Tynd pels, tilskud? {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Min mors hund Molly har nogle steder hun er meget tyndpelset så man nemt kan se gennem pelsen samt hun har Meget ru og sprækkende poter om vinteren. Derfor har jeg anbefalet hende at gi biotin og zink tilskud for at afhjælpe dette...
Er der et bestemt mærke der er bedre end andre eller er der andre tilskud/ting hun kan gøre i stedet for eller sammen med for at afhjælpe det?
Det er mig der har fået til opgave at finde tilskud da min mor har under 10% af sit syn tilbage (er ikke noget hun kan få briller for eller andet)..
Har kigget lidt på Anibio biotin & zink og Canestra Biotin forte.. Umiddelbart hælder jeg til Canestra da det også indeholder sporstoffer og aminosyrer hvilket jo ihvertfald ikke skader..
Hun får iøvrigt både et godt slankefoder, to slags olier (plante og fisk af virkelig god kvalitet) samt led tilskud, vital animin (til hendes led) også flexadin advanced - hun har dårlige hofter.. Hun får desuden en smule kelp, spirulina og chlorella som min mor også selv får hver morgen...
Håber I kan hjælpe med hvad der er bedst og måske med nogle andre ting der kan hjælpe.. Skal lige siges at selvom hun er en blanding af fransk bulldog og Chinese creasted (kinesisk hårløs), så har hun tidligere haft tykkere pels de steder - under armene, et stykke af hendes forben på "indersiden", på brystet og på maven.. Hun fælder dog ikke rigtigt og kvaliteten af pelsen er som den plejer de andre steder.. Hun får desuden af og til irritations knopper under armene.. Hun klør sig ikke så umiddelbart mistænker jeg ikke sygdom! Hun har også altid haft et par knopper under armen/i armhulen af og til så den del er ikke nyt.. Pelsen er generelt ikke den tykkeste, men den er meget tykkere end de nævnte steder! Slankefoderet er desuden ikke noget nyt, så det er heller ikke derfor.. Mht poterne så sker det hver vinter og hun har meget tyndhudet og sarte trædepuder.. Hun er iøvrigt steriliseret og pelsen er Meget flot og skinnende..
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.368
https://ebutik.dyrlaegevagten.dk/produkt/redonyl-ultra-60-kapsler-50mg/
feb 2018
Følger: 16 Følgere: 8 Hunde: 1 Svar: 8
Også hos heste. En anden ting er ølgær.
Ølgær er gærceller, der understøtter fordøjelsen, og indeholder ALLE B-vitaminer, som er de vitaminer der gavner hud og pels. Ved samtidig at understøtte fordøjelsen, sikres der en bedre optagelse både af foder og tilskud.
Det er endnu ikke så kendt hos hunde, men bruges meget i Tyskland, og også meget til heste.
https://foderhandlen.dk/lexadogbierhefepulvlgrpulver
Der er også dette produkt, som indeholder alt det du efterspørger.
Det er både med et højt indhold biotin og zink, men også ølgær og kieselgur. Og selvfølgelig andre vitaminer og mineraler. Det er ret drøj i brug, 3g pr 10kg legemsvægt.
https://foderhandlen.dk/lexadoghautfithud
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.040
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 245 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 161 Svar: 5.530
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.930
Jeg ville spørge en dyrlæge til råds istedet for at prøve at fodre det væk.
mar 2007
mar 2007
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 245 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 161 Svar: 5.530
Men når det er tjekket, så er det jo ikke det
Albert fik det meste pels tilbage, da han startede op på medicinen.
Håber du finder noget der virker og du må da godt skrive det her i tråden hvis det er
mar 2007
Skal nok lige melde tilbage mht om det virker
mar 2007
mar 2007
Her er olien
https://www.netdyrlaege.dk/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=1480&Itemid=509&gclid=CjwKCAiAjMHwBRAVEiwAzdLWGCmVPmXo2Jd8uD6yC7lmFtuU9WPRFWh3y1qezZ09ZocgrBENiCroSBoC9oIQAvD_BwE
Til hendes hund er der til 100dage for 250kr..
Tynd pels, tilskud?