{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.139 visninger | Oprettet:

din hunds navn {{forumTopicSubject}}

hvad betyder din hunds navn?

Mange hunde har sjove navne hvad betyder din hund navn?

Det her er mine:

Tja Chester er vel bare et navn, men jeg tror det kommer sig lidt af hans farve (chestnut / kastaniebrun)

Taco n' Tequila = Sprød , stiv pandekage som er bøjet sammen og som fuldes med ingredienser som salat, tomat, kødstykker og ost og mexicansk brændevin som fremstilles af agavesaft...

Carl er nordisk og betyder "ung mand"

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  din hunds navn
  • #1   15. nov 2006 min hedder Blackie- nok fordi han er sort *g*

• #2   15. nov 2006 Chivas kommer fra wiskey´en Chivas regal.. smiley

• #3   15. nov 2006 Uh - Caiser - her er det både som Kejser, de romerske f.eks. der altid har fascineret mig og måske oss lidt bandet Kaiser Orchestra (Staves?).. Ikke at jeg nogensinde har hørt musikken eller kender til dem, men synes bare det er et "lækkert ord" - i ved, dem man bare synes lyder godt..

Jah - og har en kat som hedder Tito - opkaldt efter en af de romerske kejsere - som vist nok var små skør smiley

Sjovt - havde slet ikke tænkt over sammenhængen da jeg navngav Caiser. Tito er godt 7 år gammel nemlig smiley

• #4   15. nov 2006 candie - "candied" = kandiseret, sød

• #5   15. nov 2006 Min hedder desværre Tjalfe, for det hed han da jeg overtog ham som 8 mdr.s og kunne ikke komme på et nyt navn den første tid og derfra synes jeg det var synd, at give ham nyt navn, for efter lidt tid havde han jo også vænnet sig til, at jeg kanldt ham for Tjalfe, så det blev han bare ved med....
    Hvis jeg kunne lave det om idag, skulle han hedde Basse, for det kalder vi ham for og alt er bedre, end Tjalfe!

• #6   15. nov 2006 Kessler er jo en boxer og er derfor opkaldt efter bokseren Mikkel Kessler ;o)

• #7   15. nov 2006 Binka er opkaldt efter en stor fed blå tegnefilmshankat! (Men sig det ikke til hende *GG*)

• #8   15. nov 2006 Monique hedder Monique fodi det hed hun da vi fik hende som 1årig, om det betyder noget eller hvad grunden er til det navn ved jeg ikke.
    Men vi har beholdt det og har svært ved at forestille mig et kalde hende noget andet.

• #9   15. nov 2006
    Bundy er opkaldt efter Al Bundy... de 2 har meget tilfælles *Gg*

• #10   15. nov 2006 Da min søn fik at vide han var sort, kom han til at tænke på salmiakki...det endte så med Sakki....
    Vi har osse en del MCere i familien..kawa-sakki... *G*

• #11   15. nov 2006 *GG* Kawa - sakki

*LOL*

• #12   15. nov 2006 vores hedder Rico fordi min mands mormor havde en hund engang der hed Rico og det syns manden at han skulle hedde..

• #13   15. nov 2006 Grin.. I denne sammenhæng er jeg nok kedelig.. he he.. opdrætter havde døbt hende VITO..

-Så mange tror hun er en HAN..

Overvejede at skifte navn.. men det nænnede vi ikke.. da der var så meget andet nyt for hende i forvejen..

-Ellers skulle hun have hedt Donna.. som min gamle grå schæfer smiley

• #14   15. nov 2006 Jeg er OB fan, så da valget af hund blev en sort lab, så var der ingen tvivl. Tchami som en tidligere OB spiller Alponse Tchami. De er lige sorte og har også samme trang til at lege med en bold

• #15   15. nov 2006 vores hedder Bacardi og ja det siger vel sig selv det er jo rom hehe smiley

• #16   15. nov 2006 Der er vist ikke meget symbolik i navnet Jana... smiley

• #17   15. nov 2006 Jeg har 4 hunde med stamtavle, og har selv bestemt 2 af stambogsnavnene.

Cherie - fordi hun er en lille kær pige. "Cherie" betyder "kær" på fransk, så det hedder hun i stambogen.

Belvedere (uden stamtavle) kunne ikke hedde andet. En sort panter (læs labrador) flot og adræt - det var bare det. Og så har vi haft en sort lab med samme navn for næsten 25 år siden.

Baloo hed Egon i stamtavlen, som den eneste i kuldet havde han et "åndsvagt" navn. Som udstillingshund kunne jeg ikke leve med det navn i stamtavlen, så jeg fik lavet det om til Baloo, som jeg, efter at have ombestemt mig (fra Hannibal), synes han skulle hedde.

Så var det værre med Bianca, hun er jo også en gårdhund, og skulle have et navn der startede med B som Baloo. Så det blev til Bianca, og i stambogen kom hun til at hedde "Nydningen's Bianca uden Bernhard".

