{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.414 visninger | Oprettet:

udstillingstøj - købes hvor.? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Ja nu har jeg jo fået afvide hist og pist at der på en udstilling ikke kun ses på hunden men også på handleren..
Jeg havde en ide om at jeg skulle udstille, og har da også en ide om at skulle have fat i noget jakkesæt ligende tøj,.. men hvor pokker finder jeg sådan noget til billige penge - men stadig holdbart.??

Nogen bud.??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udstillingstøj - købes hvor.?
  • #1   20. jun 2011 WHAT? Ja undskyld, jeg ikke har noget konstruktivt input, men er det virkelig sandt?

• #2   20. jun 2011 Hmmm Elmo nåede at blive DK Champion i hans korte levetid.. men mig som handler... i cowboybukser og sneakers... så man behøver vel ikke jakkesæt... måske hvis man skal til Crufts... men her i dk er alm. tøj vel ok.. ellers er jeg da helt galt på den smiley

• #3   20. jun 2011 Marianne K: jeps - det er det... Var afsted med min svoger og hans hund tidligere på året og der står skrevet i hundens bedømmelse at handleren ikke var klædt på til show så derfor blev hunden placeret som den gjorde...

Alfisten Natasja: har en hvid schweizisk hyrdehund. tak - har new yorker en hjemmeside.?? H&M syntes jeg ikke jeg kan finde noget inde..

• #4   20. jun 2011 Tanja
    Det var da noget af det mest useriøse, jeg længe har hørt.

• #5   20. jun 2011 Louise & Elmo: det skal heller ikke være et jakkesæt - men noget ligende.. Og tror det er meget forskelligt fra dommer til dommer, om det er Ok med cowboybukser og bluse/skjorte.. for det var ikke iorden da min svoger og jeg var afsted tidligere på året...

• #6   20. jun 2011 Det kommer også an på racen ..
    Nogle racer er det helt normalt at have helt almindeligt hverdagstøj på, andre racer er det kotume at have lidt pænere tøj på smiley

• #7   20. jun 2011 Marianne K: jeg blev også selv meget paff da jeg læste bedømmelsen, for da jeg selv var afsted i november 2009 havde jeg da cowboybukser og hættetrøje på, og der var intet.. der fik min daværende hund endda en 2. placering..

• #8   20. jun 2011 Dommere ser ofte ligeså meget på handleren og samarbejdet med hunden, som han/hun ser på selve hunden. Derfor får vi også bedre kritik når jeg går med Lúa end når min mand gør (min fine langhårede ex-punker til mand). Sådan er det bare.
    Derfor tager jeg også pænt tøj på, men altså ikke jakkesæt. En pæn kjole og strømpebukser + cardigan er fint. Eller sorte bukser og en pæn trøje.

• #9   20. jun 2011 Alfisten Natasja: det var en DKK udstilling...

Hedam: nemlig også min mening - men vil ikke risikere noget - og ved at der er nogle der ser at man har tøj på der fremhæver hunden, og idet min hund er hvid - må jeg jo skal have noget mørkt tøj på.. altså vælger jeg sort, og jeg har det egentlig behageligt i manden jakkesæt - dog er det lidt (læs MEGET) for stort.. men har ikke formået at finde noget i damestørrelser.. ;o)

• #10   20. jun 2011 Nicolai og Malene: Kjole får man mig aldrig i... ;o) jeg er og bliver bukse pige... nemlig - men jeg har så sat mig i hovedet at jeg skal have noget jakkesæt agtige bukser, hvid skjorte og en sort jakke..

• #11   20. jun 2011 Nicolai og malene
    Hvis man ved et eller andet om hunde, bør man da kunne vurdere samarbejdet (som jeg godt kan se pointen i) uden det har noget at gøre med hår/påklædning

• #12   20. jun 2011 Alfisten Natasja: Ja - og det gjorde man også ved berner sennen og newfoundland for 2 år siden.. der er dog også nogle der er trukket i det finere puds.. smiley men min svoger og jeg kunne bare se på udstillingen at stort set alle malamut handlerne havde jakkesæt ligende tøj på... virkelig fine i tøjet også kom min svoger i cowboybukser og kortærmet skjorte - nøj man hvor kunne folk stirre og snakke... meen heldigvis kan jeg da se hvad normalen er for min race i Vejen for der er min gut nemlig stadig lige lidt for ung til at kunne deltage... smiley

• #13   20. jun 2011 Marianne K: netop.!! det var også hvad vi tænkte... men vi blev klogere... smiley

• #14   20. jun 2011 Altså vi - rottefolket - er iklædt ganske alm hverdagstøj smiley De udenlandske der til WDS sidste år var klædt pænt på gjorde folk lidt grin med..
    Så tror det kommer meget an på racen smiley

• #15   20. jun 2011 Henriette: jeps det er også min teori at det er... men har set lidt billeder af handlere af "min" race, og der er et flertal af handlerne iført det lidt pænere tøj... men tror jeg ser til Vejen hvordan det er med tøjet - ved da der kommer et par stykker... og der kan jeg godt komme i hverdags tøj for det bliver nemlig bare som gæst jeg kommer.. smiley

• #16   20. jun 2011 Alfisten Natasja: lige mine ord.!!!

