15. maj 2006 Følger: 48 Følgere: 46 Hunde: 2 Emner: 282 Svar: 1.015
Nogen der vil udstille min hund? Nogen der vil udstille min hund?
Jeg har en schæfertæve, som jeg gerne vil have udstillet. Bare for at se hvor hun ligger i "feltet"... Men jeg får selv lampefeber, og er desuden i meget dårlig kondi og er heller ikke inde i fremvisningsteknikken på en schæferhunde udstilling.
Så ville høre, om der er nogen der går op i udstilling, som (med min hjælp selvfølgelig) vil hjælpe med at træne og på selve dagen fremvise min hund?
Jeg bor ved Hobro i Nordjylland.
Skriv gerne en besked for nærmere info.
Jeg betaler selvfølgelig alle udgifter i forbindelse med min hund.
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Så det er ikke billigt.
maj 2006
Følger: 48 Følgere: 46 Hunde: 2 Emner: 282 Svar: 1.015
Har ikke tænkt mig at hyre en prof hundefremstiller eller hva de nu hedder.
Jeg vil selvfølgelig give noget for det, og hjælpe alt jeg kan...
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Men det koster...
aug 2006
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Men du kan da prøve at høre dig frem, hvad med din opdrætter, kan denne ikke hjælpe dig.??
Jeg hjalp mine hvalpekøber - når vi mødtes til et skue, og det var ganske gratis.
maj 2006
God idé, det vil jeg da gøre :o)
Hvorfor jeg ikke have tænkt på det, det ved jeg da ikke.
CH, kvinde, 33 år . >>
Jeg ved godt det kræver træning, men har bare så travlt pt.
Ville bare høre, om der var nogen der ville hjælpe. Det er vel ikke forbudt..? :o)
Kan du evt. lige opridse hvilken alder hundene har i de forskellige klasser? Tak :o)
aug 2006
Jeg har ikke meget forstand på udstilling - men vil rasende gerne have det.....
Klasserne er som jeg husker det:
Babyklasse - fra 8 uger
Hvalpeklasse - 4-6 mdr
Hvalpeklasse - 8-10 mdr
Hvalpeklasse - 10-12 mdr
Yngsteklasse - 12-18 mdr
Unghundeklasse - 18-24 mdr
Åben klasse - over 24 mdr. uden brugsprøve
Brugshundeklasse - over 24 mdr. med brugsprøve
maj 2006
Jeg vil se om vi ikke kan få trænet noget mere, og evt. med tiden kan jeg måske komme over min lampefeber :o)
Tror det kan være super fedt at udstille, også bare for at møde flere mennesker og hunde.
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 64 Svar: 374
maj 2006
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 64 Svar: 374
sep 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Svar: 104
Hvorfor går du på udstilling for hunde uden DKK-stammbog?
maj 2006
Hvad mener du?
sep 2007
Du har en dejlig tæve af god afstamning. Hvorfor udstiller du ikke i schæferhundeklubben eller DKK? Så vil du få en reel bedømmelse. OK, det er nok ikke så hyggeligt
NB. Tak for dine pæne ord
maj 2006
Ja, jeg var på en KFDS udstilling i weekenden, og det var rigtig godt. Vega blev ikke bedømt som en hvid schæfer, hun var skam i en klasse for sig selv, og hun blev bedømt fra egen racestandard, så hvad der er galt i det, kan jeg ikke se :o) Hvorfor skulle en bedømmelse på en KFDS udstilling ikke være reel?
Jeg vil skam også gerne prøve at udstille i schæferhundeklubben på et tidspunkt, for at se hvordan det er, men jeg blev taget så godt imod i weekenden, og det var altså en fra KFDS der var flink nok til at hjælpe mig med at fremvise uden at ville have en milliard for det.
Nej KFDS er ikke under DKK, men DDH.
Jeg beklager, hvis jeg skuffer det "rigtige" schæferfolk, men jeg kan intet forkert se i at tage på udstilling med hvide schæfere og langhårede schæfere, når bare min bliver bedømt ud fra egen racestandard...
Jeg ved ikke om jeg misforstår, men synes lidt din tone går i retning af, at KFDS er bare hygge, men hvis jeg vil have en ordentlig bedømmelse så skal jeg komme til schæferhundeklubbens udstillinger?
Hvordan kan det være? Har du været med til en DDH eller KFDS udstilling?