Da det så blev Bolettes tur, så var det endnu engang et navn med B. I stamtavlen hedder hun Gårdbandittens Irrma Lærkehøg, og det er ikke lavet om. Jeg har købt hende hos Siff J, som også er her på HG. Bolette som har Nicki (også her på HG) er Siff's "reservedatter", så da jeg var hos Siff for at se på Bolette, spurgte jeg om Bolette ville blive "fornærmet" hvis jeg kaldte min pige for Bolette. Men snarere tværtimod, hun er da meget beæret over at jeg har opkaldt hende efter hende. Så nu er det Bolette "to-ben" og Bolette "fire-ben" - sjovt synes jeg, og så kan hun altså ikke hedde andet end Bolette, det passer så fint til hende.

Det første kuld hvalpe som Bianca skal have om et par år, skal også have navne der starter med B. Så hovedet er allerede lagt i blød for at finde nogle gode B-navne. Hun skal starte min videreførelse af familiens kennelnavn Piccobello.

Hilsen Gitte

• #18   15. nov 2006 * Charlotte & Christian * - Tjalfe er da et sødt navn smiley Hvis man tænker Nordisk mytologi og ikke tjald smiley

• #20   15. nov 2006 Lars>> hvor ER du tavli !! LoooooooooooL
    Ej, ved det godt, meen ideen er god nok..

• #22   15. nov 2006 Milou:
    Mine forældres hund er opkaldt efter mine bedsteforældres hund så hvad er mere naturligt end at Milou skulle opkaldes efter mine forældres hund.
    Mine forældres hund hedder Fussy, er en rughårret fox terrier og er idag 13 år gammel. Nu synes jeg ikke de to hunde kunne hedde det samme samtidigt og da Fussy på vores rejser i Frankring ofte bliver kaldt "Milou" af franskmændene var det jo meget passende at min hund skulle hedde Milou.

Det forholder sig nemlig således at Tintins hund Terri, som ligner en fox terrier meget, på fransk hedder "Milou".
    Derfor hedder min hund som den gør...

Puma:
    Fordi denne gang skulle kæresten bestemme. Han arbejder i en sportsforretning. Det forlød sig at denne sorte skønhed vi fik ind af dørene var en bette hurtig en. Hun skulle gerne bruges til agility som hun bliver ældre og så tænkte vi - en rigtig god agility hund hedder da Puma! Og så troede vi også i starten at en Puma var sort.. Ups.. Men nu er det for sent og "Panter" lyder bare ikke så godt.

Desuden er det nu sådan at når damen knurrer lyder det som en kat de spinder - en Puma synes vi jo.. ;-D

• #23   15. nov 2006 Louise>> Sød historie *S*

• #24   15. nov 2006 Tanto er japansk for kort sværd. (samurai )

Han hed det da jeg købte ham.

Fandt selv ud af det ved at søge på hans navn på google

• #26   15. nov 2006 Luna betyder måne på italiensk.. Ved ikke hvorfor jeg kom på det, men har kunne lide det siden første gang jeg så det..

Og så er det jo kun sjovere at min veninde's hund hedder Bella *GG*

Bella Luna.. smukke måne:-)

• #27   15. nov 2006 Navnet Hector betyr "Vakt", og det er en som ikke bare " en som vakter", men også, passer på menneskene og sikkerheten for de rundt seg, som han føler er hans ansvar.

Ved tolkning av navnet Hector, forstår vi også, at det er en relgiøs betydning. Hector betyr nemlig også:"Jesus er over alle våre sjeler",
    som er andre ord, for det å passe på og vokte over, går igjen.

Hector skal i forhold til mer moderne tolkning av navnet, være oppmerksom på de minste detaljer, for alt som er viktig for han. Andre kan si at Hector kan virke litt sjefete, står det.
    Det virker likevel som om at, selv om han må følge opp selv, for å se etter at ting har blitt gjort, vil han gjøre alt, om ingen andre gjør det.

Han er mannen som ser etter og bryr seg om de han elsker, og alle som skjebnen plasserer i hans liv. Han opptrer også som et slags sjold, og beskytter de for sinne, hvis han kan på en eller annen måte. -

Han er som en vakthund på en måte. Hector har mulighet til å "lukte" trøbbel, finne grunnen og sette en stopper for det, før det blir et skikkelig problem.

Han kan til og med virke sta og urikkelig for noen som ikke kjenner han godt. Dette er fordi Hector tar livet så veldig seriøst, og ikke bare med hell og lykke. -

Navnet Hector betyr også "holder" (som holder om eller over noe/n) .Hector er den som holder om /passer på at andre skal ha det bra og det er derfor han fortjener og bli hedret som en virkelig helt.

