4.233 visninger
|
Oprettet:
Manglende appetit {{forumTopicSubject}}
Jeg synes ikke Fifi spiser ret meget. Hun spiser faktisk kun halvdelen af hvad der står på pakken hun skal. Hun får Royal Canin junior til Shih Tzu. Hun får en gang imellem lidt rugbrød eller en rest kød. Men jeg holder mig mest til tørkosten.
Hun var i løbetid i december og det er derefter hun har manglende appetit.
Hun er frisk og glad. Så der er ikke noget at mærke på hende på det område.
Er det mon bare pga årstiden???
Er der forresten nogle der ved hvad det koster at få hende steriliseret??? Og hvornår hun er gammel nok?? Hun er nu 8 mdr.
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 6 Emner: 117 Svar: 3.708
Hvis jeg var dig ville jeg få tjekket hende, hvis hun også taber sig - hvilket du ikke skriver noget om ?..
Hvis ikke hun taber sig, men ellers er glad og velfungerende - så spiser hun måske bare mindre end normen ?
Nedenstående er kopieret fra (link fjernet)
Det har stor forebyggende effekt, mod kræftknuder i mælkekirtlerne, at sterilisere hunhunden allerede inden den kommer i sin første løbetid, der indtræder når den er mellem 7 og 9 måneder gammel.
Vi anbefaler at lade sin hunhund sterilisere ved 6 måneders alderen. Det synes mange er meget tidligt, men hundene kommer sig meget hurtigt over indgrebet. Herefter kan der naturligvis ikke avles på hunden senere.
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 158 Svar: 2.531
Jeg ved faktisk ikke om hun har tabt sig. Vejer hende ikke ret tit og nu har hun lige fået underuld så hun ser jo meget fluffy ud
Men jeg tror det ikke.
Jeg har også tænkt på om hun ikke gider det tørkost mere?? Vi kan jo også blive træt af at spise rugbrød i en periode.....!!
Puh det er da godt nok dyrt at få en hund steriliseret. En skam der ikke er udsalg på sådan noget Nej pjat....
Er det en nødvendighed??
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.955
Hun fik madlysten tilbage ca. en uge efter det var overstået.
Det er vist meget normalt at de miste lysten til mad omkring deres løbetider, men jeg syntes da helt sikkert du skal holde et vågent øje med det! Og er du det mindste i tvivl, så tag til dr. dyr. Heller gå en gang for meget end for lidt
Held og lykke!
sep 2008
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
nov 2007
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 6 Emner: 117 Svar: 3.708
Jeg er lidt hys omkring manglende appetit hos hunde, da det var de første tegn på sukkersyge ved min nu afdøede tæve - bemærk, at jeg slet ikke antyder, at det kan være det, din tæve fejler - forklare bare min angst for manglende appetit *S*
Som Anja skriver, så hold øje med hende og sker der ændringer, så smut en tur om dr. dyr *S*
sep 2008
Jeanette: Jeg har også tænkt lidt på om det kan være derfor.
Karina: Man er altid lidt hys, når man selv har prøvet sådan noget alvorligt noget og jeg vil helt sikkert holde øje med det. Jeg synes jo ikke det virker normalt at en hund ikke spiser meget.
Jeg krydser bare fingre for det går over. Tror snart jeg prøver noget andet tørfoder. Bare for at se om det hjælper.
nov 2007
Jeg må indrømme at Zena heller ikke var særlig glad for Royal Canin, hun spiste ureglmæssigt og meget lidt da hun fik det... Det var som om hun ikke kunne li' det og bare spiste det fordi der ikke var andet og så var hun altid småsyg... Det er åbenbart meget forskelligt hvilke fodder der virker til de forskellige hunde. Jeg tror nemlig ikke der er noget dårligt foder, men det virkede bare ikke for Zena... Det hjalp virkelig da jeg skiftede til Hills...
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 245 Svar: 6.758
Manglende appetit