964 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 42 Svar

Dog Lover
Dog Lover
Emner: 8 Svar: 133

Forberedelse til hund. Forberedelse til hund.

Så kommer jeg med spørgsmål igen. smiley

Da mig og min kæreste regner med at inden for de næste par år at flytte i Rækkehus (Vi venter stadig på noget er ledig hvor vi har søgt) så vil vi gerne forberede os på priser. smiley

Vi har kigget meget på Købhund.dk for at få en fornemmelse af pris på de hunde racer vi kigger på. smiley

Vi har også allerede kigget lidt på udstyr og skrevet ca ned hvad de ting vil koste i alt. smiley

Men hvilken mad ville i mene man skal kigge efter? tænker om der er et mærke som er bedre end andet eller om det er lige meget? tænker også om der er ingredienser som man skal kigge efter som måske er godt, eller måske dårligt for hunden. smiley
Vi har dog styr på at den skal havde hvalpefoder først og senere hen på voksen. smiley
Vil dog lige sige at vi kommer til at handle i Maxi zoo da det er den dyre forretning vi vil havde ved os. smiley

så er der også forsikringer, om i har nogle selskaber i vil andbefale og gerne indfo om hvorfor? smiley samt hvad er godt at kigge efter? smiley

Vi bliver første gangs hundeejere, så vi vil gerne være sikker på at gøre det hele rigtigt første gang. smiley og så vil vi også gerne være sikker på om vi har råd. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forberedelse til hund.
  • #1   28. jan 2019 Hvis i vil købe foder i maxi zoo, så kunne et godt bud være Real Nature Wilderness eller Essential. Kig efter foder der har et højt indhold af kød.

Forsikringspris og dækning afhænger gerne af hundens race. Mange bruger nok især Agria eller Dyrekassen DK. Jeg vil anbefale at få en sygeforsikring med, det er rart med lidt hjælp hvis hunden bliver syg/kommer til skade. Men læs op på hvad de hver især dækker - eller især hvad de ikke dækker.

• #2   28. jan 2019 Meget afhænger af race mht sygeforsikring. Schæfer hos dyrekassen DK koster ca 3300 om året, hvor collie koster ca. 1500 om året.

Vi har derfor schæferen hos Tryg, hvor vi giver 1200/året smiley

• #3   28. jan 2019 Jeg har kun varme anbefalinger til agria til forsikring smiley tror vi giver 1500 ca for ansvar og sygeforsikring på vores whippet smiley

Foder kommer meget andet på hvad man er til og tildels hvad opdrætter bruger. Vi bruger Platinum og det koster 649 kr for 15 kg smiley

• Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

#4   28. jan 2019 Erika: tak vil tage et kig på dette fodder, og kigge efter det med mest kød. smiley
    Vil også læse op på forsikringerne du skriver. smiley

og tak til Milla også. smiley

De hunde vi kigger efter som det ser ud nu er.
    Bomuldshunde
    Langhåret Chihuahua
    og Staffordshire bull terrier. smiley

• Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

#5   28. jan 2019 Anya: ah så må vi spørge avler hvad han/hun bruger når vi er nået der til at vi ved hvilken race og hvem vi vil købe fra. smiley

Lige pt, er det bare rart at være sikker på en ca pris, så jeg også nogen lunde kan regne ud hvad jeg skal bruge på hunden om måneden. smiley

• #6   28. jan 2019 En god opdrætter vejleder i det hele.
    Alt afhænger af racen.

• Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

#7   28. jan 2019 ok rart at vide. smiley

Har også et andet spørgsmål. smiley inde på købhund.dk lægger jeg mærke til at ikke alle sælgere har det der dkk mærke når de sælger, så tænker om det mærke har en betydning når man vil søge og købe? smiley

Tænker når man får af vide at det er sikrest at købe der inde. smiley

• #8   28. jan 2019 det med foder kommer helt an på din hunds mave. min nye Boston blev kørt over på acana og den fik galoperende diarré, nu får den proplan med lam (det hele hvalpefoder) og han laver de fineste pølser. han kom fra RC, men da min den gamle ikke kan tåle det, skulle han skifte foder.

jeg vil lade hunden falde til og vente med foderskift til lidt senere. foder er lidt som religion.

ang forsikringer, kan i starte med at spørger jeres egen forsikring selvskabte hvad de har, ellers er der agria (har to af mine der) og dyrekassen. jeg har sygeforsikring på alle mine tør ikke at have.

• #9   28. jan 2019 Mærket er hvor der står at “denne opdrætter har dkks opdrætteruddannelse” eller noget i den dur.
    Det er et 2 dags kursus hvor man lære alt muligt omkring alt fra genetik, hvalpepleje, købelov, adfærd mm.
    Har en opdrætter kennelmærke på sine hvalpe “signatur navn” så har de skulle igennem den uddannelse. Og andre tar den fordi de bare gerne vil lære smiley også selv om de ikke skal skal.

