Bella, nu som pensionist {{forumTopicSubject}}
Min pige var i dag til sin sidste officielle A-konkurrence, og kom hjem med en 2. plads.
Vi smed eftersøgningen, og det er også dén øvelse der er grunden til at hun nu bliver pensioneret. Hun bliver aldrig stabil i den, og hendes fysik kan ikke holde til at det er noget vi træner intensivt.
Men sikke en tur vi har været på, hende og jeg I dag beviste hun at vi to er bedste makkere, og jeg er så glad for at have haft hende som min læremester.
Vi var 17 hunde til start. 2 kom gennem sporet. Sporene lå på sort, tør jord, det blæste og markerne var bakkede. Vi knoklede sammen, og hun var bare så pisse sej! Vi nåede rundt med 6,2 point (ud af 10), og de fleste andre lå på omkring 2 point I A-klassen bliver pointene på sporet ganget med 5,5, så der er en del at hente på sporet.
Feltsøget var sidste øvelse, sammen med den døde genstand. Hun var brugt, men hun er jo snu, den gamle pige. Så hun stillede sig med snuden op mod vinden, vejrede og hentede første genstand. Samme procedure ved 2. genstand. Dommerne morede sig kosteligt over hende 3. genstand måtte hun arbejde lidt for, og valgte selvfølgelig den sværeste vej ind gennem et buskads, og forsøgte at aflevere den til en af dommerne, inden hun afleverede til mig. Lille rod
Jeg har været så stolt af hende, og i dag beviste hun alt det vi har kæmpet med i de 7 år vi har trænet lydighed sammen.
Jeg må erkende at jeg fældede en lille tåre da vi kørte hjem. Jeg synes sgu det er hårdt at vores konkurrencedage er forbi. At hun ikke længere skal charmere dommere med sit kærlige væsen, sit smukke ydre og sin fantastiske næse
Jeg ved ikke helt hvad vi finde på nu. Måske skal vi bare træne og hygge, gå nogle spor og lave nogle sjove søg. Måske kaste os over det der rally? Jeg ved det ikke. Men lige nu skal vi putte på sofaen og nyde at vi havde en perfekt dag sammen
aug 2011
Følger: 16 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 4.509
Sikke en fantastisk rejse I to har været på...nu venter nye eventyr, som helt sikkert byder på ligeså fantastiske oplevelser
Og STORT tillykke med det super flotte resultat
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.470
Måske vi skulle bytte hund.
Sådan en pensionisthund der ikke kan holde til så meget passer jo lige til mig.
Og sådan en ung frisk fyr som Gaddafi der ikke er til at køre træt ville passe meget bedre til dig.
( var det ikke dig der ikke kunne leve med en hund med lyserøde løg ? Kan berolige dig med, at hans ikke er lyserøde, de er sorte og man ser dem næsten ikke )
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 137 Svar: 10.204
Anni, jeg er ked af det, men at løgene er sorte, kan nok ikke veje op for at han er en lille lort med en raket i røven
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.377
aug 2011
Følger: 16 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 4.509
Er sikker på, hun ved, hvad hun betyder for dig
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 7 Emner: 39 Svar: 1.484
dec 2018
Følger: 21 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 1.780
Dejligt at trække sig tilbage på toppen.
Fantastiske oplevelser I har haft sammen.
I er super på en rally bane og det kan fysikken klare mange år endnu. Så bare klø på.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
Er sikker på, at I nok skal få nogle dejlige år sammen, som “pensionister”
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.779
Lyder da som om at hun er super til at gå spor - så måske der kan snige sig et par sporprøver ind i pensionist tilværelsen
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
Jeg er sikker på, at Bella nok skal få et fint pensionistliv med anderledes og knap så fysisk krævende udfordringer.
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 137 Svar: 10.204
Nosework, rally og spor kunne være gode bud til pensionisten. Hun fortsætter med at træne både DcH programmet og lidt rally. Hun elsker at komme afsted, og jeg elsker når hun er træt bagefter
Bella, nu som pensionist