Forberedelse til hund. Forberedelse til hund.
Så kommer jeg med spørgsmål igen.
Da mig og min kæreste regner med at inden for de næste par år at flytte i Rækkehus (Vi venter stadig på noget er ledig hvor vi har søgt) så vil vi gerne forberede os på priser.
Vi har kigget meget på Købhund.dk for at få en fornemmelse af pris på de hunde racer vi kigger på.
Vi har også allerede kigget lidt på udstyr og skrevet ca ned hvad de ting vil koste i alt.
Men hvilken mad ville i mene man skal kigge efter? tænker om der er et mærke som er bedre end andet eller om det er lige meget? tænker også om der er ingredienser som man skal kigge efter som måske er godt, eller måske dårligt for hunden.
Vi har dog styr på at den skal havde hvalpefoder først og senere hen på voksen.
Vil dog lige sige at vi kommer til at handle i Maxi zoo da det er den dyre forretning vi vil havde ved os.
så er der også forsikringer, om i har nogle selskaber i vil andbefale og gerne indfo om hvorfor? samt hvad er godt at kigge efter?
Vi bliver første gangs hundeejere, så vi vil gerne være sikker på at gøre det hele rigtigt første gang. og så vil vi også gerne være sikker på om vi har råd.
aug 2008
Følgere: 1084 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.715
Forsikringspris og dækning afhænger gerne af hundens race. Mange bruger nok især Agria eller Dyrekassen DK. Jeg vil anbefale at få en sygeforsikring med, det er rart med lidt hjælp hvis hunden bliver syg/kommer til skade. Men læs op på hvad de hver især dækker - eller især hvad de ikke dækker.
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.112
Vi har derfor schæferen hos Tryg, hvor vi giver 1200/året
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
Foder kommer meget andet på hvad man er til og tildels hvad opdrætter bruger. Vi bruger Platinum og det koster 649 kr for 15 kg
feb 2016
Emner: 8 Svar: 133
Vil også læse op på forsikringerne du skriver.
og tak til Milla også.
De hunde vi kigger efter som det ser ud nu er.
Bomuldshunde
Langhåret Chihuahua
og Staffordshire bull terrier.
feb 2016
Lige pt, er det bare rart at være sikker på en ca pris, så jeg også nogen lunde kan regne ud hvad jeg skal bruge på hunden om måneden.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.750
Alt afhænger af racen.
feb 2016
Har også et andet spørgsmål.
Tænker når man får af vide at det er sikrest at købe der inde.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.723
jeg vil lade hunden falde til og vente med foderskift til lidt senere. foder er lidt som religion.
ang forsikringer, kan i starte med at spørger jeres egen forsikring selvskabte hvad de har, ellers er der agria (har to af mine der) og dyrekassen. jeg har sygeforsikring på alle mine tør ikke at have.
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Det er et 2 dags kursus hvor man lære alt muligt omkring alt fra genetik, hvalpepleje, købelov, adfærd mm.
Har en opdrætter kennelmærke på sine hvalpe “signatur navn” så har de skulle igennem den uddannelse. Og andre tar den fordi de bare gerne vil lære
Du kan ikke nødvendigvis se priser inde på købhund. Fordi det bestemmer den enkelte opdrætter hvad de vil tage for deres hvalpe.
Må man spørge til hvorfor i er faldet for så forskellige racer?
Men god ide at besøge opdrættere af de racer og få det snævret lidt mere ind hvad i ønsker jer af hunden. Og hvad i vil med den osv.
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 256 Hunde: 2 Emner: 148 Svar: 5.584
Jeg ville tale rigtig godt med opdrætter om foder. De har sikkert noget erfaring med hvad der fungere bedst. Albert har i mange år fået foder uden korn, og nu får han med og han fungere faktisk bedst med
feb 2016
Bomulds hunden er der flere ved min kærestes side der har som har fortalt en masse om som jeg syndes lyder godt for os, min kæreste kan godt lide den race så vi har lagt den som nummer 2 for os.
Min kæreste er dog så mest til Staffordshire bull terrier han er mest over i den type hunde, jeg har så læst en masse om alle 3 racer og må også erkende at af hvad jeg læser på købhund.dk så virker den mest som en hund der ville fungere for os, så den ligger pt som nummer 1 for os.
Vi føler heller ikke det haster endnu med at finde den helt rigtige, da vi jo først skal flytte og havde styr på økonomien.
Men Ginne er det så skidt hvis at ingen avler inden for en bestemt race har denne mærke på købhund? Tænker hvis vi nu finder ud af den race som passer os helt bedst og finder ud af ingen inden for den race af avler har det mærke vil det så stadig være sikkert at købe, plus er de gode nok at spørge om råd om racen hos når man skal finde ud af racen?
Tak til jer andre to der er noget at tænke over med fodder.
okt 2005
Staffen vil vildt gerne arbejde, den vil gerne bruge hovedet. Min er lige blevet 10 og der skal stadig gerne ske andet end en gåtur
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.464
feb 2016
Og kan man ikke lære den hvis den fra hvalp er sammen med nogle fra samme køn?
aug 2007
Apport...tjaaaahhh, de kan da lære det, men der er ikke mange terrier, der helt naturligt synes, det er supersjov, at slæbe rundt på en død genstand:-)
okt 2005
Og nej, du kan ikke bare lære den at være sammen med andre fra lille af. Så havde alle jo bare gjort det :). Det er sådan racen er, det ligger i generne.
