Udstilling udendørs? {{forumTopicSubject}}
Hej udstillings-folk
Jeg skal på lørdag til min første udendørs udstilling - men hvad skal jeg have med?
Hvad plejer I at have med?
Jeg tænker selvfølgelig:
- Hund
- Masser af vand + skål
- Papirerne
- Ordentlig snor + halsbånd
Men hvad har I ellers af fif og gode råd?
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.383
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.981
Hunden er klar og ligger i bilen indtil det er dens tur, andet skal der jo ikke rigtig ske.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 30 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.674
Sådan en stor Rotte kræver jo ikke så meget som hvis man kommer med flere mindre hunde på en gang.
Da jeg havde store hunde udstillede jeg kun en ad gangen og det eneste jeg havde med var halsbånd - line - vand - og en af de der paraplystole.
Hunden kunne så fint ligge ved siden af mig mens jeg sad i stolen.
Hunden var også med rundt og se i boderne.
Nu, hvor jeg at lille hund har jeg de samme ting med, plus et bur, for gider ikke at slæbe sådan en lille hund rundt i boderne, hvor der er mange som bare vader rundt og overser at der lige står en lille tæppetisser.
feb 2012
Følger: 3 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 224
Har I da bure med eller telte?
feb 2012
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.780
maj 2009
Det kunne jo være, at det slet ikke var noget man havde lyst til at deltage i fremover, så hvorfor bruge flere tusinde kroner på det.
Og tænk, hvis hver eneste hundeejere havde et telt med, så skulle pladserne vist være tre gange så store som de er i forvejen, for så kom teltene jo til at stå i tre rækker. Det er bøvlet nok i forvejen med alle de telte som er der i forvejen.
Rottweilermor har du talt med din opdrætter ? Hvis vedkommende også kommer, eller en anden som du kender, så kan du jo "hægte" dig på der.
Og pøj pøj med udstillingen.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.780
Vi er gerne 2-3 stykker, der deler et telt på sådan en dag.
Det er alt for varmt for hundene at sidde i sol, og regn er bare træls for alle.
Man behøver ikke investere i alt muligt. Det er bare at spørge andre.
feb 2012
Sammenlagt af Jeres fine råd, tænker jeg at jeg tager bur med, køleelementer i bunden og tæpper ovenpå elementerne hvis det bliver varmt.
Og så en strandparasol han kan ligge under ved siden af mig, hvis buret alligevel for varmt.
Og et telt hvis det regner
Mange tak alle sammen - flere fif og råd modtages også meget gerne
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.598
aug 2006
Det må være anstrengende for dem ikke at kunne få ro, når de skal være på pladsen hele dagen...
aug 2006
maj 2009
På en stor DKK udstilling kan du måske komme til at holde et par kilometer eller mere fra pladsen.
Og når det er varmt, så man jo have åben bil så hunden kan få luft.
Jeg turde godt nok ikke lade min hund være alene i bilen sådan et sted.
maj 2009
Det hele kan faktisk klares på en time hvis det er det man vil.
feb 2012
aug 2006
Det lyder ikke just hundevenligt.
apr 2012
Emner: 1 Svar: 161
Er de med inde er der et bur til hver og et tæppe til at lægge henover ddm. De er ikke placeret ved ringsiden hvis det kan undgåes.
Derudover har vi snore og halsbånd med, hundenes pas og papirer, nummerholder, bold/bidevulst, vandskål og vand med, evt lidt dåsemad til at give lige inden de skal i ringen og foder til når de er færdige.
feb 2012
apr 2012
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.489
Er det en stor DKK udstilling, så gider jeg ikke slæbe stole ind, det er udelukkende på specialklub udstillinger, hvor vi normalt parkerer i nærheden af ringen.
Jeg kunne ikke drømme om at efterlade mine hunde i bilen på en varm sommerdag, heller ikke med åbne vinduer og bagklap, og igen da slet ikke på de store DKK udstillinger, hvor langt størsteparten af parkeringspladserne er i bagende sol og langt fra udstillingsringen. Det var noget andet, hvis parkeringen var så tæt på, at jeg kunne holde øje med, at bilen var i skygge eller der var godt gennemtræk i bilen.
Men jeg gør mit bedste for at finde et sted, hvor vovse og jeg kan vente i skygge indtil kort før, vi skal i ringen.
feb 2012
Er det brugbart til store hunde?
apr 2012
Selv bruger vi slangekæder og en lang læderline på 2-3 meter.
apr 2012
Racen er boxer
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.996
Hvad jeg har med er vist ikke relevant for en rottweiler.. Klapvogn, tørshampoo og dulledrys er vist kun i vejen hos jer
Men snor og udstyr, lidt godbidder, et tæppe og en stol til ejeren er godt givet ud. Husk papirer og noget til at holde nummeret. En fugtig klud kan måske være bevendt hvis hunden savler eller lige får rullet sig i noget inden ringen.. Måske en godbidstaske til ringen hvis det pæne tøj ikke har gode lommer til den slags. Om man gider have telt osv med kommer også an på vejrudsigten. Jeg gider det ikke, men plejer at få et plads ved nogle venner hvis det bliver ustadig. Aftalt på forhånd.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.996
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.489
Min er nok lidt tyndere end den på billedet, men fungerer fint til en pæn stor hund. Det skal selvfølgelig ikke være sytrådstynd til en stor hund, men en tynd snor er hårdere på halsen end en kraftig, og derfor også nemmere at styre hunden i, men selvfølgelig også hårdere i ens egen hånd. Nu har jeg ikke behov for at tage hård i Manilla, men jeg har brugt ret tynde snore også til hunde, der trak, og det har fungeret godt.
Der er jo ikke noget krav om udstillingsline, så det kan man gøre helt som man vil, men jeg synes, at hundene vænner sig til at forbinde udstillingslinen med, at det er nu, vi er på.
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.525
Ellers har jeg også telt med for så slipper jeg for at slæbe rundt med alt udstyret når jeg skal shoppe, men vi er som regel altid et par udstillere i teltet.
Du kan også komme før og finde en god og passende line til din hund, men er ret sikker på at din opdrætter har. Jeg kommer også i god tid så hundene kan nå at finde ro inden de skal i ringen. Er din hund glad og en bestemt type godbid, så tag det med som din opdrætter kan bruge i ringen. Ellers masser af vand og lidt frugt gør godt undervejs.
God fornøjelse
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 917
Det er normal kotume at man ikke har almindeligt halsbånd og snor på inde i ringen. Hvis ikke du har en udstillingsline så snak med din opdrætter.
Jeg ved ikke om din hund savler, men et lille håndklæde kunne også være nyttigt at have med. Ellers igen, snak med din opdrætter, det kan være i kan være i telt hos dem og ellers kan de give god råd til hvad i behøver at have med.
Vi andre giver gerne gode råd, men vi har også andre forudsætninger for vores racer
Udstilling udendørs?