er det forkert at være tilfreds med resultater er det forkert at være tilfreds med resultater
vi har jo fie som vi udstiller i dkk, hun har være stillet 5 gange fået i baby sl og gik videre men ikk placeret ,hvalp sl og tre gange excellent og ikk videre, hun har fået kanon kritikker hver gang.jeg har udtalt at jeg er stolt af hende,men fik at vide der ikk er noget at været stolt af når hun ikk får andet , vi var nervøse for herning i lørdags ,for hun har være noget teenage agtigt og glemt alt , men hun gik så flot fik kanon kritik og excellent , men sådan en kommetar ødelægger det , hvad siger i andre udstiller er det forkert at være tilfreds
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.169
det er flotte resultater i har opnået, og som du med god grund kan være stolt af!
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.950
EXCELLENT (fortrinlig) tildeles en hund, som kommer meget tæt på den ideelle standard for racen, som fremvises i fortrinlig kondition, har et harmonisk, velafbalanceret temperament og er af høj klasse. Hundens fremragende racemæssige egenskaber tillader, at ubetydelige fejl kan ignoreres. Hunden skal have tydeligt kønspræg.
Hvad er der ikke at være stolt over??? Det er sgu SÅ hammerende flot!
VERY GOOD (meget god) tildeles en hund, som besidder sin races typiske træk, som har velafbalancerede proportioner og er i god kondition. Mindre fejl kan tolereres, men ingen væsentlige anatomiske fejl. Denne præmiering kan kun gives til hunde af høj kvalitet
GOOD (god) tildeles en hund, som er racetypisk, og hvis eksteriørfejl ikke er mere fremtrædende, end at den kan siges at være en god repræsentant for sin race.
SUFFICIENT (tilstrækkelig) tildeles en hund, som svarer til racens standard, men som ikke besidder de generelt ønskede karaktertræk, eller hvis fysiske tilstand er mangelfuld.
Der kan endvidere gives CANNOT BE JUDGED eller DISQUALIFIED.
CANNOT BE JUDGED (kan ikke bedømmes) betegner, at dommeren ikke kan afgøre, hvilken præmiegrad hunden fortjener.
DISQUALIFIED er en diskvalificerende betegnelse og gives til hunde, som har anatomiske, typologiske eller psykiske fejl.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.760
Hardcore udstillere er først tilfredse når de ender med en placering i store ring. Dem skal du ikke lytte til.
Det handler om at hunden skal have et godt liv - intet andet.
og et godt liv er altså ikke at sidde gemt væk i et hus hele ugen, for så at komme med på udstilling, og så hjem i huset igen - uanset hvad den slags udstillere siger.
sep 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 67 Svar: 209
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.978
Jeg er glad og tilfreds, når blot Ghini får en excellent, hvad der kommer ud over det er blot en ekstra bonus.
Det allervigtigste er, at jeg uanset resultat, altid har den samme hund med hjem, som jeg kom med og ingen dommerkritik kan ændre på, at jeg har jordens dejligste hund
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.556
Hvis hun lever op til dine forventninger, så skal du selvfølgelig være glad og stolt. Andre skal ikke blande sig i, hvad dine forventninger er, det kommer ikke dem ved, så det skal du bare lukke ørerne for! :o)
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 43 Svar: 1.355
"og et godt liv er altså ikke at sidde gemt væk i et hus hele ugen, for så at komme med på udstilling, og så hjem i huset igen - uanset hvad den slags udstillere siger."
Den her udtalelse generer mig som har pelshunde med masser af pleje. Mine hunde ville ikke kunne vinde en dyt, hvis de var gemt væk i et hus/bur/gård eller lign. Mine pelsbolde skal have muskler, bevæge sig og være en glad velstimuleret hund. Det kan altså ikke lade sig gøre, hvis de kun er sofa-stykker
Og de er altså først og fremmest hunde med masser af aktiviteter, stimuli - Vi har det som Birgitta L - udstilling er en fest....
er det forkert at være tilfreds med resultater