Hvis ja, hvad er det der er galt? Jeg synes nemlig de var prof og oveni hatten mega flinke, så hvorfor skulle jeg ikke ønske at udstille der? Kan jo sagtens prøve schæferhundeklubben ved siden af, hvis jeg da nogensinde kan få trænet op til det ;o)
sep 2007
Du startede med at spørge, om der var nogen, som kunne hjælpe dig med at udstille. Jeg har også selv haft det problem. Min opdrætter har hjulpet med at løbe med hende eller har hun fundet nogen til det. Det kostede højst en øl / sodavand. Ellers kan man spørge i kredsen. De gode løbere fremviser helst kun de bedste hunde, som også er i topform. Kommer man med en hund lige fra sofaen er det svært at finde løbere. Derfor skrev jeg, at det ikke altid var lige sjovt at udstille.
Jeg har aldrig været på en udstilling KFDS og kan selvfølge ikke udtale mig om rigtigheden i hendes pladsering i KFDS. Der har før været en hundeejer med en langhåret tæve, som gerne ville udstille. Hun var meget begejstret for den modtagelse, hun fik hos dem. Derfor skrev jeg, at det er hyggeligt. Det er ikke negativt ment, tværtimod.
Det jeg har noget imod er, at en hund med DKK- stamtavle, som får avlsforbud i DKK p. g. af langhår stiller i DDH får en førstepræmie og bliver avlskåret uden prøver. Det er bare min mening, andre har en anden. Det er også fint.
maj 2006
Du har ikke generet mig, bare rolig. Jeg synes bare det lød som om du ikke brød dig om KFDS og DDH og ville bare vide, om det ver af egen erfaring eller om du baserede din holdning på det faktum at de godtager langhårede og hvide schæfere... Intet ondt ment herfra :o)
Jeg planlægger skam at udstille begge steder. Skal bare lige trænes lidt op, og havde da også taget med til en schæferhundeklub udstilling, hvis en derfra havde tilbudt at løbe med hende. Men synes godt om KFDS og stemningen der, så hvorfor skulle jeg ikke deltage. Man kan vel godt være med begge steder??
Hvis Vega skal avlsgodkendes, bliver det måske nok gennem schæferhundeklubben, nu hun selv har DKK stamtavle.
Vil da også gerne opnå at bestå en BHP 1 engang, hvis vi har evnerne. Har bare ikke haft så meget overskud til træning. Både pga. personlige problemer, plus at Vega har været alvorligt syg i en periode og stadig ikke er 100 % på toppen. Hun mangler at tage lidt på endnu... :o)
Hvilken kreds hører du til? Jeg hører til i Randers... Eller det gjorde jeg da vi trænede regelmæsigt :o)
Ang. din sidste bemærkning:
<i>"Det jeg har noget imod er, at en hund med DKK- stamtavle, som får avlsforbud i DKK p. g. af langhår stiller i DDH får en førstepræmie og bliver avlskåret uden prøver."</i>
Det <b>jeg</b> har noget imod, er at en langhåret bliver udelukket fra avl kun fordi den <i>er</i> langhåret. I mine øjne giver det ingen mening.
Barber dem alle og så er de ens. Det er hvide VS. sorte (altså mennesker) forfra ;o)
maj 2006
Træner du i Randers eller Hobro?
maj 2006
Glemte helt at nævne at jeg er optaget i aften, så kan desværre ikke komme forbi. :o(
maj 2006
Vil også gerne med til ringtræning, men er det ikke bedst at være lidt inde i træningen først? Spørger meget, ved det godt ;o)
maj 2006
Ja det er vist lige præcis et år siden jeg stoppede i Randers, pga jeg tog til Tyskland i en periode. Fik bare aldrig startet op igen da jeg kom hjem og så blev Vega syg og dyrlægen forbød for stor aktivitet og anbefalede at jeg kvittede den "seriøse" træning, så er først ved at tage mig sammen til at komme igen nu. Men vil da meget gerne træne op, har hele tiden været meningen at vi gerne vil bestå en BHP 1 i hvert fald. Og måske gerne mere. Vi får se hvordan det kommer til at gå når vi får trænet noget mere...
Hvornår er der træning på begynderholdet. Jeg har et ret stramt program og er nødt til at vide i forvejen hvornår der skal gøres plads til træning. Desværre går den heller ikke i aften, det er noget møg! Vil virkelig gerne i gang igen.
Kan jeg komme næste tirsdag tror du?
Nogen der vil udstille min hund?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside