1.094 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Nemt til tynd mave Nemt til tynd mave

Vi har Pede, som er en 5 måneder gammel Labrador nu og får Arion laks og ris junior til store hunde... men synes næsten ikke der skal noget til for at hans mave slår helt ud af kurs.. to godbidder og der er dømt tyndskide (umiddelbart uanset godbidden).. men hænder også der kommer lidt sovs nu og da ellers smiley
Han er jo en hvalp og æder alt han kan komme til.. kan dog ikke helt lure om det er maden eller hans side dishes den er galt med. Jeg tænkte på om det måske kunne styrke maven at gå over på kylling og ris i stedet? Eller et helt andet mærke? Kan det være den massive mængde protein Arion har?

Har leget med tanken om enten at gå over på essentiels eller Olivers.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nemt til tynd mave
  • #1   30. jun 2020 Arion er da ikke særlig høj på protein?

Har det været galt fra start? Og hvilket foder får jeres hvalps mor? Det med korn/kornfri kan godt løbe i linjerne, så det er værd at tjekke op på.

Jeg ville nok få lavet en afføringsprøve til en start, for at se om der kunne være en parasit. Og så give noget probiotika til at understøtte maven, indtil videre. Hills laver et foder der hedder i/d, som også findes i en junior-udgave. Det kunne også være et bud.

• #2   30. jun 2020 Prøv en periode på det her foder, virker hver gang.

profilbillede
  • #3   30. jun 2020 A med bomstærk: næh, det kan du da egentlig have ret i.. det var en antagelse om kornfrit generelt, men forskellen er umiddelbart ikke stor smiley hans moder fik noget der primært byggede på søde kartofler og kylling.. kan ikke lige huske navnet, men det var umuligt at opstøve i DK i en hvalpe version.. det var også kornfrit smiley
    Synes dog ikke det var så slemt på det, som nu. Han fik 12kg med fra avler

Afføringsprøve fik vi lavet for 3 uger siden, der var intet i det, desværre eller heldigvis.
    Vi har noget probiotika, det prøver vi og så kigger jeg nærmere på det fra Hills smiley

• #4   30. jun 2020 Henriette jeg bemærker lige der står diet, Pede er i forvejen til den tynde side, så tror ikke vi skal helt derhen smiley
    I grunden imponerende der findes slankemad til hvalpe, anede jeg ikke smiley

• #5   30. jun 2020 Det betyder ikke at det er slankemad, men en diet mod dårlig mave smiley

• #6   1. jul 2020 har du tænkt over med tørkost stadigfor våd foder . (:

• #7   1. jul 2020 Jeg syntes efterhånden, at jeg hører om mange labrador, som har sart mave.

Diet = diæt, hvilket ikke nødvendigvis er slanke diæt, men blot specialkost, den der linkes til er rigtig god.

• #8   1. jul 2020 Hvad blev der tjekket for i afføringsprøven?
    Det er absolut ikke normalt med dårlig mave.
    En hund skal kunne tåle at æde næsten hvad som helst.
    Det er relevant at tjekke for giardia og cryptosporidium specifikt.

• #9   1. jul 2020 Marlene, det var et tjek på om han skulle have flere ormepiller.. umiddelbart ville jeg jo tro, at det også tjekkede for ovenstående, men hører lige min dyrlæge ad. Det kunne godt lyde lidt hen af giardia nemlig

• #10   1. jul 2020 Jeg ville også starte med en ny udvidet afførings prøve, hvor alt bliver tjekket.

Sam havde nemlig campylobacther som lille hvalp, det gav diarré, kom fra fugle lort han elskede at indtage!

Det RC gastro foder der linkes til er super effektivt!

• #12   1. jul 2020 Mine får splatmave af kylling.

Mine labber fungerede slet ikke på kornfrit.

• #13   2. jul 2020 Jeg har sat min dreng på en diæt fra RC netop til mave problemer. Han døjer også lidt on/off med tynd mave. Så valgte et foder hvor jeg er sikker på at han får alt det han skal for at understøtte en god tarmflora

• #14   7. jul 2020 Vi fik lavet en udvidet afføringsprøve og der blev ikke fundet noget unormalt. Vi er blevet anbefalet af dyrelægen, at prøve at skifte væk fra laks og at give fuldfoder som godbidder samt pause barf-tilskudsfodderet.. så må vi se hvordan det går.

• #15   24. jul 2020 En lille opfølgning: Vi skiftede over fra Arion Puppy Large laks/ris til kylling/ris og har nu igen også tilføjet barf-supplering (ben o.lign.).

Han har ikke haft tynd mave en eneste gang de sidste 2-3 ugers tid.. så min tanke er at hans mave ikke har været glad for laksen smiley

Kommentér på:
Nemt til tynd mave

Annonce