2007 havd gør man så min hund trækker også, men han kan ikke lide at få den på, han bliver bange og urolig

• #12   25. jun 2007 den der halti/halsi sele rundt om mulen

• #13   25. jun 2007 Min hund brød sig heller ik om at få blot et halsbånd på i starten. Han har en lav tolerancetærskel i forhold til "udstyr". Nu har han ingen problemer med det overhovedet, han bliver rigtig glad og sidder stille som en mus når han skal have halsbånd på.
    Måden var at give ham halsbåndet på i lidt tid ad gangen...først et minut...og i dette minut fik han godbidder og masser af ros. Næste gang to minutter osv.
    Både dét, at der er nus og hygge forbundet med selen, samt at han med tiden kommer ud og gå og vil forbinde selen med gåture, vil med tiden gøre ham glad (eller i det mindste tolerant) overfor selen.
    Det tager noget tid, men skal nok komme.

• #14   25. jun 2007 gør som :* Skiilotte - Fylder 18 i næste måned *
    skriver
    Bak hver gang han trækker - ca. 4-5 mtr - begynd så at gå fremad igen - lige så snart han trækker - bak igen.
    og ja du når ikke ret langt de første mange gange - men snart bliver han så træt at aldrig at komme fremad - så han skal nok lære det.
    Men det er HVER gang - springer du en over - ja så skal du starte forfra igen - det kræver meget tålmodighed smiley

• #15   26. jun 2007 vi har købt den grime i dag og skal ud og gå tur her om lidt, bare en kort tur for at se hvordan det kommer til at gå, er lidt spændt på det..

• #16   27. jun 2007 Hej,

Ja, jeg ved at jeg bliver halshugget ved at sige det her, men jeg taler af erfaring og det er jo ikke sikkert din hund har det på samme måde som min.

Jeg kan nævne de ting jeg har forsøgt;
    Sele - 2 forskellige slags, aldrig nogen der gør ondt på hunden.
    Alm. halsbånd
    Kvælerkæde, et tykt et.

Med dette udstyr har jeg stoppet hver gang han trak, har jeg praktiseret i over et år nu. UDEN virkning.
    Vendt om og gået den anden vej, når han trak, gjort i 3 måneder nu. UDEN virkning.
    Gået uden snor, fungerer rigtig godt, men da det er ulovligt at gå med hund uden snor i byen er dette jo ikke et alternativ. smiley
    Vi har også forsøgt bare at afblæse turen med det samme at Rico trak. Uden virkning

Rico fortsætter med at trække og det er DRØN ubehageligt at gå tur med ham. Han hopper som en kænguru, når han ser andre hunde og er temmelig ligeglad med sin ejer - lige indtil man hæver stemmen.

Men det der HAR hjulpet og som jeg er MÆGTIG glad for, men også har været meget imod er altså kvælerkæden og helst den tynde af dem. (ja mudderkastning kan starte nu)
    En dag, opgav jeg alle de gode råd jeg nu har fået. Han fik den tynde kvælerkæde på. Hver gang han så meget som strammede kæden (han ynder at slæbe med fuld kraft og kæden helt stram, IKKE særlig sjovt) så hev jeg ham på plads, og ja, jeg HEV ham på plads. Dette gjorde jeg 5 gange og nu kigger han sq på mig, når vi går tur. Kæden og snoren hænger, strammer han kæden det mindste, så stopper jeg og han skynder sig hen på plads.

Det kan godt være det ikke er efter bøgerne, men efter 1½ år med forskellige forsøg og intet har virket, har jeg nu på rekordtid fået en hund, som jeg gladeligt går tur med i flere timer, uden at blive hevet afsted.

NOGLE hunde, skal altså finde ud af, at det er mest behageligt at gå uden snoren er stram og ejeren hænger bagefter.

