932 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Udstilling i DDH?? Udstilling i DDH??

Jeg har idag talt med en, som har været ude og kigge på en DDH udstilling for ikke så længe siden.

Vedkommende fortæller mig at det var en udendørs udstilling på græs. Så langt så godt. Men jeg får så også fortalt at hvis hundene (det gælder både babyer, hvalpe og voksne hunde) tisser eller skider inde i ringen bliver de diskvalificeret?

Kan nogen fortælle mig om det er sandt?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstilling i DDH??
  • #1   4. aug 2013 Lyder mærkeligt:/

• #3   4. aug 2013 Jeg synes faktisk den regel giver god mening, ligesom ved rallykonkurrence fx. Hvorfor skal hundene have lov at gøre sig ren i ringen?

• #4   4. aug 2013 Det lyder da helt skørt hvis det er rigtigt !

• #5   4. aug 2013 Marlene - man kan da ikke styre hvornår hunden skal - hvis man ikke kan få den til det før man går ind er så er det bare bad luck, og ligemeget hvor perfekt hunden ellers er så skal den ud ?

• #6   4. aug 2013 Ja altså sådan er det jo i konkurrencer. Hvorfor så ikke også på udstilling?

• #7   4. aug 2013 Det står jo en frit for at lære sin hund ikke at gøre sig ren i ringen. Da de fleste udstillinger foregår indenfor, burde det være nemt nok. Hunde gør sig jo heller ikke ren i huset, selvom de skal. De holder sig til de kommer ud.

• #8   4. aug 2013 Nu var det jo også en udstilling på græs - Zoe ville ikke gøre det på gulv men udenfor er en anden sag.
    Jo nogen kan sikkert lære den det - men synes det er en mærkelig grund til disk da det absolut intet har med hundens stand eller adfærd at gøre

• #9   4. aug 2013 Med mindre den før det i frygt men det er en anden boldgade smiley

• #10   4. aug 2013 I konkurrencer er det diskvalifikation. Hunden skal fokusere på ejer og må ikke gøre sig ren.
    Ja det er svært udendørs for nogle hunde. Jeg ser ind i mellem rigtigt tynd mave hos deltagende hunde, også inde i ringen. Det er stressmave, og så synes jeg godt nok man skal overveje om ikke den hund har bedst af at blive hjemme.

• #11   4. aug 2013 Det lyder besynderligt Mette.
    Har aldrig hørt om det i andre henseende.

• #14   4. aug 2013 Det er kun i BIS runderne at hundene vil blive bedt om at forlade ringen hvis de tisser eller skider.

• #15   4. aug 2013 Jeg synes der er en væsentlig forskel på om det er ude eller inde og om vi taler hvalpe eller voksne hunde.

Har oplevet at skulle stå i en forbedømmelsesring indendørs med en hvalp i 1½ time, der var enkelte hvalpe som tissede, hvlket jeg synes er forståeligt med så lang ventetid.

Ligeledes har jeg i Sverige oplevet en åben klasse med 70 tæver, den tog godt 3 timer at dømme, her kunne heller ikke alle hunde holde sig. Udstillingen var udendørs.

• #16   4. aug 2013 har selv på en udendørs DDH udstilling her for meget kort tid siden, stået med en unghund, hanhund, som sked i ringen. PINLIGT!!! han havde for travlt med damerne uden for ringen, og ville ikke lufte sig af hele morgenen.
    men han blev ikke smidt ud af ringen, og fik desuden SL. så det tror jeg ikke er en bestemt regel nej.

• #19   4. aug 2013 Der har desværre været flere hændelser hvor folk har været ligeglade og bare gået videre, så andre kunne komme til at træde i det. Det er ikke fair over for andre udstillere, så derfor vil hundene blive sendt ud. Jeg synes personligt at det er en god regl.

• #21   4. aug 2013 Jeg synes det er forfejlet med en sådan regl..
    Udstilling burde være ren vurdering af hunden mod standard. Ikke hvor godt hunden er stylet, handlet, eller trænet til at vise eller holde sig.. At det ikke kan undgåes at disse ting tæller med i bedømmelsen, ja sådan er det jo. Det er et menneske sm dømmer. Men at lave regler som bygger på bestemt træning, det synes jeg ikke bør have med udstilling at gøre.

At det er alm. Pli at lufte hunden af inden ring er en anden sag. Eller burde være alm. Pli.
    Men hvis den mest korrekte hund risikere at ryge ud for en tissetår, så har man misforstået hvad udstilling er, og burde nok gå til lydighed i stedet..

• #22   4. aug 2013 Hvad er det første vi lærer vores hvalpe? "Skal du tisse, så foregår det ude på græsset!!"...... Og det må de så heller ikke nu? JEG kan ikke bestemme hvornår min hund skal det ene eller det andet. Ja, den burde kunne holde sig, men hvis det er en baby eller en hvalp, for sytten da?

Iøvrigt har jeg kun EN gang været ude for at min hund har skidt i ringen. Det var på mit allerførste skue i 1980.

• #23   4. aug 2013 Jeg er jo fuldstændig uvidende og ganske udenforstående omkring udstilling, og selvom jeg synes det er tåbeligt at lave regler for det, så undrer det mig at det opfattes som værende ok, at hunden tisser og skider mens den udstilles (naturligvis hunde under 6 måneder undtaget).

Den er jo på arbejde?

Det er jo bare at lufte dem før og efter.

• #24   4. aug 2013 I Herning (dkk) sidste år var der alligevel 2 der havde stresmås da de var i ringen. Den ene var henne foran dommeren. De blev ikke smidt ud men der skulle jo så lige fjernes puha.

• #25   4. aug 2013 Helena:

I DKK er det ikke diskvalificende, hvis en hund besørger i ringen. Man ser det selvfølgelig helst ikke, men skulle det ske, så er der ingen skade sket. Og det gælder både uden- og indendørs.

CH:

Nej, det burde ikke ske. Men det sker alligevel en sjælden gang imellem. Jeg synes dog at det er grotesk at babyer og hvalpe bliver diskvalificeret. Babyerne er jo ned til 3 måneder?

• 2hearts
    2hearts Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 17
    #26   4. aug 2013 Lyder da som en tåbelig regel!?

Kommentér på:
Udstilling i DDH??

Annonce