915 visninger
|
Oprettet:
Michelle & Bella - Only positive reinforcement! -
25. mar 2008 Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 144 Svar: 784
25. mar 2008 Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 144 Svar: 784
Gå nu pænt søde Bella... :( {{forumTopicSubject}}
Nu skal det altså ændres, jeg mister snart lysten til, at gå med hende, fordi hun trækker så meget. Og det er endnu værre, når hun ser en kat eller en anden hund..
HVordan gjorde du??
Jeg vil ikke høre tips, som du har læst et andet sted fra, jeg vil høre fra personer, som selv har prøvet det og selv har haft held med det..:)
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.275
Så begyndt jeg at lave et let, men fast kort ryk i snoren når han kom for langt frem of løsnede med det samme snoren igen efter rykket. Ikke hive ham tilbage i snoren eller noget, bare et hurtigt ryk.
Og så roste ham till skyerne når han ik pænt... Det virkede meget meget hurtigt or os...
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Satte line på hunden, når den trak bad jeg om kontakt - gav en kiks.
Senere bad jeg ikke om noget, stoppede op og ventede på hundens initiativ til kontakt - belønnede ved at fortsætte turen.
Er det en meget energisk hund skal du ligeledes selv være energisk, mere spændende end hvad hunden er optaget af. Skift retning og tempo, det gør din hund opmærksom på hvor du er.
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Det er svært at lære hunden nye ting hvis der sker for meget spændende.
Sæt ikke større forventninger end hunden kan rumme.
Er du frustreret og gal og hunden ikke lystrer, så er det ikke tidspunktet til træning.
Lad hunden være sulten, både efter belønning, men også efter hjernegymnastik. - Vølg derfor træningstidspunkt ud fra hvornår hunden har overskudet, dvs ikke lige efter mad eller gåtur/leg.
apr 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 273 Svar: 3.149
Lærer hende komandoen "Vente"
Når jeg siger "Vente" Til hende sætter hun sig ned og venter ti man siger "Fri"...
I starten skulle der jo selvfølgelig en masse ros og godbidder til =)
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
Man kommer ikke langt på sine gå-ture i denne periode, men det virker.
Og det er vigtigt at man ændre retning HVER gang, ellers er hele træningen ødelagt, om man må starte forfra.
For nogen tager det måske kun en uge, for andre en måned.
maj 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 24 Svar: 175
Du "ignorer" (stopper) den dårlige adfærd, mens du belønner den gode adfærd (går pænt i snoren).
Fokuserer på det gode, og ignorer det dårlige - fuldstændig som med alle andre øvelser.
OBS: Hunden skal ikke have lov at trække, så skal man stoppe op til hunden har taget kontakt..
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
Dte virkede her
Gå nu pænt søde Bella... :(