{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.562 visninger | Oprettet:

lidt triste nyheder.. {{forumTopicSubject}}

dette er mit andet indlæg idag.. Og lidt en anden stemining..

Commando skulle ha fjernet sine sting efter hans kastr.
Så spurgte jeg om det var normalt for amstaff at være hjulbenet osv..

så får jeg afvide at jeg skal ikk regne med at min hund ikke bliver 10 år ihvertfald, netop pga disse fejl i benene.. Hun sagde at det var ganske normalt, og der plejer, i nogen tilfælde - at komme problemer når de er lidt oppe i alderen ( Commando er kun 2 ) ...

hun sagde at der er smertestillende hvis han en dag sku få brug for det.. ( det skal lige siges, at han har ikke smerter, og vi går lange ture, og cykler en gang imellem.. og han er en sund hund )

jeg har altid troet at når de kunne ligge som en frø, flad på gulvet - så havde de sunde ben, men det var vidst ikke særlig godt at han kunne det.. og når han løber så er han meega hjulbenet. Men han har aldrig ondt. en gang imellem så nibber han lidt i bagbenene, men det e så også hvad det er..

så jeg har brugt en time nu på at tage sorgerne på forskud, og er skide ked af det.. selvom jeg ved at der kan gå flere år, før og hvis der er tegn på smerter..

Stadig en trist nyhed. Fik et mega chok..
anyway, ville bare ud med det..

er der andre der ved noget om det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lidt triste nyheder..
  • #1   23. apr 2010 Trunte lå også ALTID som en frø, og jeg troede det samme som dig .... men nej, hun havde meget slemt HD, heldigvis ikke noget hun var plaget af overhovedet, det var kun et tilfælde at vi fandt ud af det. smiley

    Hun nåede at blive 6 år før hun døde at en svulst i hjernen, og i den alder var hun heller ikke plaget på nogen måde. smiley
    Bare i tager jeres forbehold så skal det nok gå, det er jeg sikker på smiley


  • #2   23. apr 2010 Hej igen Sunshine. Ja, dyrlægen sagde at han ik behøvede at få noget røntgen endnu, fordi han er så ung. Det var bare dte hun sagde. Hun kunne godt se at han var hjulbenet.. Men hun sagde at det er de fleste..
    Og en røntgen ville være spild af mine penge, når han ikke havde ondt nogen steder nu..Så ville det være dumt at give ham smertestillende når han ikke havde brg for det.. Det var faktisk egentlig bare det jeg fik afvide.. Men jeg spurgte om det ville være en god ide at købe noget der smurte hans led osv.. Og det har jeg tænkt mig at gøre :)) Og så droppper vi cyklen fra nu af!

    Hvad betyder HD han?


  • #3   23. apr 2010 C K H : oh det er jeg glad for at høre.. Altså at det næsten er det samme.. han er jo slet slet ikke plaget af noget som helst! Så vi skulle bare tage en dag af gangen, og når han så begynderat mærke noget til det.. Så kunne han få smertestillende osv..

    Er ked af at høre hvad der skete med hende.. smiley



  • #4   23. apr 2010 Helene. Jeg har aldrig hørt om HD, før.. hehe..

  • #5   23. apr 2010 Nåårhh.. Nej det ved jeg ikke før han bliver fotograferet..
    Men hvis man kan se det på hans gang, så tror jeg ikke at alt sidder som det skal.. hehe.. Han går altså sjovt..

    Ja, men du har ret, jeg skal nok få taget røntgen! Gider heller ikke gå og slide mig slev op psykisk hver dag fordi jeg tænker over hvad der skal ske. hehe


  • #6   23. apr 2010 der er såmænd heller ikke noget at forstå, jeg ville bare ud med det.. hehe..

  • #7   23. apr 2010 jeg har forstået at mange har rigtig gode erfaringer med at begynde forebyggende behandling på et meget tidligt tidspunkt, og derfor var det måske ikke nogen dum ide at få taget røntgenbilleder alligevel. det må da langt være at foretrække at man ved forebyggende behandling kan udsætte det tidspunkt hvor der kommer smerter med flere år, fremfor at skulle have en hund der skal være på smertestillende...

  • #8   23. apr 2010 ja.. Det er ikke nogen dum ide! Men hvad vil den "behandling" være? for hun sagde at når det tidspunkt kom, så var der smertestillende at give ham.. Og det var faktisk den eneste mulighed hun kom med.. Og så aflivning smiley .. Fik ik rigtig noget andet valg.. Så jeg ved ikke hvilke behandlinger der er.. Men er der nogen der kan forebygge det, så er det klart at han skal det..

  • #9   23. apr 2010 Min svogers tavleløse Lab/retriver blanding ligger også som en frø. Og gør det faktisk ret tit. Men han er blevet tjekket ved dyrelægen og har ikke HD. Og alt i alt var han en meget sund hund fik de afvide.

    Jeg har nemlig også altid hørt at det var sundt at de kunne ligge som en frø. Men det var det så lige pludselig ikke og så blev min svogers hund tjekket. Heldigvis fri for HD.


  • #10   23. apr 2010 Nikita G - Han kan få noget kosttilskud. smiley

  • #11   23. apr 2010 Uden røgent kan man ikke se ( eller fornemme ) om hunden har HD. En god ide ville være at tag hunden i svømmehallen ( hundesvømmehal, forstås ). Ikke at det vil kunne forbedre noget omkring hans knogler, men det kan opbygge musklerne omkring bla. hofterne, hvilket kan gøre at der kan gå endnu længre tid før han evt bliver plager af smerter.
    Normalt tager man røgentbilldeder af hofterne når hunden er ca. 1 år gammel.


  • #13   23. apr 2010 kosttilskud, motion med omtanke mm

  • #14   23. apr 2010 hej lea.. Ja, han elsker svømmehallen.. Så det vil vi gøre. Det er også billigt hernede.. 10 gange for 600..
    Han bliver 2 til august.. Så jeg vil også få taget røntgen.. Det vil give mig mere ro :))


  • #15   23. apr 2010 i er allesammen så søde.. Tak for jeres svar.. Og jeg vil helt klart finde det kosttilskud nu.. ! Og når jeg får penge så får jeg taget billeder. Og det svømning vil jeg også se mere ind i!

  • #16   23. apr 2010 vital animin fås hos matas smiley

  • #17   23. apr 2010 Mange tak Tina.. :))

  • #19   23. apr 2010 Bulldoggen : Alt skal være med måde- også motion/ opbygning af muskler. Når det gælder svømning, kan man rolig give den gas. Hunden kan snildt svømme tre- fire gange om ugen, hvilket vil være godt for den. Ved cykling/ løb belaster hunden knoglerne alt for meget og så skader det mere end det gavner.

  • #20   23. apr 2010 det er nok ikke så meget med måde som det er med omtanke. ikke gå mere på trapper end højst nødvendigt, undgå for meget hoppen op og ned fra møbler osv, ikke overanstrenge hunden men træne den fornuftigt op, tænke over hvordan man leger med den og hvor voldsomt den leger med andre hunde osv.

    uden selvf at pakke den ind i vat eller blive helt hysterisk. den skal stadig have lov til at leve et normalt hundeliv.


  • #21   23. apr 2010 Susanne : hold da op.. Sikkke en omgang smiley

  • #22   23. apr 2010 Det håber jeg da virkelig! For det lyder bare ikke særlig sjovt at være så begrænset smiley

  • #23   23. apr 2010 Jeg krydser fingre for jer smiley

  • #24   23. apr 2010 Æv, Susanne. Det var dog trist. Det er jo næsten værre i albuerne end i hofterne da meget af vægten ligger foran.

