1.709 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 45 Svar

Udstilling/skue labrador Udstilling/skue labrador

Kære HG

Der er jo en uudtømmelig viden herinde, så jeg tænkte jeg ville lave en tråd hvor I kan smide alle jeres gode råd i forbindelse med udstilling/skue?

Det er '100 år' siden jeg sidst var tilskuer til en udstilling som foregik udendørs. Denne gang er det indendørs, og jeg har glemt cirka alt. Hvad skal man huske? Både på dagen og i forberedelserne op til? Er der noget der er smart at have med? Jeg er riiiimelig grøn på det her område. smiley Det er godt nok 'kun' et skue, men alligevel smiley

Jeg ved at jeg ikke er den eneste herinde der skal af sted den dag som også hellere end gerne suger al viden og gode råd til sig smiley Så kom med alt hvad I har smiley

Sif og jeg er kun med for oplevelsens skyld og for at få en vurdering af hende. Mit langbenede monster vinder helt sikkert ikke noget. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstilling/skue labrador
  • #1   30. sep 2017 Jeg lavede lignende opslag for 1 år siden http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/662711-udstilling___hvad_skal_jeg_bruge_

• #2   30. sep 2017 Tak Simone smiley Det er dog ikke så meget hvad jeg skal købe/have af udstyr. Der bruger vi det hun er vant til her den første gang. Det er nok mere tips/tricks og gode råd jeg efterspørger smiley

• #3   30. sep 2017 Ha det sjovt! Bedste råd nogensinde

Når du så er færdig kan du tænke over hvad der gik godt og hvad der måske gik skidt. Alt på dagen er bare en fest

• #4   30. sep 2017 Husk:
    En stol, tæppe til hunden, vandskål, vand, godbidder, nummerholder, nummerlap, udstillingline, børste, - hundens vaccinationspapirer

Kom i god tid og find et godt sted hvor der er rimeligt roligt men med godt udsyn - slap af og lad hunden falde til ro i den nye omgivelser.

Ellers er det bare at nyde dagen i godt selskab - God fornøjelse

• #5   30. sep 2017 Det her

profilbillede
  • #9   30. sep 2017 En labrador skal ikke på bord. Der er også en stor tradition for at de vises i en tynd retriever line og ejer står foran hvalpen, så ikke noget med at støtte eller rette ben, etc. Et bredt halsbånd og en tung line er bestemt ikke ideelt.
    Hav en godbid i hånden som hvalpen kan nappe af og så få den til at stå med front mod dig. Husk altid at hvalpen skal vises for dommeren og ikke publikum, så gå den rigtige vej rundt i ringen med hvalpen ind mod dommeren smiley

• #10   30. sep 2017 Og babyer kommer ikke ind tidligere end andre, medmindre de er den første race der skal bedømmes. Racerne bedømmes hver især, så babyer har ingen fortrinsret til udstilling eller skue. Derfor har rigtig mange bure med så de kan slappe af inden de skal i ringen. Ellers er de helt døde når det bliver deres tur

• #14   30. sep 2017 Hunden skal ikke have halsbånd på, kun retriever linen smiley

Du skal gå med hunden på din venstre side og så går du mod uret i ringen. Tager du hunden på højre side og går mod uret, så viser du hvalpen for publikum og ikke for dommeren. Dommeren vil ikke kunne se andet end dine ben smiley Se hvad de andre gør og ellers spørg dommeren hvad han/hun mener. De er altså meget søde og rare.
    Støt din hvalp når dommeren tjekker tænder og ikke med en godbid. Sæt dig ned på hug og snak stille og roligt til hvalpen. Den skal have en god oplevelse med det hele

• #17   30. sep 2017 Giv hende først retriever linen på når hun skal ind i ringen. Det er god træning at den line betyder udstilling, den line betyder gå tur, den sele betyder spor, etc.

• #19   30. sep 2017 Babyer og hvalpe skal altså bare have en fest. Så lad de voksne kæmpe om titler, cert'er, etc. og nyd dagen. Glem al det pjat med at den ikke må hoppe lidt eller nappe i linen, etc. Det er for dælen kun en hvalp og det er kun et skue. Betragt det som træning fremfor noget der skal vindes. Og så glæd dig når den så har haft en fed dag

• #22   30. sep 2017 Sif skal rigtig nok i hvalpeklasse, og Bodils skønne Honey i babyklasse. - Og Bodil - spørg endelig løs - du ved selv hvor lidt jeg egentlig ved om det her smiley Vi tager af sted for oplevelsens skyld - vi vinder ingenting smiley

Træning med løs line og trav forsøger vi, men det er en udfordring - og bliver en MEGA udfordring til selveskuet. Sif vil meeeeeeget gerne snakke med ALLE på EN gang. Så... Og træningen op til bliver desværre ikke optimal. Der er midlertidigt lukket til første etage på damen. Hun er selvfølgelig gået i løb.

