464 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Besøgshund Besøgshund

Nu er der ikke lang tid til, at Coda skal testes som Besøgshund (d. 24 okt)

Coda er en stor hygge hund, der elsker alt opmærksomhed han får. Og hvis han ikke får noget, skal han nok selv gøre os opmærksom på det. Han henviser sig til alle mennesker vi møder på vores vej, så derfor jeg tænkte at han ville være rigtig god som besøgshund. Og fordi jeg har hørt mange gode historier om, hvor meget glæde det giver de ældre, eller børn og unge med forskellige problemer eller handicaps. Da jeg er ved at studere til pædagog, ligger det også til mig at være sammen med andre mennesker, og så sammen med min hund så kan det ikke blive meget bedre.

Jeg vil bare lige høre om der er noget man skal forberede (træning med hunden f.eks.?)

Og er der nogen der har erfaringer med at have en besøgshund?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Besøgshund
  • #2   13. okt 2014 Hold da op. Troede kun det var rå kød de ikke måtte få smiley Skal vist ind og nærlæse de regler en gang til. smiley

• #5   13. okt 2014 Okay, det var jeg ikke klar over må jeg indrømme. Tak for den oplysning.

Frysetørret godbidder får han aldrig, men han får da ben men der er ikke kød på ??

• #8   13. okt 2014 Ja, hundene giver de ældre noget som vi mennesker ikke kan give dem. Det er en af grundene til jeg gerne vil have coda skal være besøgshund.

Okay, det havde jeg ikke lige regnet med. Men hvis det gør et menneske mere tryg ved døden(hvad ved jeg?), kommer Coda og jeg gerne. Selvom det helt sikkert er hårdt smiley

• #9   13. okt 2014 Lige noget andet ang. vaccinationerne. Der det ikke bare den almindelige vaccination som er et krav at hunden har ? eller har jeg overset noget?

• rikke k
    rikke k Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 3
    #11   13. okt 2014 Vores newfoundlænder er besøgs hund på det lokale plejehjem på dement afdelingen. Hun "arbejder" for ældre sagen,så det er ikke kun tryg fonden der har besøgs hunde. Hun har været til test hvor hun blev testet i hvad hun siger til larm,de smed knive gafler osv på gulvet.Hun er testet i hvad hun siger til at fremmede krammer hende,og hvad hun siger til folk med lidt "vilde" bevægelser.Hun strøg igennem det hele, og nyder at komme en gang om ugen og besøge eller vennerne.En besøgs hund gør helt klart meget gavn, så pøj pøj med testen og jobbet som besøgs hund.

• #12   13. okt 2014 Til Lars N
    Taget direkte fra besøgshunde.dk

Hunde, der får foder af BARF-typen kan ikke indgå i TrygFondens besøgshundekorps. Med BARF-type diæt mener vi alle former for foder, der er helt eller delvist baseret på råt kød. Foder af denne type må hverken gives som måltider eller som godbidder. Forbud gælder ikke fodring med rå grøntsager.

Dyr, der fodres med råt kød, kan udskille en signifikant større mængde af sygdomsfremkaldende bakterier, herunder særligt salmonella-typer; og kan gøre det i ret lang tid efter, at de har spist maden. Bakterierne findes også på mad- og vandskåle samt i hundens umiddelbare omgivelser. Forbud omhandler flere typer af BARF-type foder, herunder frisk, råt foder og fryse- og lufttørret færdigfoder. Princippet gælder også, hvis hunden får råt kød, der er beregnet til menneskeføde, som heller ikke altid er salmonella-frit.

For raske, sunde mennesker vil omgangen med BARF-fodrede dyr ikke nødvendigvis udgøre en risiko. Men for mennesker med et svækket immunsystem, grundet for eksempel alder, dårlig ernæringsstand, manglende appetit, manglende motion og ikke mindst sygdom generelt, er smitterisikoen til stede.

TrygFonden udtaler sig med dette standpunkt ikke om de ernæringsmæssige fordele eller ulemper ved brugen af BARF-type foder.

• #13   13. okt 2014 Lars. fordi man er så totalt bakterie og sygdoms fobisk mht. ældre mennesker. De må heller ikke få et spejlæg til deres biksemad. Det er så langt ude.

• #15   14. okt 2014 Vaccination er som normalt...blot husk at ældre der bor på plejehjem bla har nedsat immunforsvar og vacciner er levende bakterier som kan være skadelig for de ældre derfor er det bedst at holde besøgshunden hjemme 14dage efter vaccinationen.

Har været i debat med TrygFonden mht hvordan det kan være at BARF hunde ikke må være besøgshunde og fik ikke et konkret svar og den undersøgelse de henviste til var forældet og kan ikke bruges mere.

De ældre kan godt lige at løfte de små hunde op og kommer til at tabe dem og er man ikke pjattet med det bør man ikke bruge sin hund som besøgshund dette er skrevet til småhundeejere ...dette hænder især ofte for de demente.

• #16   14. okt 2014 Husk at overvej forsikringsspørgsmål.

Der var en sag for et par år siden da en hund spiste tabt medicin, der lå på gulvet på et plejehjem, hunden var besøgshund på.

Der er ingen hjælp at hente fra Trygfonden....

• #18   14. okt 2014 Man skal sikre sig at hunden er dækket af den forsikring man selv har.
    TrygFonden er et selvstændigt selskab - og faktisk slet ikke en fond - der ikke tegner forsikringer.

Kommentér på:
Besøgshund

Annonce