Du kan ikke nødvendigvis se priser inde på købhund. Fordi det bestemmer den enkelte opdrætter hvad de vil tage for deres hvalpe.

Må man spørge til hvorfor i er faldet for så forskellige racer?
    Men god ide at besøge opdrættere af de racer og få det snævret lidt mere ind hvad i ønsker jer af hunden. Og hvad i vil med den osv.

• #10   28. jan 2019 Det er et stort spring i racer smiley

Jeg ville tale rigtig godt med opdrætter om foder. De har sikkert noget erfaring med hvad der fungere bedst. Albert har i mange år fået foder uden korn, og nu får han med og han fungere faktisk bedst med smiley

• Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

#12   28. jan 2019 Grunden til de 3 Racer er at jeg i starten gerne ville havde en chihuahua kendte 2 der havde sådan en og syndes virkelig om dem, men min kæreste er ikke meget til den race, men har intet imod den, så den ligger lige nu som nummer 3 for os.
    Bomulds hunden er der flere ved min kærestes side der har som har fortalt en masse om som jeg syndes lyder godt for os, min kæreste kan godt lide den race så vi har lagt den som nummer 2 for os.
    Min kæreste er dog så mest til Staffordshire bull terrier han er mest over i den type hunde, jeg har så læst en masse om alle 3 racer og må også erkende at af hvad jeg læser på købhund.dk så virker den mest som en hund der ville fungere for os, så den ligger pt som nummer 1 for os.
    Vi føler heller ikke det haster endnu med at finde den helt rigtige, da vi jo først skal flytte og havde styr på økonomien. smiley

Men Ginne er det så skidt hvis at ingen avler inden for en bestemt race har denne mærke på købhund? Tænker hvis vi nu finder ud af den race som passer os helt bedst og finder ud af ingen inden for den race af avler har det mærke vil det så stadig være sikkert at købe, plus er de gode nok at spørge om råd om racen hos når man skal finde ud af racen? smiley

Tak til jer andre to der er noget at tænke over med fodder. smiley

• #13   29. jan 2019 Husk på, at hvad i kan lide ved staffen i udseende, har den også i arbejde + som kønsmoden skal i regne med, at den ikke kan med samme køn.
    Staffen vil vildt gerne arbejde, den vil gerne bruge hovedet. Min er lige blevet 10 og der skal stadig gerne ske andet end en gåtur smiley

• #14   29. jan 2019 Og mht. foder så behøver du ikke at begrænse dig, til de mærker de har i MaxiZoo. Der er masser af muligheder for at bestille online, og få det leveret lige til døren - og det er ofte også billigere smiley

• Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

#15   29. jan 2019 Staffordshire Bull Terrier Mom: vil leg, aport og sporing være noget man kan bruge?
    Og kan man ikke lære den hvis den fra hvalp er sammen med nogle fra samme køn? smiley

• #17   29. jan 2019 Leg og spor kan nok godt fungere.
    Apport...tjaaaahhh, de kan da lære det, men der er ikke mange terrier, der helt naturligt synes, det er supersjov, at slæbe rundt på en død genstand:-)

• #18   29. jan 2019 En staff kan rigtig meget i træning. Jeg har trænet alm lydighed, rally og lidt spor med Albert. Men du skal ud på træningspladser med den. En staff kan også være en sofahund, men et sådan liv altid synes jeg er synd. Den vil så gerne træne.

Og nej, du kan ikke bare lære den at være sammen med andre fra lille af. Så havde alle jo bare gjort det :). Det er sådan racen er, det ligger i generne.
    Nogle af dem kan fungere med samme køn, men du skal være en dygtig føre for at opsnappe alt så der ikke kommer en pludselig konflikt. Jeg har aldrig min hanhund løs med andre hanner. Jeg ser ingen grund til at tage chancer, eller putte dårlige oplevelser i ham. Så vil man gerne gå i hundeskov osv, så er det en anden race man skal kigge efter

• Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

#19   29. jan 2019 Grunden var mere at min kærestes side af familien og en i min side har han hunde, så det ville være svært hvis de skal være sammen under besøg freksempelt... hmm men vi må lede videre, racen er ikke 100% bestemt endnu for os. smiley

• #20   29. jan 2019 Staffen er en terrier med alt hvad det indebærer smiley De er ikke hunde der er supernemme at opdrage; de er selvstændige og har et ret højt aktivitetsniveau. Egetkønsaggressivitet og kort lunte er som udgangspunkt en del af pakken.
    @Karina; jeg har jo trænet lydighed med terriers (ruh fox og irsk) i over 30 år. Det der med apport har nu aldrig voldt de store vanskeligheder smiley Selv min mors cairn elsker apport smiley

• #21   29. jan 2019 Og det kan desværre gå galt smiley

• #22   29. jan 2019 Ok Mette - jeg synes bare ikke, det virker som de racer, der har nemmest ved det, når vi står med de blandede hold.
    Der oplever jeg dem næsten på linje med spidserne (som jo bestemt også kan lære det - men ikke har det med i generne) smiley

• #23   29. jan 2019 Ja det er rigtigt Canmax.