• #23   30. sep 2017 I øvrigt glemte jeg - det er korrekt at det kun er retrievere. Jeg har fået at vide at baby og hvalpeklasserne afholdes først.

Det er d. 15. Oktober i Aars smiley

• #26   30. sep 2017 Hun kom i løb for en uge siden. Så vi krydser for at hun er nogenlunde ovre det om 14 dage. Indtil da gør vi hvad vi kan med klorofyl. Sif slipper lige så let ud af sit halsbånd som retrieverlinen, men hun har aldrig gjort det, så jeg tror nu nok hun skal blive ved mig. Hun kan bare godt være en hoppebold men det må vi tage med. Men nej - Sif vinder ingenting. Det tror jeg ikke på. Hun er jo ikke udelukkende efter udstillingslinjer, og det kan man godt se. Derudover synes jeg hun er blevet lidt 'unghundegrim' - du ved, sådan lidt uharmonisk. Til gengæld er hun STOR.

Jeg har fotograf med til både Sif og Honey - vi må se om det kan lykkes at få lidt billeder af dem sammen når vi er færdige smiley Med eller uden sløjfer smiley

• #29   30. sep 2017 Jeg kan lige lægge en video på min profil af Lotus sidste lørdag...... Så kan I se, hvordan man kan gøre det (det er desværre ikke mig, der løber med hende på videoen. Bare jeg så så skide godt ud smiley ) Men lov mig ikke at have halsbånd og "kotøjr" på i ringen smiley

• #32   30. sep 2017 Jeg havde de der tørret kyllingebryst eller blot noget som er en smule sejt så de ikke æder den hele på en gang. Det gør lidt ondt i fingrene på dagen hvis hundene er helt nye i det. Hjemme træner jeg med tuber, for jeg kan belønne præcis når hvalpen står korrekt. De står og slikker på tuben og så snart de står snorlige, så presser jeg den lidt og så belønnes de. Jo ældre de bliver des større krav

• #33   30. sep 2017 Ikke dåsemad i ringen...... Og pas på ikke at tabe godbidder, da andre hunde bliver frygtelig ukoncentrerede, hvis der ligger godbidder over det hele smiley

• #35   30. sep 2017 Hvor er det fedt med så mange gode råd og fif. Vi havde talt om godbidder med de små vi bruger er bare for lette at tabe. Jeg vil kigge lidt efter tørret kylling smiley

Sif har faktisk en tube makrel herhjemme. Det kan være vi skal øve stå med den smiley Det kan damen vel overskue trods løbetid smiley

• #36   30. sep 2017 Man starter altid med at bedømme babyer (tæverne først og så hannerne), så hvalpe (tæver først og så hanner). derefter bedømmer man ALLE hannerne i de respektive klasser. Først når ALLE hvalpe og hanner er færdigbedømt er de voksne tævers tur smiley

Kom i god tid, så I alle har masser af tid til at se det hele og hundene til at få stressniveauet lidt ned smiley

• #38   30. sep 2017 Mette - Altid HANNER først og så tæver, ellers er jeg jo helt enig smiley

• #39   30. sep 2017 Aaaaahhhhh, UNDSKYLD........ Selvfølgelig hannerne først smiley

• #40   1. okt 2017 Der er også skue/udstilling om lørdagen i Års. Så måske det var en ide at kigge forbi der hvis det er muligt. Så kan du da se hvordan andre griber det an.
    Og så kan det være en god ide at du har tøj på i en kontrastfarve til hunden. Det gør det nemmere for dommeren at se hunden. Og pøjpøj med det.

• #42   1. okt 2017 Det er en god ide hvis I træner dem lidt i at få kigget tænder og blive mærket hen langs kroppen. Dommeren er som regel sød til ikke at overskride hundens grænser, men de vil alligevel gerne lige kigge og mærke smiley

Mht. at gå i ringen, så er det lidt forskelligt om man skal gå hele vejen rundt, gå frem og tilbage eller rundt i en trekant. Men det fortæller de jer på dagen smiley

(Og jo, langhårede kunne kan man sagtens vaske dagen før en udstilling smiley )

• #44   8. okt 2017 Du kan sætte nummeret fast med en sikkerhedsnål på tøjet....

Regn med at du skal være der fra start. Så snart I kan komme ind, så hvalpen har en mulighed for at tage indtryk ind smiley

• #46   8. okt 2017 Sæt det på brystet smiley

• #48   8. okt 2017 Har I meldt til Herning?

