{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.203 visninger | Oprettet:

Din hunds navn {{forumTopicSubject}}

Ja her på denne søndag aften, kunne jeg egentlig godt tænke mig at høre, hvorfor I lige netop valgte det bestemte navn til jeres hund? :o)

"Mille" havde jeg altid gået og kaldt min fantasihund før vi fik Mille. I fritidsordningen havde jeg endda lavet et navneskilt i gips, som dannede bogstaverne M-I-L-L-E. Da vi mistede vores første hund (som vi desværre kun havde to måneder), var vi ude at kigge på Mille og hendes søskende. Opdrætterne fortalte, at de gik og kaldte hende Mille, fordi hun var den mindste og mildeste (hm, hm. Det har ikke hængt ved hende!). Da vi hørte det passede andre navne bare ikke til hende, simpelten ;o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Din hunds navn
  • #1   6. maj 2007 Tja, jeg skrev en liste med navne som jeg genre ville have min nye tæve skulle hedde.. Sendte listen via MSN til min wannabe lillesøster og der gik ikke lang tid før hun havde valgt Joy smiley

• #2   6. maj 2007 Bequitas Zubin - kalder jeg Zubin han er døbt af opdrætteren
    Pequeno born to be a courius guy. har jeg selv døbt Nemo , synes han lignede en Nemo ;o) min næste hund skal hedde bonny ( hvis han ellers passer til navnet )

• #3   6. maj 2007 Mig og kærsten gik på nettet og kiggede på forskellige navne og skrev alle dem vi kunne lide ned, og så gik vi listen igennem og valgte dem vi alligevel ikke var så vilde med fra, så gik vi nogel dage og snakkede frem og tilbage, og valgte der efter Akita, det havde jeg også hældt til hele tiden.

• #4   6. maj 2007 Min første buhund hed "Con", jeg valgte det navn, fordi det klingede godt.
    Den næste var fra opdrætterens side døbt "Rasken"
    "Cherie" er opkaldt efter mit yndlingschokolade, "Biloxi" efter min mors yndlings musicael, "Gloria" efter en ef mine yndlingssange og "Scott", ja det hed han da jeg købte ham som 4 årig

• #5   6. maj 2007 Jeg lagde i går mærke til at stort set alle Amstaffer hedder Tyson *g* prøv selv at tage en søgning kun på navnet.. smiley

Andre der kender et "racebetinget" navn?

• #6   6. maj 2007 Tchami er efter en OB-spiller.. Alphonse Tchami

• #7   6. maj 2007 Zarina hedder Zarina fordi hun er en russisk hunderace (samojed) og fordi hun er tæve. Man kan som hund jo hedde King eller Prince eller Sultan eller Princess, men i Rusland hed overhovedet Zar og hans gemalinde Zarina. Det er også et pigenavn mange steder i verden. Naturligvis synes jeg også at Zarina lyder meget smukt.

• #9   6. maj 2007 Mange forskellige grunde. Den næste hund har jeg nærmest også valgt navn til, men det er "tys, tys" *G*

Ratster: Jeg tror, at King en overgang var meget brugt til schæferhunde ;o)

Sita: På samme måde som Cujo fik navn, fik jeg også selv navn. Min onkel vidste med sikkerhed, at når han fik en datter, skulle hun hedde Rikke. På det tidspunkt var det lige op til min dåb (jeg er førstefødte i den generation ;o) ), og da mine forældre ikke syntes, at de navne, de havde fundet, som kunne blive mit, valgte de Rikke, for andet passede lige pludselig ikke. Derfor måtte min kusine, som blev født et par år efter, altså få et andet navn *G*

• #10   6. maj 2007 Jeg skal også lige fortælle, at jeg havde navnet, før jeg havde hunden. Da jeg blev præsentreret for Zarina første gang som 8 uger gammel hvalp, spurgte jeg hende, om det var hende, der var Zarina. Hun blunkede faktisk til mig med det ene øje og da jeg spurgte igen anden og tredie gang blunkede hun også til mig. Så var jeg helt sikker på, at det var hende, der var min Zarina!

• #11   6. maj 2007 Kari: Så lærte jeg også noget i dag. Det er et smukt navn :o)

Louise: He, he. Jeg sidder en gang imellem og kigger på udenlandske navne (græske, latinske og sådan) og finder ud af, hvad de betyder, og måske kan en af mine hunde i fremtiden godt få et navn fundet på den hjemmeside, for der er katme mange gode med specielle betydninger :o)

• #12   6. maj 2007 Før jeg fik hund overvejede jeg at den skulle hedde voldtægt *g*

Og så ville jeg gerne have en eller 2 grand danois.. Hvis det blev 1 skulle den hedde beast og hvis det blev 2 skulle d ehedde battle beast..

Jeg valgte voldtægt fra da det nok blev lidt for groft *g* tja og Joy er ikke en grand danois, så de navne må vente til jeg har pladsen smiley

• #13   6. maj 2007 Anton fordi det er sådan et lidt tumpt navn og en GD ser tumpet ud det meste af tiden.
    Arthur hedder Kong Arthur på sin stamtavle, vi valgte selv Arthur og opdrætteren syntes så det kunne være sjovt hvis han hed Kong Arthur. Jeg syntes at Arthur lyder som en stor bred og meget rolig hund.
    Asta fordi folk syntes at vi skulle kalde hende Rasta fordi hun jo er fundet på en rasteplads, men nej... hendes race forkortes jo AST så de to navne lagt sammen blev til Asta, det starter med A og så passer det godt til Anton og Arthur.
    Jessie fordi det hedder hun på stamtavlen og havde heddet det i 4 år da vi fik hende.

• #14   6. maj 2007 Vega er fra v-kuldet... og vi synes bare det var et smukt navn. (En stjerne).

Caia er fra c-kuldet. Vi ville igen have et 'stjerne-navn' - og Caia er forkortelse af Cassiopeia, som er et stjernebillede...

(c:

• #15   6. maj 2007 Gizmo kom til at hedde Gizmo fordi han som hvalp lignede en grimling fuldstændig, så han kunne ikke hedde andet smiley

Fluffy havde jeg lavet en lang liste med navne jeg kunne lide, men ingen af dem passede rigtig til hende og da min veninde så hende første gang var det første hun sagde Hej Fluffy og det passede bare perfekt til hende så det hang ved, der kom bare lige et Miss foran for at det lød lidt mere feminint

• #16   6. maj 2007 Er fan af FC midtjylland og deres mascot hedder Lupus så derfor Lupus mvh Frank.

• #17   6. maj 2007 Jeg har aldrig været i tvivl om hva hun skulle hedde fra jeg så hende og har altid syntes Cherie var et smukt navn.

• #18   6. maj 2007 Hmm ja Happy siger vel næsten sig selv:o)

Kommentér på:
Din hunds navn

Annonce