• #18   20. jun 2011 Huskyfolket er ofte også i alm. tøj, og på de små udstillinger går det fint. Du kan dog tydeligt se forskel på slædefolk og udstillingsfolk. Det er lidt sjovt smiley Men hundene er jo også forskellige. Trækhundene er spinkle og udstillingshundene er brede og mere pelsede. Alle er samme race, men ligner det langtfra. Alligevel skal de konkurrere indbyrdes efter samme standard - det er eneste vej mod avlsgodkendelse.

• #19   20. jun 2011 Anita, tænker du på iTailor?

• #20   20. jun 2011 eller Tailorstore?

• #21   20. jun 2011 en gammel dommer sagde engang til mig - handleren må jo godt ligne en der selv tror på man har en vinderhund.

der er dommeren der hårdnakket påstår de på ingen måde kigger på handler - men de kigger på hunden og hvis handler er pænt klædt på - fler sig tilpas - og giver en god baggrund - så sætter det sig i snoren og får gang i ens hund -

der ud over kan man godt vælge farver så man støtter hundens farver og den ikke forsvinder i et blomsterhelvede - eller en sort dragt. flagrende gevanter gør sig heller ikke særlig godt og er ofte til gene.

og hvis man endelig skal gre noget - så vælg noget som ikke råber til himlen. og her er et jakkesæt et godt bud. det går man sjældent galt i byen med.

• #22   20. jun 2011 Anita O
    Kan du så komme igang med den hukommelse......

• #23   20. jun 2011 Altså tøjet kan ødelægge meget for hunden.
    Vis aldrig en sort hund med sort tøj på, dommeren kan så ikke se hunden rigtigt.
    Vis aldrig hund med tøj der flagrer, det kan få hunden til at sakke bagud, trække væk (løbe skævt, ikke parallelt) fra fører eller simpelthen forstyre indtrykket af hunden.
    Vis aldrig en hvid hund i hvidt tøj for det er næsten umuligt at få pelsen ligeså hvid og dermed vil hunden syne gullig.
    Vis aldrig hund i fodtøj der larmer, hverken med lyd eller farve. igen kan det få hunden til at flytte sig væk fra fører eller forstyrre indtrykket af bevægelserne på hunden.
    Kan et af de ovenstående være skyld i af der er skrevet som der er på kritikken?

• #24   20. jun 2011 C&K: netop sådan var stort set alle malamut handlere klædt på den dag vi var afsted.. smiley

Anita O: ser frem til at se den omtalte hjemmeside.. smiley

Ghita: hmm - nej det syntes jeg egentlig ikke... for det var ikke så farverigt eller flagrende...

• #25   20. jun 2011 henriette: jeg tror til gengæld at det vinder mere og mere ind, at folk bliver klædt pæn på, og især hvis man skal i stor ring, er det vigtigt at man har pænt tøj på også for rottweilere, ellers tvivler jeg på at dommerne gider kigge på hunden...men ja, det har nærmest altid været sådan at folk bare kom i almindeligt tøj...

• #26   20. jun 2011 Anita
    Så beordrer jeg dig til ikke at gå i seng før det er fundet, og herefter sætte dine favoritter i orden:o)))

Håber du finder linket, jeg MÅ da derind og lure....

Lykke

Sjovt du lige siger det, i storering i weekenden lagde jeg mærke til en mand med en rotte, i slidte jeans alt for løse så han gik og hev op i dem hele tiden, t-shirt med pletter og nok også lige et nr eller 2 for stort.... :o))

Han tog Bedst i gruppen ;o))

Men ja, pænere tøj vinder mere og mere ind, og jeg er for dette, det giver ganske enkelt bare et bedre helheds indtryk...

For mig er mit udstilling tøj en uniform, jeg kunne aldrig drømme om at bruge det i den "normale verden", og sådan har jeg det med mit "normale" tøj, det kunne jeg ikke finde på at bruge i udstillings ringen...

• #27   21. jun 2011 M&R: Looooool flot, lige efter dommerens smag:-)

• #28   21. jun 2011 Anita O: jeg kan ikke åbne det første link.????

• #29   21. jun 2011 M&R, nu har jeg kigget på resultat listen fra Valby, og der er ingen rottweilere, der blev BIG

• #30   21. jun 2011 Takker Anita:o))

Lykke
    Det kan jeg godt give dig forklaringen på, jeg var ikke i Valby,(vi kan ikke udstille i DKK mere) men i Erfurt Tyskland ;o))

• #31   21. jun 2011 Sådan er det da til konkurrencer, se fx. i hesteverdenen. Det er da hesten du kigger på, men rytteren er da stadig pænt klædt på smiley

Men ligefrem at placere hunden efter hvilket tøj handleren har på, er godt nok i overkanten..

Kommentér på:
udstillingstøj - købes hvor.?

Annonce