Skønne Bornholm, udstillingsresultater {{forumTopicSubject}}
Juhuu, kan slet ikke få armene ned.
Lørdag blev Baloo Dansk Champion - har længe ligget og kæmpet for det sidste cert. og kampen med en anden hanhund har på det seneste været lige ved og næsten. Den har nuppet certet de forrige 2 gange, men i lørdags var det altså Baloo der fik certet og blev 2. Bedste Han, hvor den anden blev 3. bedste han. Så det har ikke været et "billigt" cert.
Lørdag fik Bianca sit 6. certifikat lørdag og blev 2. bedste tæve efter en Champ. tæve. Lille Bolette fik en flot første præmie.
Søndag skulle vi dømmes af Ole Staunskjær og det var jeg yderst tilfreds med. Han kender Bianca fordi han selv har avlsgodkendt hende med topkaraktere (specielle regler for gårdhunde) så jeg havde en god mavefornemmelse om noget godt. Også selvom hendes "onkel" som er Champ. og blev DKK racevinder og DSGK racevinder sidste år stillede op.
Det endte også med at BIR/BIM skulle afgøres imellem dem. Bianca havde forinden fået sit 7. cert. og havde slået Champ. tæven fra dagen før.
Bianca strøg helt til tops og blev BIR - herligt, men så var gode råd dyre. Store Ring havde jeg ikke lige tænkt på, og det ville knibe med at nå færgen kvart over fem. Men det lykkedes mig at booke om til 20.45, så vi kunne vise flaget, selvom det er sjældent vi bliver taget ud. Det blev vi heller ikke denne gang - tror aldrig den Israelske dommer havde set en gårdhund før - hun så på hende én gang og så var det slut. Men vi fik lidt ekstra omtale og opmærksomhed i Store Ring da vi som "rosinen i pølseenden" entrerede ringen som sidste hund/fører. Da vi jo ikke går så hurtigt, det dur ikke at fremvise en gårdhund i for meget løb, så måtte de andre vente på os.
Det var en dejlig dag, og selvom vi "kun fik vist flaget" i S.R. så hørte vi heppen på sidelinien på os, og genkendte da nogen her fra HG som var med i "koret" - det var skisme det hele værd.
Også selvom vi først var hjemme til midnat og skulle til at pakke ud, da vi ikke havde taget fri i dag. Hvis vi skal afsted igen til næste år, så vil jeg ikke gøre det om, hvis vi kommer så langt.
Håber I andre har haft en lige så god udstilling(er) på Bornholm.
Gitte
apr 2007
Følger: 52 Følgere: 48 Hunde: 2 Emner: 434 Svar: 2.021
aug 2005
Følger: 67 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 272 Svar: 3.235
jan 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 316
Stort tillykke fra os.
Hvormange gårdhunde,var der.
Men der altså lige noget,som jeg ikke helt forstå: Hvordan i alverden kan Baloo,blive Champ,når han er kasteret. Det synes jeg altså at have læst et sted,at så kan de ikke udstille. men det kan jo godt være,at jeg har misforstået det-så de afligevel godt kan.???
Men stort tillykke,det er flot.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
TIllykke tillykke tillykke, hvor er det dejligt:-)
Viv: Baloo er ikke kastreret.. Kun kemisk mener jeg
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Der var 11 gårdhunde med om lørdagen og 14 om søndagen. Det var Lilian's Gonzo Markus som Baloo slog om lørdagen, og Baloo er til alt andet end danske dommere, så det giver mening at det var en svensk dommer.
Jeanette: Tillykke, du har skisme en god hukommelse - han har nemlig fået sprøjten, men det kan han ikke fortsætte med i evighed, men et par gange endnu.
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.683
Skønne Bornholm, udstillingsresultater