1.021 visninger
|
Oprettet:
20. aug 2012 Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 1.998
DKK medlem eller husstandsmedlem? {{forumTopicSubject}}
Sidder nu og skal omregistrere Maggie fra SKK til DKK, men har lidt svært ved at forstå hvad det der "Husstandsmedlem" går ud på?
Kan jo godt læse hvad de skriver på deres hjemmeside, men er det nødvendigt at hele husstanden er medlemmer? Og i hvilke tilfælde kunne det være relevant at fx min kæreste også var medlem?
Han må da stadig godt vise hende i ringen til en udstilling selvom han ikke er medlem, ikke? eller har jeg misforstået noget?
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 3.700
Hustandsmedlemmer får ikke Hunden, men får medlemsrabat og kan deltage i træning o.lign hvor der kræves medlemskab
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.580
hvis en person mere vil være medlem... fx. ægtefælle, kæreste, barn....så er vedkommende hustandsmedlem.
dvs. hvis en er medlem så kan en person (den der er fuldt medlem) stemme til kredsens generalforsamling, er din mand husstandsmedlem vil I begge kunne stemme.
dengang vi fik hund ,da var den første hund min fars og han var medlem.
men det var mig der trænede med bjarke og udstillede ... vi fik så fik senere flere hunde der stod i mit navn.
da vi boede / og bor på samme adr. blev jeg så husstandsmedlem.
I dag er jeg stadig husstandsmedlem og har kennelmærke.... så ikke engang det krævede de ændret til fuldt medlemsskab
Hvis du ejer hunden vil den kunne udstilles og evt. optjene point osv med din mand som handler uden han er medlem.
Men hvis dkk kredsen opkræver en pris for medlemmer og en for ikke medlemmer... så vil du skulle betale medlemsprisen og din mand ikke-medlem-prisen. Hvis han er husstandsmedlem vil I begge kunne træne til medlemsprisen.
Da vi startede med at udstille... og vi havde fået 2 hunde, gik jeg par-klasse i specialklubben. der kunne jeg godt deltage uden at være medlem, men for at jeg kunne samle point til årsresultatet skulle jeg være husstandsmedlem.... men i teorien kunne jeg havde meldt mig ind som fuldt medlem, ejerskiftet hundene og min far kunne så havde meldt sig ud.
I specialklubben skal ejeren være medlem for at hunden kan samle årspoint til klubvinder, årets veteran, avlshund etc... men føreren skal være medlem for at samle årspoint til parklasse, seniorhandling, opdrætter.... jeg ved ikke rigtigt om juniorhandlere også skal være medlem for at samle point.
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 1.998
Housebuster: Okay, men vi ville jo egentlig gerne begge kunne deltage i træningen, så det kan godt være at vi måske begge skal være medlemmer så, ham som husstand så.
Estrid: Uha, det var en masse viden jeg lige må suge til mig. Er ret ny i udstilling
Og disse point, nu spørger jeg dumt
Har kun været på udstilling med mine svigerforældres hund, og der husker jeg det ikke somom der var noget med point - måske husker jeg forkert
Men du mener godt han kan deltage i træning, men bare ikke til den gode pris?
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.580
Der er ingen krav om medlemskab hverken for hundeejer eller handler for at hunden kan få sine præmiering, certifikat, blive bir/bim eller placere sig i store ring. Men er ejer ikke medlem tæller dagens placering bare ikke til klubbens årskonkurrencer....fx.:
* Årets guldhund (eller hvad de forskellige klubber kalder det) = den hund der har placeret sig bedst i store ring på tværs af klubbens racer.
* Årets Hund / Årets han / Årets tæve i racen... også kaldet klubvinder i nogle klubber.... det er den hund / han/ tæve i racen som har vundet mest i årets løb.
Her er formålet at hunden vinder et titel
* Årets Veteran ... det er der lang tid til med din hund for det er for de +8 årige
Hvis man så senere vil optjene point i de konkurrencer hvor der bliver set på handlerens evner til at vise hunde .fx parklasse, juniorhandling eller seniorhandling (som juniorhandling, bare for folk over 18 år - ikke alle klubber har det) , så skal handleren være medlem.
Det er først når hunden bliver junior og fremad at den kan begynde at samle point, så hvis den er hvalp nå, så kan I nå at stikke fingeren i jorden og finde ud af hvad der er det normale i jeres klub.
Men med hensyn til omregistreringen kan det godt betale sig at være medlem af DKK eller melde sig ind det år man omregistrere... om du så vil fortsætte med at være medlem af DKK, specialklubben eller begge må tiden vise jer. Du kan sagtens melde dig ind i DKK her i dec. for det er for et år frem, ikke for et kalenderår... selvom det næsten bliver det hvis det er nu du melder dig ind
I kan sagtens træne med vovse begge to og I kan også godt starte med at skiftes til at udstille den, men tit får man at vide at når man er nået over hvalpetræningen på træningspladsen, så vil træneren have at der kun er en person der går med hunden... men den ene af jer kan sagtens gå til fx lydighed og den anden gå med den til agility.
Og med hensyn til at udstille, så er det praktisk at en hund kan vises af flere personer, men I vil opdage hvis den ene af jer er bedre til det end den anden og hvis det er tilfældet, så må I til den tid beslutte jer.
Med hensyn til prisen på at gå til træning, så må I regne frem og tilbage på det og se hvad der bedst kan betale sig for jer..... hvis ikke det sted I vælger at træne kræver at den der går med den er medlem.
DKK medlem eller husstandsmedlem?