{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund nibber med fortænderne?
  • #1   5. maj 2019 I hvilke situationer feks?

  • #2   5. maj 2019 Alle situationer. Oftest hvis han bliver kløet, men han kan også godt bare ligge for sig selv og begynde og nibbe

  • #3   5. maj 2019 Hvis hunden gør det på sig selv, er der primært to årsager: 1) dårlig vane/kedsomhed/manglende stimulering eller 2) kløe/allergi.

    Hvis han gør det på andre er det som regel en hygge/flokting. Mine gnufler gerne kortvarigt på hinanden. Gjorde de det længere eller oftere, ville jeg se det som et problem.


  • #4   5. maj 2019 min yngste gør det også på forpoterne når hun bliver kløet på ryggen ...

  • #5   5. maj 2019 Hmm, han gør det oftest på andre ting såsom dyner, tæpper, senge osv. Når jeg beder ham om at stoppe, fordi min dyne nogle gange går hen og bliver drivvåd, begynder han så på sig selv. Jeg tænker bestemt ikke at det er noget ondt, men jeg er meget nysgerrig på hvorfor han gør det

  • #7   5. maj 2019 Jeg har to hunde der gør det, det er mor og søn, jeg ved også at andre kuldsøskende gør det. Mine to andre tæver gør det ikke, de er af andre linjer.
    Jeg er sikker på, at mine gør det for at vise en form for hengivenhed/kærlighed/venlighed. De gør det aldrig ved sig selv, men de kommer hen til os eller hinanden, og ligesom hilser på den måde, en form for "kys eller kærtegn".
    De gør det kun, når de er glade og vil i kontakt.


  • #8   5. maj 2019 Jeg tror i øvrigt det meget er en hyrdehundeting - men man skal passe på ikke at forstærke det. Når de kommer hen og nipper en med fortænderne, så får de jo en reaktion, og så er det sjovt at blive ved.
    Jeg kan se på dem af mine der gør det, at de også lige går hen til og nipper hinanden kærligt, egentlig bare som en form for krammer eller et kys, så går de igen. Når de kommer hen til mig, så nipper de lidt, så bliver de nusset lidt tilbage, og så lægger de sig - så her er det bare sådan en form for kærlighedserklæring.


  • #9   5. maj 2019 Vores gør det, når han bliver fjollet og vil lege. smiley

  • #11   6. maj 2019 Tak for alle svarene! smiley

  • #12   6. maj 2019 Jeg tænker bare der er stor forskel på, om en hund gør det ved sit menneske eller andre hunde en gang i mellem, og så en hund, der gør det ofte og på forskellige emner. Jeg ser det sidste som et problem, og tænker at hunden mangler noget ordentligt at bruge sin energi på.

  • #14   6. maj 2019 Altså som mine gør det, så har det intet med kedsomhed eller tvangshandlinger at gøre - det er en måde at få kontakt på, som når vi andre giver hånd, det er en hilsen og en form for kærlighederklæring.
    Og ja Trine, det gør pisse ondt, når de lige får fat i det tynde skind. Min Saga har en forfinet måde at nippe på, det gør aldrig ondt, men Assie - han er en kæmpe klumpedumpe og det kan dælme gøre ondt, når han får fat smiley


  • #15   6. maj 2019 Jeg tror hunden underholder sig selv.

    Den adfærd bør brydes og hverdagen fyldes med noget mere meningsfyldt.


  • #16   6. maj 2019 Balder er altid mega forsigtig, når han gør det. Og han plejer at lade noget stof være mellem os og tænderne. smiley

  • #18   6. maj 2019 Ch, nu er det jo ikke noget hunden gør uafbrudt, ikke her i hvert tilfælde, det kommer helt til at lyde som om, at det er et problem, sådan ser jeg det slet ikke.

  • #19   6. maj 2019 Han har MASSER at bruge sin tid på, og han bruger sit hovede en hel del i løbet af dagen. Men det kan da godt være han keder sig. Jeg finder det dog unødvendigt at stoppe ham i det, når det bare er fordi han keder sig.

  • #20   6. maj 2019 Kennelmor, jeg tillader mig kun at tage udgangspunkt i TS indlæg og ikke alle de mange andre eksempler, der adskiller sig fra der på alle mulige måder...



  • #21   6. maj 2019 Silja, det kan udvikle sig ganske problematisk, når det har det omfang, du beskriver.
    Det er rasende selvforstærkende.

    Men - din hund, dit valg smiley


  • #22   6. maj 2019 Det er helt klart noget jeg vil være opmærksom på. Vi har haft schæferhunde i min familie siden før jeg blev født, så det er slet ikke fordi jeg/vi ikke ved, hvor meget de skal aktiveres dagligt. Vi har dog aldrig oplevet dette før. Men jeg vil være mere opmærksom på ham og hans nibben smiley

  • #24   8. maj 2019 Hvad vil du foreslå at jeg gør? Jeg bruger meget søgen i haven og at gemme godbidder under et viskestykke til at stimulerer ham. Er der andet som måske virker bedre?

  • #25   8. maj 2019 Han er ikke avlshund. Han bliver 6 år til august, og er først begyndt på det det seneste år

  • #26   8. maj 2019 Er det alt han laver?

  • #27   8. maj 2019 Nej, selvfølgelig er det ikke det. Det er udover gåtuere og boldleg i haven

Kommentér på:
Min hund nibber med fortænderne?

Annonce