Med så stor og stærk hund som din, er det sq en nødvendighed for dig, at han går pænt, alt andet er uacceptabelt. Nok kan man købe en masse udstyr, men hvis hunden er total ligeglad med én, så bliver man nødt til at sætte sig i respekt. Det er jo ikke dyremishandling at trække hunden tilbage med kvælerkæde, end at hunden selv hiver sin hals i stykker fordi den bare tonser derud af.

Jeg håber du kan bruge det her til noget, for jeg ved hvordan du har det. Jeg har kun kæmpet med en 30 kg's hund og det var hårdt nok.

smiley

• #17   27. jun 2007 Helle N - Ingen mudderkastning herfra;o)
    Har selv været udsat for det samme med en hund som trak armen dobbelt længde!!
    Jeg fik også nok efter et års prøven med både halti grime (som han i øvrigt ignorederede toltalt), seler og diverse andre hjælpemidler..
    Så på med kvælerhalsbåndet, og selvom der går uger i mellem jeg går med ham (ikke min hund!!!) - så går han stadig pænt, og er opmærksom på mig.

Jeg brugte samme metode med at hive ham ind på plads samtidig med kommandoen... Virkede også efter 4- 5 gange, og nu behøver jeg kun sige hans navn, hvis han trækker, så holder han med det samme.

• #18   27. jun 2007 Mia S - Dejligt at jeg ikke er den eneste, der har fundet ud af at det virker. Jeg nøjes også kun med at sige, gå nu pænt og vupti han går pænt smiley Jeg skulle bare have været meget mere konsekvent,for de bløde midler hjalp ikke en disse. Dog er han yderst lydig, når bare det ikke galdte at gå pænt i snor smiley

• #19   27. jun 2007 Hellle---> vi kender det også og ingen negative kommentar her fra, vi har også en meget stor og stærk hund som trækker når der er andre hunde, i går købte vi kvælerhalsbånd(men sætter det ikke i kvæl ) og denne grime, vi brugte ikke grimen(hev i den) men bare det at den var på hjalp vidt meget, han gik så utroligt flot at jeg glæder mig til vi skal ud og gå igen senere smiley

• #20   27. jun 2007 Tyson - Altså nogle gange er man så uheldig, ligesom mig, at have en hund der trak meget. Det er helt vildt, så mange råd man har fået til træning og af andre mennesker. Har læst 3 bøger, men intet hjalp. For mig var det en pine at gå med ham, da jeg var så øm i mine skuldre af at holde.
    Mit næste skridt var også en halti, men besluttede mig for at prøve det med kvælerkæden og jeg blev overrasket. Tænk der skal så lidt til!!!

Jeg kan bare ærge mig over, at jeg ikke fik gjort det noget før, så han allerede der, fik respekt for, at det altså var mig der gik med ham og ikke omvendt.

Glæder mig at haltien hjælper hos jer smiley

• #21   27. jun 2007 helle --> ja indtil vidre gør den man vi købte den også først i går,så tiden vil vise... meeeen kander det for godt jeg har haft meget ondt i mine arme og nakke fordi jeg spændte sådan men i går og i dag har jeg været helt afslappet faktisk helt dejligt he he

• #22   4. jul 2007 Du kan godt lære ham at gå ordentlig. men du skal regne med at det vil tag langtid, du skal gøre det når han begynder at trække stopper du op.Du begynder ikke at gå før han tager kontakt til dig derefter, giver du ham en pladskommando. du skriver at det også er galt når i møder mennesker.Pr øv at gå et sted hvor der ikke kommer så mange mennesker i starten,giv ham hans pladskommando på venster side.D u skal sørge for at få kontakt til ham. når han begynder at kigge op på dig giver du ham en beløning hver gang han ,gør det ellers vender du om og prøver at gøre det igen. Det samme gælder når i møder andre hunde sørg for at holde kontakten til ham.

Held og lykke med det.

Kommentér på:
Kan det ændres? Trækker meget!

Annonce