  • #26   23. apr 2010 hokamix skulle også være rigtigt godt

    www.skyescot.dk/Produkter/Hokamix/Hokamix


  • #27   23. apr 2010 Jeg bliver da helt sur på den dyrlæge. Hvordan kan hun sige noget som helst om hvor gammel din hund bliver, når hun ikke engang synes det er nødvendigt med røntgen.
    Hvis du ved noget konkret om hofternes tilstand, kan du tage dine forbehold m h t træning og motion. Hun har da gjort dig helt unødvendig ked af det og dødbekymret.
    Hvad med at få en ny aftale med hende eller konsultere en helt anden dyrlæge, som gider give dig en ordentlig forklaring.


  • #28   23. apr 2010 Mine jack russell terrier ligger begge som en frø ind imellem.
    Den unge har HD og meget løse hofteled, og den gamle på 14 år har patella luxation (løse knæskaller). og det har de ingen problemer med.
    Så det kan ikke bruges til noget at en hund kan ligge som en frø.
    Og at din dyrlæge siger, at fordi din hund går underligt har den dårlige ben. På mine to kan du intet se på trods af, at den unge hund ikke burde kunne gå, og den gamle burde halte, da hun også har gigt i knæene


  • #29   23. apr 2010 Vil også tilføje at fordi den får konstateret HD, så er det ikke ensbetydende med smerter. Det er meget individuelt.

  • #30   23. apr 2010 Min han har b-hofter, men har så en stor løshed i hofterne. Plus han har gigt i den nederste del af ryggen, han får smertestillende. Da det er den eneste behandling for ham nu, han går meget stift på bagbene. Kan godt ligne en gammel hund som han går, han krummer også ryg. Li som visse schæffere også gør. De kunne ik forstå han kun havde b-hofter da de tog billederne, derfor tog de et af ryggen også.
    Han viser ingen smerte eller giver lyd fra sig, udover han har svært ved at rejse sig osv. Han kan godt spurte, løbe hoppe osv, selvom vi er over ham. Er det svært og holde ham fra disse ting, da han er en meget aktiv hund og samtigt er en aktiv race...

    Håber du får taget billeder af din hund, det gav mig noget at gå ud fra. Vil ik sige det gav ro, men nu ved vi hvad det er. Det er trods alt bedre at vide hva det er, fremfor ik at vide noget.


  • #31   24. apr 2010 hva koster sådan en scanning egentlig? :s


  • #32   24. apr 2010 jeg synes det er trist, at en dyrlæge på den måde maler fanden på væggen!

    Jeg synes du skal slå koldt vand i blodet - og glæde dig over at du har en dejlig, frisk og rask hund! smiley

    Og tro mig, man kan panikke i mange år, hvis man tror at alt går galt.
    Jeg kender mange gravhunde der er fotograferet og har høj risiko for diskusprolaps. (antal af forkalkninger i ryggen indikerer risiko. K0 er det bedste... K9, så holder man op med at tælle) Kender flere hunde med K7 og K9, der lever i bedste velgående, i en høæj alder, kommer på jagt og for lov at være hunde... Jeg kender ligeledes hunde med D hofter, der lever fint i en høj alder, og også kommer på jagt.

    Vent med at panikke førend (det er ikke sikkert der nogen sinde bliver noget) at han ændrer adfærd.

    Men sørg generelt for at have en sund og i form hund, med god kondi og muskler. Men det gælder for alle hunde smiley

    Og så ville jeg finde en anden dyrlæge, og bare for informationens skyld, få den i røntgen.


  • #33   24. apr 2010 Jeg ville helt klart også få taget billeder af både albuer og hofter. Så ved man hvad man har med at gøre...

  • #34   24. apr 2010 mange tak skal i have..
    Ja, det var egentlig skide ringe, det jeg fik afvide..
    Og jeg vil helt klart få en anden dyrlæge.. Og få taget de billeder..

    Tak for hjælpen!


Kommentér på:
lidt triste nyheder..

Annonce