822 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Godkendt besøgshund Godkendt besøgshund

Så var William til session til formiddag hos TrygFonden og han blev godkendt!
Min dejlige kæreste tog ham med og de fil en masse ros smiley
William synes det var SÅ hyggeligt at være sammen med de ældre mennesker, som var testpersoner..
Jeg er en meget stolt hundemor smiley

Er der andre som er med i programmet?

I får lige et billede af min baby i hans "arbejds gear"..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Godkendt besøgshund
  • #1   10. maj 2014 Tillykke smiley Jeg ville helt vildt gerne have at Andy kunne blive besøgshund, han er nok bare alt for voldsom og overglad til at blive det smiley Desværre. Men synes det er en fantastisk idé!

• #2   10. maj 2014 Tillykke Rigtig godt smiley

• #3   10. maj 2014 Jamen til lykke med det. smiley

Min hund skulle så ikke være besøgshund, da jeg synes at det er meget synd at disse hunde ikke mere må få hverken råt kød eller kødben. Det med kødbenene er så det værste, da disse er med til at holde tænderne og tandkødet i orden.

• #4   10. maj 2014 Ej Anni hvorfor må de ikke få kødben smiley

• #5   10. maj 2014 Inger - De må ikke få noget som helst råt på grund af at de så evt. kan smitte de gamle med samonella.

• #6   10. maj 2014 OK men er den ikke lidt langt ude Hva med alle de gamle mennesker, som bor for sig selv ,og har familie og venner med hund Men ja, sådan er reglerne jo nok

• #7   10. maj 2014 Jeg synes også at det er langt ude.
    Min gamle Malinois blev godkendt, men lige så snart jeg fik at vide at den aldrig mere måtte få noget råt, så trak vi os.
    Min hund skal ikke leve et liv uden en god lund råt kød og et rigtig stort saftig kødben.

• #10   10. maj 2014 Heller ikke mine Men mine ville også overfalde, smiley de gamle mennesker af glæde

• #11   10. maj 2014 Her er et link til Tryg Fonden angående fodringen af besøgshunde.

De fleste gamle er jo glade for at få besøg af sådan en dejlig var hund og man gør jo en god gerning ved at være besøgshund.
    Men i min verden er det på bekostningen af at hunden kan leve et godt hundeliv. Det synes jeg ikke nogen hunde har fortjent og slet ikke mine.

http://www.besogshunde.dk/Besoegshunde/BARF_politik

• #13   10. maj 2014 Godt initiativ! Det gør stor glæde blandt de ældre.

Jeg er selv besøgsven, dog udenom Trygfonden pga. reglerne for fodring med råt og ben. De steder, vi kommer, ved vi fodrer med råt, og de er indforstået med det.

Peanut har været igennem optagelsen ved Trygfonden og har gennemgået indtil videre et enkelt kursus sammen med mig og fungerer som terapihund. Vi skal på noget mere kursus her sommeren over.
    Dobber er generelt for ivrig og optaget af alt mulig andet, men er med på besøg på plejehjemmene af og til. Oftest er jeg alene afsted med Peanut.
    Hver tirsdag er vi på gåtur med de ældre, og der er begge hundene med og har lært at gå pænt (for Dobbers vedkommende nogenlunde pænt) ved siden af kørestolen, og bagefter har jeg godbidder med, de ældre kan gi hundene. Skal vi på enkeltmandsbesøg eller besøge nogle lidt 'tungere' ældre, er det kun Peanut, der er med.

Jeg synes, det er en skam med reglerne for råfodring hos Trygfonden, men de er selvfølgelig som firma nødt til at vise ansvarlighed. Dog er der mange - inklusiv mig selv - der fravælger at være besøgsven igennem dem pga. det, og det er en skam, for det er rigtig godt og livsbekræftende for både hund, ejer og den ældre.

Kommentér på:
Godkendt besøgshund

Annonce