{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.040 visninger | Oprettet:

bil forsikring hvor? {{forumTopicSubject}}

Hej alle endnu et bil spørgsmål..
Hvor har i forsikring? Eller hvor ville i forsikre, som "Ny" billist.

jeg er som sådan ikke ny billist, men har aldrig ejet en bil i mit navn.
min kæreste skal også føre bilen, han er 23, jeg bliver 29.

Problemet er vi stiger ret meget, når han står som bruger.

Vi endte med at købe en peugpeugeot 206+ fra 2012, til 52 tusinde. Vi gik lidt op i pris.
Nu leder vi bare lidt i det store forsikringsmarked. Vi skal lige finde den rette, også har vi bil på torsdag smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bil forsikring hvor?
  • #1   17. mar 2019 Da jeg købte bil med min daværende kæreste, som også var yngre end mig, stod jeg kun som ejer.
    Jeg har lærestandens brandforsikring.

• #2   17. mar 2019 Jeg har GF og er glade for dem , synes prisen er rimelig selv om min søster på 24 står som bruger af bilen også. men ja det er dyrt med mænd under 25 og nye bilejere.
    Gf har overskuds deling så har i ikke lavet skader får i en del tilbage når året er omme

• #3   17. mar 2019 Hvis nogle af jer har Danske bank, så fik min datter en ok billig forsikring i Danske forsikring, som ny bilist. smiley

• #4   17. mar 2019 Vi havde GF og var tilfredse smiley

Nu har vi IDA men det kræver man opfylder krav om uddannelse/job.

• #5   17. mar 2019 Har GF.

• #6   17. mar 2019 Har også i Lærerstandens og det er ganske fornuftig pris. Jeg har dog alle mine forsikringer der, så muligt der er noget samlerabat der..

• #7   17. mar 2019 Du skal ikke sætte din barnekæreste på som bruger. Det gør det for dyrt. Når min datter, som er 19år, bruger min bil, er eneste forskel, at selvrisikoen fordobles, hvis hun laver uheld. Men det gør hun ikke, for det har jeg sagt, at hun ikke må. Altså lave uheld smiley

• #8   17. mar 2019 Men det er primært ham som skal bruge bilen fra arbejde og hjem. Fordi der ikke køre offentligt transport fra hvor vi bor og det tidspunkt han skal afsted. Er det så ikke lidt lyv/snyd hvis jeg står som bruger, plus han optjener ikke noget?

• #9   17. mar 2019 Spørgsmål om moral må du stille til din præst smiley

• #11   17. mar 2019 Lokal forsikring nu og har haft Top Danmark i mange år da jeg arbejdede i COOP og havde en lækker rabat.

I kan optjene sammen.

Jeg har stået som bruger af alle mandens køretøjer, har aldrig ejet et køretøj og er elite bilist.

Der er forskel på at svindle og kende reglerne.

Svindel er strafbart, at sætte det rigtige navn på forsikringen er at kende reglerne. Særligt DSB regler er der vanvittigt mange penge at spare på at kende og forstå. Ligeså gælder det om at forstå fradrag og tilrette forskudsopgørelse.

At pigen med lodsedler får talt forkert op, eller der hænger to sammen, er svindel ikke at fortælle hende.

Den forrige bil leasede vi i stedet for at leje. Da jeg havde valgt og vi snakkede forsikring og erfaring, spurgte sælger selv om i stedet for at vi forhnandlede min om ikke bare vi skulle bruge mandens navn som ejer da han var fyldt tredive. VW's sælgere samler på glade kunder.

Men etiske regler er et svært emne, med store uenigheder.

• #13   17. mar 2019 Jeg har alm brand - Det billigste jeg har til min bil med kasko smiley

• #14   17. mar 2019 tryg var gode.

i dag har vi privatsikring via banken

• #15   17. mar 2019 Få så mange tilbud i kan. Det betaler en ret god timeløn.
    Og næste år er det muligt at I kan få et bedre tilbud.

• #16   17. mar 2019 Jeg har tjenestemændenes forsikring (Tryg), via mit arbejde, som jeg er godt tilfreds med.

Danske bank forsøgte at matche dem i et tilbud. Prisen pr. mdr. blev den samme, men de havde så selvrisiko på alle forsikringer i banken, hvilket jeg generelt ikke har hos Tryg.

Måske én af jer har job/uddannelse, som giver adgang til billige forsikringer ?

• #17   17. mar 2019 Vi stod i præcis samme situation - unge og uden anciennitet fra en tidligere bil. Vi endte med Top Danmark, de var KLART billigst. Alle andre kostede omkring 20.000 om året.

