{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
820 visninger | Oprettet:

Manglende appetit (ikke hunde)..? {{forumTopicSubject}}

Jeg ville høre om der er nogle af jer der har prøvet noget lign. og evt. har nogle gode fif..?

Det er sådan at jeg for ca. en måneds tid siden har haft noget influenza (ondt i halsen, hoste osv).. Siden da har jeg haft hostet hver nat til jeg har været tæt på at kaste op, men med en masse lakridser, bolscher, vand mm. har det været til at klare..

I den tid jeg har været syg/småsyg har jeg også haft nedsat appetit og her i weekenden er det gået helt galt.. Jeg har stort set ikke kunnet få noget mad ned, kun frugt.. Jeg er meget svimmel og afkræftet og har måttet tage en sygedag fra mit nye arbejde i dag.. :-s

Har nogle af jer prøvet noget lign? Vil helst ikke have flere sygedage, men jeg har 40 min til arbejde i bil og når jeg er så svag og afkræftet er jeg bange for at det ikke er en god ide at tage på arb.. Og desuden er det et hårdt arbejde, som jeg jo umiddelbart ikke har kræfter til pga. manglende føde..
Har I nogle gode råd? Er der noget specielt i plejer at presse i jer når appetiten ikke er der, som evt. kan give et energiboost, så man kan klare dagen?

Håber der er nogle der kan hjælpe.. Vil så gerne kunne komme på arbejde i morgen..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Manglende appetit (ikke hunde)..?
  • #1   30. apr 2007 Tror du ik du skal et smut forbi lægen?
    God bedring:o)


  • #2   30. apr 2007 Er du gravid?

  • #3   30. apr 2007 Bare jeg havde det sådan engang imellem så side-stykkerne kunne blive lidt trimmet smiley


  • #4   30. apr 2007 Har været hos lægen i fredags og han snakkede bare om at det var virus..
    Men nu er det jo så blevet endnu værre.. Men har sovet 14 timer, fra kl. ca. 20 i går aftes til kl. 10 i morges, for første gang i hele mit liv og det gør mig sgu også lidt mistænksom.. Jeg sover normalt aldrig mere end max 8 timer og det er også sjældent det sker..

    Linda: Skulle jeg ikke så gerne være.. Har lige haft min menstruation.. Det var også det første lægen spurgte mig om, men da jeg fortalte mig at jeg på det tidspunkt havde min menses, så gjorde han ikke mere ud af det.. Måske man skulle tage en test i dag for en sikkerheds skyld..? Selvom jeg bruger beskyttelse, men det kan vel smutte.. Der er jo 1 % chance for at det kan gå galt og det ville ikke komme som en overraskelse at jeg skulle være så uheldig.. *g*


  • #5   30. apr 2007 Klaus E: Hehe.. Skal vi bytte?

  • #6   30. apr 2007 Dina. Okay du lød nemlig som om du var gravid. ha ha Men din læge må da lige tage nogle blodprøver og tjekke at alt er som det skal være.

  • #7   30. apr 2007 JA lyder godt smiley

    Det for vildt med min appetit, sikkert al den træning


  • #8   30. apr 2007 Linda A.Jeg tænkte præcis det samme!!!
    Jeg har været "influenza-syg" de to gange jeg har været ny-gravid, nemlig.


  • #9   30. apr 2007 Linda A: Uha.. Bare ordet blodprøve løber mig langt ned af ryggen.. *GG*

    Men lægen "skubbede det jo bare lidt til side" i fredags og sagde at det måtte være en virus der bare hang ved længe.. Jeg fik taget en blodprøve i fingeren, skrabet på mine mandler og fik lyttet til lungerne, men der var ikke noget at se.. Jeg havde i hvert fald ikke bakterier i halsen og alt synede fint.. Synes aldrig at jeg får andet at vide end at jeg har en virus.. Måske man skulle overveje at skifte læge snart, selvom jeg altid har haft ham og mine forældre har været glade for ham..
    Blev påkørt i december sidste år og kontaktede da min læge, som fortalte at han ikke troede på piskesmæld og derfor ikke ville stille diagnosen.. Jeg render stadig rundt med smerter og kan nu selv få lov til at betale for min kiropraktor osv..


