Besøgshund Besøgshund
Nu er der ikke lang tid til, at Coda skal testes som Besøgshund (d. 24 okt)
Coda er en stor hygge hund, der elsker alt opmærksomhed han får. Og hvis han ikke får noget, skal han nok selv gøre os opmærksom på det. Han henviser sig til alle mennesker vi møder på vores vej, så derfor jeg tænkte at han ville være rigtig god som besøgshund. Og fordi jeg har hørt mange gode historier om, hvor meget glæde det giver de ældre, eller børn og unge med forskellige problemer eller handicaps. Da jeg er ved at studere til pædagog, ligger det også til mig at være sammen med andre mennesker, og så sammen med min hund så kan det ikke blive meget bedre.
Jeg vil bare lige høre om der er noget man skal forberede (træning med hunden f.eks.?)
Og er der nogen der har erfaringer med at have en besøgshund?
maj 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 47
maj 2008
Frysetørret godbidder får han aldrig, men han får da ben men der er ikke kød på ??
maj 2008
Okay, det havde jeg ikke lige regnet med. Men hvis det gør et menneske mere tryg ved døden(hvad ved jeg?), kommer Coda og jeg gerne. Selvom det helt sikkert er hårdt
maj 2008
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 3
maj 2008
Taget direkte fra besøgshunde.dk
Hunde, der får foder af BARF-typen kan ikke indgå i TrygFondens besøgshundekorps. Med BARF-type diæt mener vi alle former for foder, der er helt eller delvist baseret på råt kød. Foder af denne type må hverken gives som måltider eller som godbidder. Forbud gælder ikke fodring med rå grøntsager.
Dyr, der fodres med råt kød, kan udskille en signifikant større mængde af sygdomsfremkaldende bakterier, herunder særligt salmonella-typer; og kan gøre det i ret lang tid efter, at de har spist maden. Bakterierne findes også på mad- og vandskåle samt i hundens umiddelbare omgivelser. Forbud omhandler flere typer af BARF-type foder, herunder frisk, råt foder og fryse- og lufttørret færdigfoder. Princippet gælder også, hvis hunden får råt kød, der er beregnet til menneskeføde, som heller ikke altid er salmonella-frit.
For raske, sunde mennesker vil omgangen med BARF-fodrede dyr ikke nødvendigvis udgøre en risiko. Men for mennesker med et svækket immunsystem, grundet for eksempel alder, dårlig ernæringsstand, manglende appetit, manglende motion og ikke mindst sygdom generelt, er smitterisikoen til stede.
TrygFonden udtaler sig med dette standpunkt ikke om de ernæringsmæssige fordele eller ulemper ved brugen af BARF-type foder.
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.783
Har været i debat med TrygFonden mht hvordan det kan være at BARF hunde ikke må være besøgshunde og fik ikke et konkret svar og den undersøgelse de henviste til var forældet og kan ikke bruges mere.
De ældre kan godt lige at løfte de små hunde op og kommer til at tabe dem og er man ikke pjattet med det bør man ikke bruge sin hund som besøgshund dette er skrevet til småhundeejere ...dette hænder især ofte for de demente.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Der var en sag for et par år siden da en hund spiste tabt medicin, der lå på gulvet på et plejehjem, hunden var besøgshund på.
Der er ingen hjælp at hente fra Trygfonden....
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
TrygFonden er et selvstændigt selskab - og faktisk slet ikke en fond - der ikke tegner forsikringer.
Besøgshund