1.655 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

ddh udstilling ddh udstilling

Jeg var for første gang ude og se en ddh udstilling.

Det var overordnet set en meget positiv oplevelse.
Udstillerne var meget imødekommende overfor mine mange spørgsmål og der var en hyggelig stemning.
Dommerne brugte vildt lang tid på hver hund og jeg har indtryk af at der var et moment af håndtering indeover bedømmelsen også.. Altså om hunden lader sig håndtere af fremmede.

Som udstiller ville jeg dog være meget forvirret over hvornår og hvor min hund skulle ind, for der var intet katalog og den rækkefølge der stod ved hver ring blev ikke altid fulgt.
katalognumrene var heller ikke fortløbende.. Dvs at hunde i samme klasse kunne have nummer 2+56+140, men det er jo kun et nummer og egentlig ikke så vigtig.

Så kom jeg til at tænke på.. Hvor hulan gør man af alle sine pokaler når man udstiller i ddh ?
alle 1. og 2. præmier fik en pokal..
Ikke bare 1. og 2. placering men 1. og 2. præmie !! ( hunde med 2. præmie kan avlsgodkendes )
Er det sådan ved alle ddh udstillinger ?

Jeg bed også mærke i at det hovedsageligt var selskabshunde der blev udstillet.
Der var 2 tervueren, en håndfuld hvide schæfere, et par labrador, nogle beardede collier en berner og en shar pei, men ingen mynder og ingen molosser og kun få terriere..
Dvs. måske 30 ikke selskabshunde ud af omkring 180.

Er ddh hovedsageligt en sleskabshundeklub ? eller er det et tilfælde ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ddh udstilling
  • #1   8. maj 2010 Hunde der får 2. pr. får ikke pokal ved ddh , og de er ikke avlsgodkende , og jo der var også en boxer :))
    Normalt plejer de at tage efter de sedler de sætter op ved ringene.
    Ja altså vi er glade for at være i ddh og udstille der.

• #2   8. maj 2010 Jeg spurgte ham der sad ved indgangen og han sagde at alle 1. og 2. præmier fik pokaler... Måske vi har misforstået hinanden

Orvs.. Boxeren så jeg slet ikke.. Øv

• #4   8. maj 2010 Nej har ikke set deres hjemmeside.
    Var bare afsted fordi manden skulle arbejde og det er få km. fra hvor vi bor

Normalt er det DKK udstillinger vi tager til

• #5   8. maj 2010 Jeg synes egentlig at dommerens grundighed og tid til den enkelte hund tiltalte mig meget..
    Det vil dog aldrig kunne lade sig gøre i DKK rent tidsmæssigt.
    Det startede kl 10 og da vi tog hjem kl 15:00 var alle hunde ikke blevet bedømt endnu.. Og der var kun 180 i .. hmmm var det 3 eller 4 ringe ?

• #8   8. maj 2010 Jeg troede faktisk kun det var 20 ...
    Det betyder også rigtig meget hvor mange hunde der er i hver klasse og at folk er klar når de skal ind
    Hvis der kun er 1 eller 2 i hver klasse og de først skal fiindes, så tager det pludselig meget lang tid...
    Jeg har aldrig følt at dommerne i DKK skulle skynde sig meget, men sammenlignet med ddh så går det pænt tjep

• #9   8. maj 2010 Måske er dommerne i DKK også mere erfarne? Jeg ved det ikke, men det var dog et bud:-)

Men altså. Hos labberne kan der snildt være over 100 hunde tilmeldt og hvis de kun skal tage 10 i timen (et eksempel), så skal vi være der i 10 timer. Det er måske liiiiiige i overkanten......*G*

• #10   8. maj 2010 Tina og Alex
    På torsdag skal jeg med på en dkk udstilling og hjælpe med at handle hunde, jeg er spændt på at opleve dette da jeg ellers er til ddh udstillinger...

• #11   8. maj 2010 Citronmåne : Spændende..
    Jeg synes det er sjovt at se forskellene. Jeg har aldrig selv haft en hund i ringen og alligevel lægger jeg mærke til en masse forskelle.
    Noget er bedre i den ene klub og noget er bedre i den anden.

Den udstilling i Ejstrupholm idag virkede lidt som et DKK skue synes jeg..
    Super god for helt nye udstillere. Knap så formel som en DKK udstilling.

Jeg er spændt på hvad du synes om det

• #12   8. maj 2010 Tina
    Hehe ja det er sundt at udvide sin horisont smiley
    jeg har da jeg var barn været med å en del dkk udstillinger og dem har jeg svært ved at huske ..

jeg må jo lige give en tilbagemelding når det er prøver på torsdag hehe

• #13   8. maj 2010 Hvor er det egentlig henne på torsdag ?
    Måske vi også skulle smutte forbi der

• #14   8. maj 2010 jeg var på ddh udstillingen i dag. det var vores første udstilling og jeg var meget tilfreds med dommeren og den måde de bedømte hundene på.

jeg giver dig ret, jeg var også mega forvirret over at listen med hvornår man skulle ind, og at det ikke var række følge.

og nej 2 præmie får ikke pokal.

og ja der var en boxer. ham sad vi sammen med:)

og ja så fik nala forresten 1 præmie og certifikat;) (måtte lige blære mig lidt, er så stolt af hende, hun gik så flot)

• #15   8. maj 2010 DKK regner med mellem 17 og 18 hunde i timen. Det er kun i ekstreme tilfælde at de kan nå over 20. Aldrig 25 efter de "gamle" regler blev genindført.