• #29   15. nov 2006 gav min hund navnet snemand, fordi da vi fik ham, var det juletid med sne udenfor.. jeg havde lige fået et sæt øreringe med snemænd i, så tænkte, det var vildt kært..

• #30   15. nov 2006 Rilou: Takker, ja jeg tænker også mest på den Nordiske Mytoligi, men mange kan ikke fortså det, når jeg siger, at han hedder Tjalfe. I starten sagde min far også Tjalve, Tjalke, Tjald (den sidste bare for at provokere) og når folk spørg, hvad hunden hedder og jeg siger Tjalfe, gentager de det ikke høj, for de forstod ikke hvad der blav sagt.

I filmen Nordkraft hedder én af ham hashomanens rottweilere også Tjalfe og synes ham hashomanen er så klam og ja.
    Dårlige assiotiationer (staves?) når man siger Tjalfe smiley
    Men tak for din opmundring:-)

• #31   15. nov 2006 For mig er Tjalfe et rigtigt kært og frækt navn.
    Ingen dårlige assosiatitoner (?) her..

• #32   15. nov 2006 Jeg kommer til at tænke på tjalfe og røskva....

kender da også en sort lab blanding der hedder Tjalfe

Dejligt navn!!!

• #34   15. nov 2006 min hund hedder på stamtavlen: Cabaka´s Giovanni of Rock Star og jeg ved at cabaka som er kennelen betyder hund på russisk, Giovanni betyder noget i retningen af den unge på italiensk og var en gammel indianer høvding, og Rock Star betyder rockstjerne på engelsk

Men Han hedder jo bare Vanni i daglig tale, og det var jeg ikke om det betyder noget

• #35   15. nov 2006 Amigo som jko betyder ven på spansk tror jeg.

Vores bedste ven......

Til dem hvis hund hedder Vito:
    Jeg kommer til at tænke på Don Vito fra Viva la Bam, og han er fandme klam...

• #36   15. nov 2006
    * Charlotte & Christian *

Sidder du bare oppe i bolighuset dagen lang på HG? *gg*

• #37   15. nov 2006 Lilly betyder Lilje

• #38   15. nov 2006 * Charlotte & Christian * - Jeg har nu heller ingen dårlige vibe med navnet Tjalfe - synes det er rimelig sejt smiley Hvis jeg lige havde tænkt over det, kunne jeg nok godt ha' fundet på at kalde min vapser for Tjalfe smiley Det lyder godt i mit øre, synes jeg smiley

• #40   15. nov 2006 ¨Mange tak for jeres søde kommentarer om navnet Tjalfe.
    Det er nok bare mig som er utilfreds:-)

Måske jeg skulle kalde ham for Gucci ( ha ha).

Camilla:
    Jep, når min chef ikke er her, sidder jeg her på hundegalleri og hygger mig:-)
    Vi har ikke så meget at lave for tiden, marked er gået lidt i stå og de svinedyre priser her ude i Dragør, er der ikke så mange der tør at købe på nuværende tidspunkt fordi folk regner med, at priserne falder drastisk... Jeg tvivler
    smiley

• #41   15. nov 2006 Jeg havde forresten engang en hest som hed Amigo og jo det betyder Ven og Amiga veninde (det var så det eneste spanske jeg kunne).
    Da jeg fik Tjalfe, overvejede jeg også navnet Amigo, men det lå for langt fra Tjalfe og han skulle jo ikke blive endnu mere forvirret.
    Tjalfe-Lalfe har mange navne. Han lystre også på Benthe (det hedder min mor, så det er bare for at drille hende lidt)

• #42   15. nov 2006 Min første boxer hed Safir og det er en ædelsten der beskytter mod de onde maget.

Equitta og Agnes har jeg ikke selv bestemt navnet på.

• #43   15. nov 2006 Mine 3 sorte spidser - danske vikingehunde - heder Eisa, Mirah og Lykke.

Eisa var datter af de nordiske guder Loki og Glut, navnet betyder 'gløder'. Kan også være en afart af Aisha, som betyder 'levende'.

Mirah kan betyde fred, vidunderlig, heldig. Kan være en afart af Amira, som betyder prinsesse.

Lykke - ja, det kunne ikke være andet. Vi fik hende til live efter fødslen, og hun kom sig hurtigt - selv om vi nogle gange mistænker hende for at have fået for lidt ilt ved fødslen :-). Lykke er tilfældigvis et gammelt nordisk begreb, som betyder skæbne - man kunne have en ond eller god skæbne.

• #44   17. maj 2007 Har endnu ikke fået min hvalp..
    Men hun skal hedde Cleo, efter Cleopatra..

• #45   17. maj 2007 PUMBA: fed gris fra en tegnefilm
    UGLY: grim på engelsk
    BUFAS: spilopmager på nordjysk-siges der.
    GROGGY: at være ved siden af sig selv.

Kommentér på:
din hunds navn

Annonce