{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Flytte til Malmø! {{forumTopicSubject}}

Heej Folkens..

Hmm, kæresten og jeg leder efter en lejlighed som er billig.. og nu har han så fundet en.. Men på Malmø..

han skriver så og spørger mig om hvad jeg synes om det, altså om jeg vil gå med til det.. ! (han skriver fordi han er på job)

Meen jeg ved virkelig ikke om jeg skal..
Aner jo ikke engang hvad der er på Malmø , har aldrig været der smiley
Som han siger tager det kun 20 min. til kbh, så det er jo ikke et problem, det er det samme som det tager herfra hvor vi bor nu. Ög huslejen ligger kun på 1200 kr. om mrd. Og det er en andelslejlighed!

Jeg synes det hele lyder super godt..
men er virkelig i tvivl .. Føler jeg kommer enormt langt væk fra alt og alle selvom det faktisk kun er 20 min.

Men jeg tænker også hvad med job ? (sådan et skulle jeg jo gerne have på et tidpunkt, og jeg forstår altså ikke 100 % svensk! :&)

Nogen der ved lidt om Malmø og kan sige noget positivi/negativi om stedet ?

- Så jeg ved hvad det er jeg svare på ..

På forhånd tak

- Annette

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte til Malmø!
  • #1   13. apr 2007 vi overjejede det os meget på et tidspunkt, men vi ville forsætte med at arbejde i kbh, det der holdt os tilbage var at hundene skulle til dyrelægen, og først et halvt år efter når den er blevet tjekket igen måtte de komme med,

• #2   13. apr 2007 Prøv , det er jo ikke være end i kan flytte tilbage igen :o) min onkel og tante er flyttet til sverige , og de er meget glade for det :o) og sproget , det kommer ;o)

• #3   13. apr 2007 Du kan jo altid bare arbejde i kbh, hvis sprogbarrieren er for stor

• #4   13. apr 2007 Okay, kæresten vil også stadig abr. i kbh siger han,.. for vi har råd til at beholde bilen hvis vi flytter dertil ..

Hvordan mener du med dyrelægen ?
    Hvad skal hun tjekkes for?

• #5   13. apr 2007 hved ikke hvad de skal tjekkes for men fik det bare afvide af min dyrelæge, og en af mine venner som os flyttede der over med sin hund, prøv at ring og forhør dig hved din dyrelæge

• #6   13. apr 2007 Hun skal have pas, og de diverse vacciner

(link fjernet)

• #7   13. apr 2007 mener det tager op til et halvt år, før alt det er iorden...

• #8   13. apr 2007 Okay, jeg prøver at finde ud af det med pas osv. Vi behøver jo ikke flytte med det vuns!

Så vi tager det bare stille og roligt og ordner pas, vacciner osv.

Sabrina - Ja det er lige det der med det lyder som om du flytter helt over i et andet land! smiley

• #9   13. apr 2007 ... det er ihvertfal ikke bare sådan lige at tage en hund over grænsen til sverige ( hvis i nu gerne villle tage rimeligt meget frem og tilbage...)
    der en hel masse regler ( sverige er nærmest det mest besværlige land at rejse med hund til...) men spørg jeres dyrlæge om reglerne... det ved de!
    ellers er malmø en dejlig by... hyggelig, og billig ( hver svensk krone er jo kun ca. 75 dk-øre) har da selv overvejet muligheden, og kunne måske godt finde på at flytte til sverige i fremtiden... og 1200 om måneden er sgu billigt, dert bliver svært at hamle op med i kbh.... men så koster togturen frem og tilbage vel også en del... det skal man lige huske... men go for it...:-) det ville da også være en oplevelse.....nogle gange kan man også have brug for en lille luft forandring....:-)

• #10   13. apr 2007 Vi tog springet fra kbh til sønderjylland i starten af året... Vi kender ikke et øje her, men jeg vil bestemt ikke flytte hjem til Kbh.. Elsker at være her..