Prøv at gå ind på samlino.dk, og tast jeres data ind. Den giver en guide til hvor det er billigst. Og så må I ringe rundt og spørge, om de kan give et tilbud. Det giver nok mest, hvis I samler alle jeres forsikringer samme sted. Det gav os en hel del rabat smiley

• #18   17. mar 2019 Når han er fast bruger af bilen skal han stå registeret som bruge ellers an det gå hen og blive møgdyrt hvis han laver skader/kører galt ..
    Det kan føre til sager om forsikringssvindel eller bedrageri , hvilket det ikke er værd.

https://www.mikonomi.dk/blog/2015/09/regler-for-bilforsikring-med-anden-eller-flere-brugere

• #19   17. mar 2019 tak for hjælpen, jeg må simpelthen ringe rundt smiley

• #21   17. mar 2019 De fleste siger at kasko er meget godt de første par år. Da vi begge er "nye" i trafikken. Jeg har godt nok haft kørekort i 8 år og har kørt båede som hjemmehjælper og i mit tidligere job, samt en del i andres biler. Jeg har bare aldrig ejet en bil.

• #22   17. mar 2019 Jeg har altid kasko på mine biler. Nu er prisen på forsikring selvfølgelig også langt nede for mig, men alligevel.

• #23   18. mar 2019 Min bil har kostet 13.000 kroner, så der er ikke kasko på smiley

Den er forsikret gennem mine forældre (de har købt den, til mig, det er egentlig deres), med mig som primær bruger, men jeg kan desværre ikke huske hvor.. Men den var også rigtig dyr her det første år, og falder så til næsten det halve allerede andet år smiley

Er det mon en mulighed for dig/jer at forsikre jer billigere den vej? Man optjener jo anciennitet, når man står som bruger af bilen smiley

• #24   18. mar 2019 Undskyld mit lidt off topic, men har du givet 52.000 for en Peugeot 206+? Det lyder godt nok meget dyrt. Min er godt nok fra 2011 men købte den for knap to år siden og den kostede 40.000..

Men jeg ville helt klart lade bilen stå i dit navn også selv om han kommer til at bruge den størstedelen af tiden

• #25   18. mar 2019 Ja, vi syntes det var en okay pris. smiley
    Vi har selvfølgelig heller ikke prøvet det før. Plus hvis vi ville have det billigere skulle vi til Jylland. Samt vi har 6 mrd garanti og 2 prs reklanationsret

• #26   18. mar 2019 Det var også første gang vi skulle købe, og vi havde garanti og reklamationsret smiley

• #27   18. mar 2019 Jeg syntes det er noget fis det der med at man skal registrere en bruger på en bil, som så trækker prisen op. Man sætter den ældste på ejerskab og færdig. Man kan jo ikke registrere samtlige i ens omgangskreds der kunne låne bilen ind imellem.
    Jeg har Bauta.

• #28   18. mar 2019 Amalie
    Du skal heller ikke registere samtlige der kan komme til at låne bilen engang imellem, men har du en der skal bruge den jævnligt så SKAL vedkommende skrives på som bruger og i det her tilfælde hvor det er ham der tillige med kommer til at bruge bilen mest så skal det gøres.
    Sur røv forsikringen stiger ja, men knap så surt som hvis han køre galt og forsikringen finder ud af at han er primærbruger og ud over at de ikke dækker ordentligt så smider en sag i nakken på ham for bedrageri eller forsikringssvindel.

• #29   19. mar 2019 Som det er lige nu, så får vi en forsikring som vi er okay tilfredse med. Vi står begge som brugere af bilen.

• #31   19. mar 2019 Ja vores er også samlede. Jeg betaler 2100 pr. år. for vores Nissan grundet mængde rabat - bemærk den er kun med ansvar, og ikke kasko for ligesom Batdog så vil jeg også hellere selv ligge pengene til side, og jeg regner ikke med at køre ind i nogen/noget.

• #32   19. mar 2019 vores kom op på 7700 for begge, også min kæreste på 23. Med kasko. De fleste steder var vi helt oppe på 12000-17000. Dog var mange steder på omkring de 8000-10000 tusinde.

• #33   19. mar 2019 Min her det første år var også oppe omkring de 7000. Uden kasko. Den falder dog næsten til det halve, her ved næste betaling. smiley

Jeg er 21, kvinde, men var 20 da den blev tegnet smiley

• #34   19. mar 2019 Det lyder meget rigtigt. Den står i manden navns, der er over 30 - det giver kæmpe rabat. Så er man åbenbart voksen og ansvarlig, og nu er vi begge blevet elite.

Det bliver markant bedre for hvert år.

Husk at ringe rundt igen næste år - der er mange penge at spare på det. Husk altid at tjekke jeres personalehåndbog om i har aftaler med nogle forsikringselskaber

Kommentér på:
bil forsikring hvor?

Annonce