• #50   8. okt 2017 Det er DKK udstilling......

http://www.dkk.dk/side.asp?ID=33276

• #51   9. okt 2017 Jeg skal arbejde om lørdagen. Derudover tænker jeg at stille Sif på skue først for at se om hun er helt ved siden af inden vi kaster os ud i udstilling smiley

Næste projekt bliver kombineret brugsprøve og skue igen til december.

• #53   9. okt 2017 Bodil: Og når vi stjæler alle præmier til skuerne i år, så indtager vi udstillingerne til næste år. smiley

..... eller - når Honey tager alle præmier smiley

• #55   9. okt 2017 Mit stankelben vinder altså ikke noget smiley

• #57   9. okt 2017 Hundene får en fest - det er jeg slet ikke i tvivl om. smiley

• #59   9. okt 2017 Det kunne godt ske at være tilfældet smiley Jeg skal arbejde lørdag, så jeg håber kæresten tager sig af at køre Sif træt smiley

• #61   9. okt 2017 Jeg kan anbefale, at i kommer i god tid.
    Der plejer at være ret trangt med pladsen i Års, så hundene skal have god tid til at vænne sig til stedet og til at falde lidt ned. Det er et af de steder, hvor man virkelig kommer hinanden ved smiley

Der er en del specialklubber, som holder udstillinger og skuer hen over weekenden. Vi skal afsted lørdag med Bianchi.

• #63   9. okt 2017 Jeg tror også, at både Bodil og jeg planlægger at komme i god tid. Spørgsmålet gik nok mere på i HVOR god tid smiley Spørgsmålet fra Bodil kommer lige så meget fra mig - der sidder mange herinde som glad og gerne deler ud af sin erfaring, og det er vi som nye i den verden enormt glade og taknemmelige for. Jeg spurgte Bodil om hun ikke ville spørge her i tråden, fordi jeg selv var lidt optaget af at Sif havde en lidt besynderlig opførsel som krævede det meste af min opmærksomhed. smiley

Men vi glæder os rigtig meget til weekenden. Sif har start nummer 13, så vi skal nok på lige efter Honey smiley

Og så for at få min nysgerrighed stillet, er det så muligt at finde startlister nogle steder inden på søndag? smiley Jeg havde håbet at DKK sendte noget med ud men det gjorde de ikke smiley

• #64   9. okt 2017 Birgitta: Ja, det er i drk regi smiley Jeg er enormt spændt på om det kan lade sig gøre for Sif og jeg, for det ser ikke ud til at vi kan komme til noget brugsprøvetræning inden, så mine evner kommer nok lidt på prøve smiley

• #65   9. okt 2017 Mille - Hvis det er et skue som dansk retriever klub står for, kan i måske finde noget på deres hjemmeside.

Myndeklubben har udsendt en oversigt over, hvor mange der er tilmeldt i de forskellige racer og klasser på deres udstilling.

Jeg ville komme ca. en time før bedømmelserne starter, så er der også tid til at kigge på de første hunde i ringen og se hvordan de gør.

• #66   9. okt 2017 Tusind tak Kirsten smiley Jeg vil kigge efter det.

Jeg ved ca hvor mange tilmeldte der er, men det er også kun fordi jeg luskede det ud af min træner. Men det kunne da være fint at vide hvor mange labber der er i hvalpeklassen smiley

• #67   9. okt 2017 Det var så lidt smiley

Antal og klasser hos os ligger som en Pdf på myndeklubbens hjemmeside.

http://www.myndeklubben.dk/udstillinger/pic/2017/Ring_aars.pdf

• #68   9. okt 2017 Der er vel ikke tilmeldingsfrist til skuerne, vel? Kan man ikke tilmelde på dagen?

Jeg har meldt til Herning med Lotus om søndagen smiley

• #70   9. okt 2017 Til skuet?

• #72   9. okt 2017 Nej, det er helt korrekt, Bodil......... Jeg HAR også meldt til. Men jeg spurgte ind til skuet.... Der plejer man at kunne melde til på dagen? Og derfor plejer der ikke at være kataloger.... med mindre det er DKKs kreds, der afholder skuet?

• #73   9. okt 2017 Skuerne har også tilmeldingsfrist. 1/12 til skuet d. 9/12. Og til skuet på søndag var det vidst d. 2/10

• #75   9. okt 2017 Jaaaa smiley sig lige til når du melder dig til, for der er lige et par småting du skal gøre for at det lader sig gøre rent praktisk.

• #77   9. okt 2017 Selvfølgelig smiley

• #79   9. okt 2017 Lydigheden skal nok komme. Skud er jeg ikke bekymret for, men hun skal nok nå at opleve rigtige skud inden da. Vi skal da lidt på jagt i de næste par måneder. Det er netop apporteringen der volder os enorme problemer.

Kommentér på:
Udstilling/skue labrador

Annonce