Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil gerne udstille, men...
  • #1   28. apr 2011 Du må læse på din klubs hjemmeside smiley

• #2   28. apr 2011 Det gør der i de forskellige klubber, men jeg ved ikke om DJR har den slags.

• #3   28. apr 2011 Hvad står DJR for??

• #4   28. apr 2011 Dansk Jagthunde Registrering
    http://www.djr.dk/

• #5   28. apr 2011 "Hundeudstillinger indgår ikke i konceptet."

Taget fra: http://www.djr.dk/formal/

• #6   28. apr 2011 Jeg tvivler på du kan udstille i de andre klubber med en DJR-tavle. Men tavlen kan så vidt jeg ved overføres til DKK uden at det bliver med blanke aner, så det var da en mulighed.
    -sådan har det i hvert fald været.

Og du vil jo så fortsat have adgang til markprøver, blot i DKK-regi istedet.

• #10   28. apr 2011 Ulla -hvad man har lavet INDEN man kom i DKK, er DKK ligeglade med, self så længe vi ikke lige snakker vanrøgtssager o.l. Man har jo altid lov at lære og ændre holdning, og derigennem få lyst til at være i DKK.

Så tror ikke et tidl kuld uden tavle giver problemer. Man må jo så bare ikke fortsat avle uden tavle.

Og jagthunde er/kan være familiehunde på lige fod med alle andre hunde der bruges til et eller andet. SÅ hvorfor skulle man ikke kunne købe familiehund fra DJR?

Det eneste problem jeg ser med DJR, er at de ingen krav har til sundhed før avl.

• #13   28. apr 2011 Ulla -udstillingskrav er jeg ret ligeglad med, når nu det netop er brugshunde man gør det i;o)

Jeg troede så der var tale om et tidl kuld og ikke et på vej.

Ang at vælge jagtlinier når man ikke er jæger eller går på markprøver, så handler det jo om om man kan/vil aktivere hunden på anden vis.

Skulle jeg f.eks. have en labrador, ville jeg uden tvivl vælge en af jagtlinier (fra DKK godtnok), selvom den næppe nogensinde vil komme på en jagt.
    Men trænbarheden er en anden end for udstillingslinierne, og jeg mener fint jeg kan tilbyde en jagtlinie-labbe passende motion og aktivitet osse selvom den ikke kommer på jagt.

Jeg har jo osse to aktive hunde nu, hvoraf den ene er hyrdehund. Hun kommer sandsynligvis aldrig til at hyrde hos mig, men tilgengæld bliver hun jo aktiveret med træning af forskellig art, og det tilfredsstiller fint hendes behov for at blive brugt.

-for mig at se er det ikke anderledes for jagthunde (eller schæfere for den sags skyld)

• #15   28. apr 2011 Vi har købt en springer med henblik på anden aktivering end jagt, hun bliver fint stimuleret ved ture på strand, i skov og ved heste. -Vi havde netop brug for en meget aktiv race, men som ikke var for stor. -Hun er derudover den bedste hund vi har haft i forhold til min søn med blandt andet ADHD.

Grunden til at vi valgte en FT var netop fordi at almindelig springer var for stor i vores øjne.

Jeg kan ikke se det store problem i at hun får blandings hvalpe, det er for mig ikke så meget anderledes end alle andre blandinger, hvor forældrene har stamtavle!

• #16   28. apr 2011 Jeg tror ikke at DKK godkender DJR, men skal ikke kunne sige det skråsikkert.

• #18   28. apr 2011 Det er ikke for penge, blandings hvalpe laver man ikke penge på!! -Det var faktisk et uheld. Men når det så er sagt, så tror jeg ikke hvalpene bliver store, for hun er ca. 42 cm og han er ca. 50 cm - hvilket svarer til mellem størrelse hund. -En almindelig springer er i gruppen stor hund!

Men mit indlæg var så slet ikke for at diskutere hendes kommende hvalpe, men for at finde ud af, om jeg siden ville kunne udstille og evt. få racerene hvalpe med hende. -For efter at jeg har lært denne skønne race at kende, mener jeg at den er mere end bare en jagthund og synes sundhed og eksteriør bør tages med i overvejelserne til avl.

• #20   28. apr 2011 Connie -om du laver blandingshvalpe er jo din egen sag, så længe du ikke sametidig vil være aktiv i en stambogsførende klub. Det er nemlig der hele forskellen ligger -i alle de klubber jeg kender til, er der nemlig en regel der siger at ALLE de hvalpe man laver SKAL stambogsføres (og det betyder jo så at man ikke må lave hvalpe på forældredyr der ikke er godkendte, eller lave blandingshvalpe).

Så man må vælge -endten vil man avle med tavle, eller osse vil man ikke. Men begge dele er ikke muligt sideløbende.

Men uanset, så er udstilling jo ikke en mulighed i DJR, og så vidt jeg ved, kan man ikke udstille i de andre klubber med en DJR-tavle ( i hvert fald ikke lige i de klubber jeg kan komme i tanker om på stående fod).

Søster -DKK har/har haft en ordning med DJR omkring overføring af stabøger. Men jeg tør ikke ligge hovedet på blokken på at den stadig er gældende.

• #21   28. apr 2011 Hvis det ikke er ændret så må man udstille sin hund med DJR hos DRU ...

• #22   10. maj 2011 Du kan godt få lov at omregistrere din hund til DKK når den har en DJR tavle så vidt jeg ved... men hvis du har købt i DJR for at få markprøverne med, så bliver du skuffet over DKKs udbud - som er minimalt så vidt jeg har forstået på jagthundefolk...

• #23   10. maj 2011 Anna -retrieverklubben afholder da en hel del markprøver. Tag et kig på deres hjemmeside, der skulle være en god chance for at komme ud til sådan noget;o)

• #27   4. okt 2012 Maj-Britt. - selfølgelig for du ville ikke være kompetent nok til at anvende dyrlæge og p-sprøjte

Bemærk ironi anvendt

Kommentér på:
Vil gerne udstille, men...

Annonce