Og jo det kan sagtens være sikkert nok at handle uden opdrætter har taget uddannelsen. De kan jo have tilegnet sig viden mm på anden vis.
    Uanset så synes jeg man skal handle et sted man føler sig velkommen og tryg og godt behandlet. Og hvor hundene har det godt. Det skal i ud og besøge folk for at opleve smiley

• #24   29. jan 2019 Haha min staff ELSKEDE alt der hed apportering - bold opg pind. Hun havdeALTID noget i munden

• #25   29. jan 2019 Jeg kan heller ikke helt forstå den med, at staffen ikke er så trænbar ( har hørt det andre steder ). En godbid i hånden, eller legetøj, så er Albert PÅ
    Da jeg skulle have staff var jeg ude og besøge en kennel der havde hvalpetræf. Jeg søgte en pleaser i racen, men viste ikke hvordan den var.
    Jeg fik en fremmed hund i hånd, og lod som om jeg havde en godbid i hånden, og så var der kontakt.
    Jeg var solgt, for det var lige det jeg søgte.
    Jeg havde det fint med at gå på kompromis med svaghederne smiley

• Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

#26   29. jan 2019 Det er meget intressant og høre folks oplevelser. smiley
    Og jeg har tænkt at ville ud og se hundene i deres hjem som hvalpe inden de tages fra moderen, tænker også efter hvad jeg høre jer skrive, det ville være en ide og høre om racen først inden man beslutter noget. smiley

Vi prøver og kigge efter racer som passer til et hjem bestående af et Rækkehus, de vi har søgt er mellem 90 og 100 kvadratmeter og så er der en lille have til.
    Jeg er hjemme det meste af tiden, og vil gerne en hund der kan komme med rundt når vi besøger familie osv, min kæreste er dog på arbejde i noget tid, så han er ikke så meget hjemme som mig... vi vil gerne en hund som kan blive en hund som vil putte men også en hund som gerne vil lege eller lave andet aktivitet som freksempelt søgning.
    Vi vil gerne gå meget ture uanset vejret, jeg kan også godt lide at løbe ture med hunden også frem for altid kun at gå.
    Det skal gerne være en hund som kan med andre hunde, netop begrund af nogle fra begge familier også har hund, når vi skal besøge familierne.

Så jeg ved ikke om der er nogle racer som er gode til det jeg beskriver? som jeg eventuelt kan prøve at læse mere om. smiley gerne i den lille eller mellem størrelse hunderacer. smiley

• #27   29. jan 2019 #20 Kan jeg hyre dig til at komme og lære mine apportering så? smiley

• #28   29. jan 2019 Dog lover. Jeg kan anbefale dig at komme ud og kigge på hund, INDEN der kommer hvalpe, for så forelsker du dig uanset.
    Ud og besøge nogle voksne hunde. Hvis du vil møde en staff med alt hvad det indebære og du er i nærheden af Nordjylland, så vil Albert gerne have gæster smiley
    At opleve en glad staff, kan være en mundfuld smiley

• Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

#29   29. jan 2019 Jeg regner med at når der bliver noget ledigt så flytter jeg til Randers sammen med kæresten, ved ikke om du bor tæt på der? smiley for vil gerne vide mere.

• #30   29. jan 2019 @22: Grunden til at mange har svært ved at lære deres terriers apport skal i 99,9% af tilfældene findes i den ende af snore, der er modsat terrieren. Altså man har en jagtivring hund med gåpåmod med stor legelyst og gode evner i problemløsning - whats not to like rent apportmæssigt. Som regel elsker de 'jagten' på apportbukken. Flere af racerne har sågar været brugt som all round jagthunde - incl. apportering - engang i deres skumle fortid smiley Det er da bare at udnytte det. Den største forhindring er som oftest at folk har fået at vide at terriers er svære at lære at apportere. Ofte ender det som en selvopfyldende profeti.
    @27: Nu har du jo ikke terriers Milla smiley De racer jeg synes jeg har set folk have allersværest ved at lære apport er spidshunde, hvide bjæfere og collies smiley Det siger dem ganske enkelt ingenting. Shaping plejer at være godt (min erfaring med den slags hunde) og så at møde hunden på det niveau den er og tag den derfra. Oftest skal man bruge krudt på at lære ejerne ikke at gå for hurtigt frem og glemme at skæve til hvor de andre på holdet er nået til.

