508 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Juhuu - Udstillingsresultater - DSGK Juhuu - Udstillingsresultater - DSGK

I dag var der udstilling i Dansk/Svensk Gårdhundeklub. Det blev afholdt i Ll. Skensved ved Køge. Der var tilmeldt 48 hunde, så det var godt besøgt.

Da vi tog afsted i morges sagde jeg til min mand at mht. Bianca, så kunne det jo kun blive nedtur fordi hun blev BIR i Odense.

Bolette lagde ud i Hvalpeklassen. Hun er i "pinde"alderen, og var ikke oplagt, så hun fik kun "Lovende". Jeg kunne sagtens se forskel fra Odense hvor hun fik SL - der var forskel. Men så længe hun får OK kritikker og hendes vinkler og det hele er OK, så er jeg ikke videre ked af det.

Det er tydeligt at dommerne den 10. feb. har været på dommerkursus fordi at der skulle strammes op på alt for spredte bedømmelser iblandt dommerne. Der blev givet hårdere kritikker i dag. Dommeren dømte i Ballerup i sep. sidste år, og der fik Baloo en 1. præmie. I dag fik han en 2. præmie, i Åben klasse, men da andre oplagte "første præmier" også fik 2. præmier, så tager jeg det ikke så tungt. Han er stadigvæk den smukkeste hanhund i min verden.....

Så var det Bianca's tur, igen i unghundeklassen, med 10 tilmeldte (flere end i Odense). Hun fik 1. præmie sammen med flere andre, og da placeringerne skulle gives var jeg sikker på at Bianca's søster Bertha, der ville få 1. pladsen og dermed Certifikatet, som jeg så sekretæren skrev. Da Bertha og Abelia (Bianca/Bertha's kusine) skulle gå en ekstra tur, så tænkte jeg straks - nå, så har han slet ikke set Bianca. Men jo, han skulle se de to igen for at placere dem som hhv. toer og treer for Bianca havde han allerede som etter (men havde ikke sagt noget). De fik alle tre CK, så de skulle kæmpe om Bedste Tæve sammen med de andre tæver med CK, og der var en hel del der havde fået det, også Champion tæver.

Igen en nervepirrende kamp, hvor 4 blev taget ud, Bianca, Bertha, Yndige Zora (Champion tæve) og Flittige Mary, som mangler et cert. i at være Champion). Bianca blev Bedste Tæve - det var da helt forrygende.

Nu kom prøvelsens time, for i kampen om BIR/BIM var det selveste My Bonnie Indyana Jones, som har vundet alt hvad der er værd at vinde flere år, Bianca skulle op imod. Som dommeren sagde - han havde valgt ungdommen (Bianca) som BIR.

Igennem udstillingen havde han kommenteret sine kritikker for tilskuere. Med Bianca sluttede han af med at sige at hun kun er et år, og skal have en bredere skalle og mere markeret stop. Men han konstaterede at hun typemæssigt er helt komplet, både udseendesmæssigt og med temperament. Som han sagde "kom igen om 2 år, så er hun simpelthen noget af det bedste der findes inden for gårdhunde". Det stod han og sagde så alle kunne høre det. Så bliver jeg altså noget flov. Bagefter spurgte han om hun også fik Cert. i Odense og hvem dommeren var. Han var simpelthen helt forelsket i hende.

Jeg må jo så sige at mine ord i morges blev til skamme så det gør noget. Jeg er utrolig stolt, og jeg må knibe mig selv i armen, for det er som om det er en drøm. Bertha blev i øvrigt 3. Bedste Tæve, så Ingrid og Stig som har opdrættet dem kunne også gå stolt derfra. Det er da fedt at have lavet sådan 2 skønne piger.

I morgen fylder Bianca et år - bedre fødselsdagsgave kan hun da vist ikke få.

Hilsen en rigtig stolt og forhåbentlig ikke alt for pralende mor.

Gitte

PS: Bianca er lige nu i gang med at gnave i Belvederes lårknogle kødben - de andre kan bare prøve at nærke sig.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Juhuu - Udstillingsresultater - DSGK
Kommentér på:
Juhuu - Udstillingsresultater - DSGK

Annonce