  • #10   30. apr 2007 Maibritt N: Hmm... Må nok hellere tage en prøve i dag så..

  • #11   30. apr 2007 Dina > du tisser vel ikke meget og er tørstig ? Tænkte på diabetes - der har man manglende appetit. Og jo, man ka godt være gravid og ha menses, har selv prøvet det..
    God bedring dit lille pus..;o)


  • #12   30. apr 2007 Klaus E: Ville sgu gerne have lidt mere appetit.. Især i øjeblikket.. Du kan give mig halvdelen af din appetit hvis det er..? smiley

  • #13   30. apr 2007 har lægen tjekket om det er kyssesyge su har - det gør at man er rigtig træt, længe efter

  • #14   30. apr 2007 Sus: Jeg er hele mit liv igennem blevet tjekket meget for diabetes fordi min mor har det (eller hun ligger lige på grænsen).. Men det har altid set meget fint og det ser umiddelbart ikke ud til at jeg arver det efter min mor.. Endnu i hvert fald..

    Jeg har i hele mit liv altid skullet tisse meget.. Temmelig irriterende.. *g* Tørstig synes jeg nu ikke jeg er.. Kun når jeg til dagligt arbejder hårdt, men ellers ikke..

    Ja, har også hørt at man sagtens kan have menses og være gravid sammentidig.. Så som jeg også har skrevet til de andre, så må jeg for en sikkerheds skyld nok hellere tage en test..

    Tusinde tak smiley


  • #15   30. apr 2007 Manne: Tvivler.. Var til noget udstilling for sjov i går.. Alle havde det varmt, jeg sad og hundefrøs.. Er meget kuldskær, så tvivler meget på at varmen kan gøre det..?

    Susanne: Nope.. Han har ikke tjekket andet end om at jeg havde bakterier i halsen og lign.. Det har han åbenbart ikke ment har været nødvendigt..


  • #16   30. apr 2007 Dina: at tjekke for kyssesyge, kræver en blodprøve

  • #17   30. apr 2007 har du prøvet og spise yoghurt ? og husk drik væske....

  • #18   30. apr 2007 Ellers brug lægevagten i aften - så ka en anden se på det...

  • #19   30. apr 2007 Marianne: Har slet ikke lyst til yoghurt overhovedet.. Har drukket en kakao over 3 timer og så har jeg lige fået klemt en banan ned (med meget besvær)..
    Det eneste jeg umiddelbart kunne tænke mig til at jeg måske kunne klemme ned udover frugt er noget suppe.. Men har ikke prøvet at spise det endnu, men man har jo altid en ide om hvad man har lyst til og hvad man absolut ikke har lyst til.. *s*

    Manne: Tror umiddelbart ikke det er det.. Har ikke været særlig meget i solen (kun i går) og har jo haft det sådan i et stykke tid.. Jeg arbejder til hverdag i en stald og kommer derfor ikke så meget ud i solen, før når jeg har fri og skal lufte Bella, og der er solen ikke særlig kraftig mere.. Og i går frøs jeg allerede fra starten af, da vi dukkede op.. Har altid været meget kuldskær..


  • #20   30. apr 2007 Til alle: Prøver at tage en test og hvis den er negativ prøver jeg nok at ringe til lægen i morgen.. Men tror muligvis bare at han igen vil sige virus.. Ellers må jeg som du siger, Sus, prøve lægevagten.. Men giver det lige til i morgen..

  • #21   30. apr 2007 Nå ja, og tak for de mange fif og forslag der er blevet givet..

Kommentér på:
Manglende appetit (ikke hunde)..?

Annonce