Alene Hjemme "FESTEN" ..? Alene Hjemme "FESTEN" ..?
Okaaay, så har mor her fået Nok, med STOOORT "N" som i kan se ...
Nala er lige blevet ét år her d.20/5 og alt i alt er hun sgu en fantastisk dejlig hund, men men men...
Hun raserer ALT hun kan komme i nærheden af når jeg ikke er hjemme og nu har jeg altså "begravet" TO støvsugere og sådan én er pænt svær at undvære når man nu engang har en hund :o)
Udover det har hun spist dørkarme, skabsdør, sin kurv, flået en dyne, kradset på vægge/døre, pillet tapet af vægge, træ-hjørnerne på min seng + topmadras er også gnavet i tusind stykker. -En bog jeg var igang med, blir ikke færdiglæst, siderne kan ikke sættes sammen...
Og listen ku meget muligt fortsætte ..!
Har trænet "alene-hjemme" med hende herfra og til langbortistan, men det fortsætter :o(
Snakkede med min dyrlæge om det igår da jeg var til hendes årlige vaccination, og han siger det er angst og at den blir forstærket når flokken forlader hjemmet !!
YES, I know ... Han sir jeg skal købe et bur til hende som hun kan være i når jeg ikke er hjemme, men ville allerhelst at det ikke blev nødvendigt ...
Nogle der har nogle SUPER gode råd til hvordan jeg kan vende situationen???
Det ville være så dejligt ...
maj 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 46 Svar: 728
maj 2007
maj 2007
dec 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 106
dec 2006
Jo, hun startede med at være i hele lejligheden (som skal siges ikke er mere end de 55kvm) men det gik ikke, så nu er hun i den lille gang samt i soveværelset (der er nemlig et vindue hun kan se ud af) ... Og det fik jeg på det tidspunkt af vide at hun skulle have mulighed for!!!!
Men hun "fester" videre
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Når først hunden har lært at buret er et fristed hvor den bare kan slappe af, vil det ikke være synd som mange tror, det er mere synd den render rundt og stresser helt vildt fordi den er alene.
Men der skal altså noget træning og tilvending til før man kan efterlade den i en arbejdsdag, og man skal sikre sig at buret er rigeligt stort.
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.714
Sååh, overvej det nøje før du får bur
dec 2006
AalborgsDronning: Jeg aktiverer hende tilstrækkeligt. Men med denne her race skal der jo en del til, som dyrlægen også lige mindede mig om igår :o)
De kan ikke køres trætte fysisk. Så man skal jo bruge sin fantasi, for ALT skal være en opgave for dem!!
Men det sjove ved Nala's Alene Hjemme Problem ER at til tider ligger hun bare pænt når jeg kommer hjem og andre gange er alt endevendt. Det er som om det slår klik oppe i hendes hoved.. Og jeg aner ikke hvorfor!!
Jo jeg har en mistanke om at det er fordi hun er FOR knyttet til mig ...
Da jeg fik hende var hun MEGET nervøs, og når jeg siger meget mener jeg det godt nok i alle afskygninger! Jeg kunne knapt åbne en skuffe og SLET ikke røre folie eller noget. Hun var bange for alt. Og der var hun lige knapt et halvt år. Jeg ved ikke hvad de har gjort ved hende det sted hun var før mig, men det må ikke have været rart for der skulle en DEL til før hun turde stole på mig! -Og nu piver hun og er ved at kvæle sig selv hvis jeg går rundt om et hjørne og hun ikke kan se mig!!!! Hun er alt for tæt bundet og tør ikke være alene eller uden mig tror jeg efterhånden ...?
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 105
dec 2006
-jeg bor i boligselskab
maj 2005
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 267 Svar: 1.919
den dag i dag har jeg ingen problemer med hende og det tog ca ½ år så var der intet... hvis hun endelig gør noget, så hiver hun en af mine jakker ned, og ligger sig på den, hun føler jo trykhed ved mig...
alt det blev jeg opfordret til af min dyreadfærs teriput...
så det det er altså mit svar til alle når de har alene hjemme problemer.....
dec 2006
Tusind tak :o) Det vil jeg prøve næste gang ...
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 899 Svar: 11.902
Har selv en hund med alvorlig seperationsangst, han fulgte mig i tykt og tyndt, og gik i panik bare han ik kunne se mig.
Skulle altid ligge nærmest ovenpå mig og fulgte mig overalt.
Jeg kontaktede en professionel da jeg også havde prøvet alt og intet hjalp-
Når nu det har stået på noget tid kræver det selvfølgelig at du arbejder hårdere på det, men det kan sagtens trænes væk.
B.la kører min radio når jeg tar afsted så han ik føler sig helt alene, og som Pernille skriver er aktivering også en god ting, jeg anvender et marvben.
Min hund er heller ik længere i sofaen, og han har lært at sove alene hvilket var utænkelig før.
Held og lykke med det
dec 2006
Tak :o)
Ja jeg kan knap nok ikk lukke døren til toilettet efter mig, før hun små-piver :o(
-Mmm, normalt når jeg går fra hende gir jeg hende et kødben og så har hun stort set ikk rørt det når jeg er tilbage igen, men raseret hytten istedet.. Men først når jeg rent faktisk er hjemme igen er kødbenet interessant :o/ Andre gange har hun gnavet lidt i det
og raseret lidt og få gange ligger hun så bare på sengen eller i kurven med kødbenet og har ikk gået amok så det var til at tude over ...
Det er svært at sætte en finger på... Lidt uforudsigeligt :o(
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.431
det lyder som angst der kører ud i frustration over at være alene. Jeg vil også anbefale dig at vende til et bur.
start med at gøre buret til et trygt sted, et sted hvor alt det rare sker(klap/kæl/godbidder) men ikke leg der kan stresse hende op. du må ikke lukke hende inde i buret før hun er 100% tryg(dvs. når hun selv søger buret og lægger sig derind og slapper af,læg evt. et tæppe over så hun ikke kan se vinduet(da det gør hendes verden så meget større og skræmmende)og så ingen voldsomme hilse scener eller farvel seancer, bare stille og roligt og med positivt humør. når hun er tryg ved buret, strter du blødt op, med at lukke det og forlade hende 5 min og øg så langsomt..........du skal tænke på at du er på hvalpestadiet med hende, hendes seperationsangst er så indlært i hende at du skal starte helt forfra. men spørg endelig hvis du vil have uddybet noget
mvh. Tina
dec 2006
Ja, det er også den fornemmelse jeg har haft af det i noget tid nu. -har trænet med hende mere de sidste par dage ved at gå i nogle sek og så komme igen og så lidt flere sek osv... Men der er laaaaaang vej endnu :o(
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.431
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 899 Svar: 11.902
Prøv at se om det har nogen virkning hvis du laver søgearbejde/spor før du går fra hende.
Husk at lade hende stresse ned efter en gåtur før du forlader hende.......mindst 30min
Alene Hjemme "FESTEN" ..?