Nogle af dem kan fungere med samme køn, men du skal være en dygtig føre for at opsnappe alt så der ikke kommer en pludselig konflikt. Jeg har aldrig min hanhund løs med andre hanner. Jeg ser ingen grund til at tage chancer, eller putte dårlige oplevelser i ham. Så vil man gerne gå i hundeskov osv, så er det en anden race man skal kigge efter
feb 2016
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.475
@Karina; jeg har jo trænet lydighed med terriers (ruh fox og irsk) i over 30 år. Det der med apport har nu aldrig voldt de store vanskeligheder
okt 2005
aug 2007
Der oplever jeg dem næsten på linje med spidserne (som jo bestemt også kan lære det - men ikke har det med i generne)
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Og jo det kan sagtens være sikkert nok at handle uden opdrætter har taget uddannelsen. De kan jo have tilegnet sig viden mm på anden vis.
Uanset så synes jeg man skal handle et sted man føler sig velkommen og tryg og godt behandlet. Og hvor hundene har det godt. Det skal i ud og besøge folk for at opleve
apr 2018
Følger: 20 Følgere: 24 Emner: 40 Svar: 854
okt 2005
Da jeg skulle have staff var jeg ude og besøge en kennel der havde hvalpetræf. Jeg søgte en pleaser i racen, men viste ikke hvordan den var.
Jeg fik en fremmed hund i hånd, og lod som om jeg havde en godbid i hånden, og så var der kontakt.
Jeg var solgt, for det var lige det jeg søgte.
Jeg havde det fint med at gå på kompromis med svaghederne
feb 2016
Og jeg har tænkt at ville ud og se hundene i deres hjem som hvalpe inden de tages fra moderen, tænker også efter hvad jeg høre jer skrive, det ville være en ide og høre om racen først inden man beslutter noget.
Vi prøver og kigge efter racer som passer til et hjem bestående af et Rækkehus, de vi har søgt er mellem 90 og 100 kvadratmeter og så er der en lille have til.
Jeg er hjemme det meste af tiden, og vil gerne en hund der kan komme med rundt når vi besøger familie osv, min kæreste er dog på arbejde i noget tid, så han er ikke så meget hjemme som mig... vi vil gerne en hund som kan blive en hund som vil putte men også en hund som gerne vil lege eller lave andet aktivitet som freksempelt søgning.
Vi vil gerne gå meget ture uanset vejret, jeg kan også godt lide at løbe ture med hunden også frem for altid kun at gå.
Det skal gerne være en hund som kan med andre hunde, netop begrund af nogle fra begge familier også har hund, når vi skal besøge familierne.
Så jeg ved ikke om der er nogle racer som er gode til det jeg beskriver? som jeg eventuelt kan prøve at læse mere om.
jun 2014
okt 2005
Ud og besøge nogle voksne hunde. Hvis du vil møde en staff med alt hvad det indebære og du er i nærheden af Nordjylland, så vil Albert gerne have gæster
At opleve en glad staff, kan være en mundfuld
feb 2016
feb 2013
@27: Nu har du jo ikke terriers Milla
jun 2014
apr 2018
Følger: 20 Følgere: 24 Emner: 40 Svar: 854
okt 2005
aug 2007
Der er ingen kast eller andet, til at holde motivationen oppe
Jeg kæmpede bravt med at lære min første husky apport, men det går faktisk ret fint, med de to nuværende
feb 2013
dec 2018
Følger: 21 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 38 Svar: 1.642
Har I overvejet en DSG?
Som staffen er det en sjov og aktiv hund. Den er ofte ret nem at have sammen med andre af samme køn.
Den er meget legesyg og elsker at putte på sofa eller under dynen.
Den er lærenem og vil gerne med på gå- og løbeture. Om vinteren kan det dog kræve et dækken.
Den har en nem størrelse til at have med rundt.
feb 2016
AG, skulle lige undersøge hvad en DSG var og ser ud til det er en Dansk Svensk Gård hund, men må sige den ikke er os, en i min kærestes familie har sådan en plus jeg har været hundelufter for en også og vi føler bare ikke at det er en race for os, men tak for bud.
aug 2007
Jeg kan kun tale ud fra mine erfaringer, og det er - hvis jeg skal være ærlige - sjældent terrier konkurrence-folket (eller bare de mest seriøse omkring træning) stiller op med i vores klub
feb 2016
Hvad hvis det skulle være en som er aktiv, som vil gå og løbe ture, men også vil lege, lave aport og søgning.
Men det skal ikke være en der kræver man skal gå agility og hvad de ellers hedder, bare så man kan få bud på racer der ellers kunne være at kigge på.
aug 2007
Men ellers hvis I kigger på hunde med mellem aktivitetsniveau, og størrelse lille til mellem, så kan mellemschnauzer være et bud? Eller måske boston terrier?
feb 2016
Hvis nu racen godt måtte være større, hvilke racer tænker i så, tænker jeg vil prøve og gå mere bredt, bare for at se hvad der ellers kunne være.
okt 2005
Hvad jeg har forstået skal det kunne betale sig for en whippet i det den gør
feb 2016
Vil gerne møde hunde, men er der ikke noget i Randers eller tæt på Randers indimellem hvor man kan få muligheden?
feb 2016
Men ellers må vi vente lidt med at kigge tænker det vel kommer igen.
Forberedelse til hund.