Så jeg siger også.. Go for it girl.. Man kan altid komme hjem igen hvis det skulle være. *S*

• #11   13. apr 2007 Min tandlæge er i Lund. Det er et stop efter Malmø. Og man lærer faktisk rimelig hurtigt at forstå svensk.

Jeg har selv overvejet at flytte til Sverige.. Men vile så også fortsætte med at arbejde i Danmark..

Men jeg er jo kun mig og det ville nok bleve ret ensomt, tror jeg. I er i det mindste 2:-)

Jeg ville prøve det:-)

• #12   13. apr 2007 marie - Okay, vidste ike det var så besværligt med sverige faktisk ..
    havde troet det var Norge der var slemmest..
    Men jeg vil jo nok gerne have min hund med engang imellem . hehe.. kan jo ikke undvære hende, så må jo lige se på hvordan og hvorledes smiley

ja togturen kommer jo så til at koste, medminder fyren køre mig i bilen ..
    (men okay, benzin! :D)

Kan ikke huske hvor meget det var kvm.
    men det var da en flot stor andelslejlighed til lige under en halv mil. smiley

• #13   13. apr 2007 Anders - ja det har du jo så ret i smiley
    meeen .. de skal sku!! smiley

Lea T - tror også vi gør det , meen nu skal jeg lige se hvordan og hvorledes med hunden . .

Jeanette - Åhh , Bare flyt, så kan vi holde hinanden med selvskab! smiley

• #14   13. apr 2007 Lol.. Forresten, så giver jeg 190 kr tur/retur for et smut til tandlæge i Lund..

Broen koster 450 tur/retur og så er der benzin oveni.. Så I skal lige undersøge, hvad der bedst kan svare sig..

• #15   13. apr 2007 Der er rigtig mange, der vælger at bo i Sverige og arbejde i DK, det giver nogle fordele mht skat af løn osv. Og du skal da nok hurtigt lære flydende svensk.
    Det lyder da rigtig spændende, og der er jo ikke nogen, der siger at i skal blive boende i Sverige resten af jeres liv....

held og lykke

• #16   13. apr 2007 Anders - lige under 500,000 (andelslejlighed) og vi skal give 1200 om mrd.

Hmm..

Det med broen osv. bør jeg nok lige snakek med ham om igen.. for ja, det skal jo godt kunne betale sig smiley

• #17   13. apr 2007 Men prøv også at tjekke med DSB. Man burde kunne få et månedskort.. Det er en hurtig tur fra Malmø til Hovedbanen...

• #18   13. apr 2007 Jeanette - God idé .. Vil jeg gøre når jeg kommer hjem fra min sagsbehandler .. smiley

Anders - okay,.. men skal lige snakke med DSB nu, og Dr. dyr, for at finde ud af med Nala smiley

• #19   13. apr 2007 Det kan i den grad godt betale sig at flytte til Sverige...

Bilerne er billige, båd at købe og i afgift etc.
    Huse og lejlighederne er billige (lidt endnu)
    Skatterne er lave, især hvis man arbejder i Dk og bor i Sverige.
    Det er billiger at bo i Sverige - der tænker jeg på husholdningen...
    Ja jeg kunne blive ved...

Vi har længe overvejet at flytte der over, det eneste der holder os tilbage er vores børn, for tror det ville være et svært skift i deres alder at skulle skifte til svensk skole og skulle til at lære et nyt sprog...

Så Annette, kan kun sige positive ting omkring at flytte over på den anden side at sundet c",)

• #20   13. apr 2007 Mette - Tak for dit svar.,.
    Nu har jeg endnu mere lyst.. smiley

Tror lige jeg skal snakke med fyren om det nårhan kommer hjem, og se den lejlighed han snakker så meget om ..
    før jeg bestemmer mig 100% smiley

Kommentér på:
Flytte til Malmø!

Annonce