• #31   29. jan 2019 #30 Hvad med schæfere? De har da også problemer, IKKE? smiley Fordi det er jo ikke MIG der er noget galt med smiley Easy (collie) er faktisk længere med øvelsen end Nicki (schæfer).. Men, vi er ligesom stadig gået i stå.. smiley

• #32   29. jan 2019 kan heller ikke forstå den med apportering og terriers. Vores fox var da også en udemærket apportør. Min corgi har jeg til gengæld måtte indlære det hos

• #33   29. jan 2019 Dog Lover, jeg bor ved Aalborg

• #34   30. jan 2019 Haha ok, I rest my case. Når vi leger det ind på hvalpeholdene med alle mulige forskellige genstande, så oplever jeg bare, at terrierne gerne vil ruske, og kaste med, og lave trækleg - men når de kommer lidt længere op, og det skal videreudvikles til at holde og opsamle en trægenstand, der ligger heeeelt stille, så begynder det at knibe. Og det er jo udfordringen i LP-programmet nu, at alle de apporter, der skal arbejdes med op igennem klasserne er "døde".
    Der er ingen kast eller andet, til at holde motivationen oppe smiley

Jeg kæmpede bravt med at lære min første husky apport, men det går faktisk ret fint, med de to nuværende smiley

profilbillede
  • #35   30. jan 2019 @Karina; jeg holder stadig på at problemet findes i modsatte ende af snoren i forhold til terrieren. Min irer henter da også apporter jeg lægger på jorden med stor iver og han finder genstande i det frie søg og bringer hjem til mig med stor iver: Han ved godt at han kan starte legen ved at komme tilbage med noget smiley

• #37   30. jan 2019 #26
    Har I overvejet en DSG?
    Som staffen er det en sjov og aktiv hund. Den er ofte ret nem at have sammen med andre af samme køn.
    Den er meget legesyg og elsker at putte på sofa eller under dynen.
    Den er lærenem og vil gerne med på gå- og løbeture. Om vinteren kan det dog kræve et dækken.
    Den har en nem størrelse til at have med rundt.

• Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

#38   30. jan 2019 Canmax, den havde jeg tænkt på at se om stedet er i orden, og tak fordi du ville skrive det. smiley

AG, skulle lige undersøge hvad en DSG var og ser ud til det er en Dansk Svensk Gård hund, men må sige den ikke er os, en i min kærestes familie har sådan en plus jeg har været hundelufter for en også og vi føler bare ikke at det er en race for os, men tak for bud. smiley

• #39   30. jan 2019 Du har sikkert ret Mette.
    Jeg kan kun tale ud fra mine erfaringer, og det er - hvis jeg skal være ærlige - sjældent terrier konkurrence-folket (eller bare de mest seriøse omkring træning) stiller op med i vores klub smiley

• Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

#40   30. jan 2019 Men ved ikke om nogle har andre ideer på racer. smiley
    Hvad hvis det skulle være en som er aktiv, som vil gå og løbe ture, men også vil lege, lave aport og søgning.
    Men det skal ikke være en der kræver man skal gå agility og hvad de ellers hedder, bare så man kan få bud på racer der ellers kunne være at kigge på. smiley

• #41   30. jan 2019 Det kommer jo i høj grad også an på, hvilken type hund I godt kan lide, for der er ret langt fra bomuldshund til staff smiley

Men ellers hvis I kigger på hunde med mellem aktivitetsniveau, og størrelse lille til mellem, så kan mellemschnauzer være et bud? Eller måske boston terrier?

• Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

#43   30. jan 2019 Gode bud som jeg tænker jeg vil læse mere op på. smiley

Hvis nu racen godt måtte være større, hvilke racer tænker i så, tænker jeg vil prøve og gå mere bredt, bare for at se hvad der ellers kunne være. smiley

• #45   30. jan 2019 Jeg foreslår Whippet, dog lige med den notis, at jeg intet kender til dem rent træningsmæssigt.
    Hvad jeg har forstået skal det kunne betale sig for en whippet i det den gør smiley

• Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

#47   30. jan 2019 flere jeg skal ind og læse på. smiley

Vil gerne møde hunde, men er der ikke noget i Randers eller tæt på Randers indimellem hvor man kan få muligheden? smiley behøver ikke være lige nu, men måske senere på året. smiley

• Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

#49   30. jan 2019 Det er langt når man ikke har bil, vi har først planer om at skaffe en bil når vi er flyttet og alting er på plads. smiley
    Men ellers må vi vente lidt med at kigge tænker det vel kommer igen. smiley måske vi har bil der, hunden haster heller ikke. smiley

Kommentér på:
Forberedelse til hund.

Annonce