• #16   8. maj 2010 Har desværre på en DKK udstilling oplevet en dommer dømme 28 gårdhunde på lige lidt over en time. Det var kritiker på 1½ linie og ringsekretærerne (2 stk) kunne ikke følge med. Så på Biancas kritik står der at hun blev BIR og nordisk vinder, hvilket hun ikke blev. Det synes jeg faktisk er temmelig for dårligt, og meget frustrerende for udstillere og tilskuer. Ingen vidste hvad der foregik, og det blev ikke bedre af at dommeren ikke var danskere, så mange forstod ikke hvad han bad dem om. Det var sådan en udstilling man bare gerne vil glemme har fundet sted.

• #17   8. maj 2010 Jeg udstillede med min Tervueren i dag og var meget tilfreds med dommerne og den tid hun tog til at give min hund den rette bedømmelse, Jeg sku gå flere gange frem og tilbage så hun ku se hans gang ordenligt i alle vinkler og han fik faktisk en rigtig god bedømmelse smiley

Men ja jeg ku godt savne nogle flere Tervueren så der er lidt mere konkurrance i det, for selvom man ikke er sikret en 1 plads når man er selv i den race så er det altid sjovere at slå nogle af samme race i ringen smiley

• #18   9. maj 2010 Tillykke med det fine resultat Sheila. Han er også en rigtig lækker hund.
    Det var mig der stod med barnevogn og whippet.

• #19   9. maj 2010 Nå jamen så så jeg dig jo godt smiley

Ja han er en dejlig hund :)mit næste mål er at finde en tæve hvalp enten ved DKK eller i Belgien og få noget nyt godt blod ind i DDH og i min avl smiley

• #20   9. maj 2010
    Vi var til vores første udstilling igår, i Ejstrupholm.
    Vi syntes det var meget forvirende, og dårligt organiseret.
    På hjemme siden stod der ingen gang hvornår man skulle komme, eller en adresse eller noget. Vi måtte oprette et forum herinde for at finde ud af hvornår og hvordan.
    Der var ingen tidsplan overhovedet, og midt i det hele var der bare ryge pauser og pludselig frokost pause lige da vi holdte os klar. der blev ikke informeret om rygepauserne og heller ikke om ca tider.
    Jeg er også lidt skuffet over at der næsten kun var små hunde, men de er jo også søde (:

Jeg syntes dog at det var rigtig dejligt at dommerne var så venlige over for hundene, og brugte meget tid på at de skulle have en god oplevelse med udstillingen. Det var både lucas' og min første udstilling og folk var nogenlunde hjælpsomme.
    Lucas blev rigtig godt bedømt, så det opvejede ventetiden lidt, men det var ærgeligt at der ikke rigtig var nogle konkurenter.
    Vi vil helt sikkert komme en anden gang igen. Og nu ved vi jo hvordan man gør (:

• #21   9. maj 2010 Der står både tid og adresse på deres hjemme side, hvis du kigger under udstillings kalender smiley der står alle udstillinger for hele året og hvor de afholdes

• #22   16. maj 2010 Så fik jeg oplevet min første DKK udstilling i mange år... Jeg må indrømme efter alt det jeg har læst herinde troede jeg detforgik meget anderledes, jeg ser ikke den store forskel på DDH og en DKK udstilling, dommerene i DDH bruger meget mere tid på de enkelte hunde.

Jeg var nok uheldig med min oplevelse, men der var nogle troller retriever inde i ringen, der var 3 tilmeldt, den ene af dem var en fra brugsklassen, fantastisk kontakt til føre, dog ikke så fin i pelsen...

de 2 andre var nogle rigtig fabrikhunde, den ene krøb næsten hen af jorden, og da dommeren skulle bedømme den snorrede den rundt om sig selv 3 gange, virkelig synd at se, den sidste kom fra samme sted som dn der var bange, denne her blev fodret heeele tiden, hver gang den ikke gik en guffere blev den distret og virker bange..

alle disse 3 hunde gik ud med VG og røde bånd

her oplevde jeg ikke den store forskel på DDH og DKK som mange heridne gør det til smiley

• #23   16. maj 2010 Tollerne har, desværre, ikke det bedste temperament:-(

• #24   16. maj 2010 Mette
    plejer det at stå så galt til? syntes det gjorde helt ondt at se dem i ringen de 2 af dem

• #25   16. maj 2010 Citronmåne:

Tjaaa........ Lad os sige det på den måde at de har bestemt ikke det stærkeste sind:-(

Men du kan også have været ekstra uheldig.

Kommentér på:
ddh udstilling

Annonce