{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.216 visninger | Oprettet:

*Suk* Jeg vil tilbage til DK. {{forumTopicSubject}}

Jeg bor jo i Malmø, men jeg vil rigtig gerne tilbage til DK. Jeg er rockertræt at broen (og sure svenskere), men det er jo ikke bare lige. Jeg har en andelslejlighed som det vil være dumt at sælge nu, men den kan forhåbentlig fremlejes. Men vi har jo hundene og lejligheder hvor to hunde er velkomme, og som vi har råd til, hænger ikke just på træerne.
Min kæreste er glad nok for at bo her, og han vil gerne vente med at flytte til han ved hvor han kommer til at arbejde. Det er alt sammen vældig fornuftigt, jeg gider bare ikke bo her længere, AGH!

Egenlig er det jo et totalt luksusproblem og der er vist ikke andet for end at jeg væbner mig med tålmodighed. smiley

Hvordan har i det med at bo der hvor i gør, er det drømme byen/boligen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  *Suk* Jeg vil tilbage til DK.
  • #1   10. feb 2012 ville gerne bo i svergie men derer jo fyldt med svenskere ;D

• #2   10. feb 2012 Bor hjemme, mor laver god mad. Kan ik være bedre smiley

• #3   10. feb 2012 Anne Julie, hvorfor er I flyttet til Sverige?
    Arbejder I derovre?

• #4   10. feb 2012 jeg bor i hus på landet. vi bor rigtig godt. men er lidt træt a vores hus - den indretning det har. men da ungerne er føljet fra reden ville det være fuldstænidg tude tosset at købe et større hus. vi har egentlig den plads vi behøver. og masser af natur at gå med hundene i - samt en tønde land.

der ud over har vi en stor stald vi bare kunne stte i stand hvis vi virkelig havde brug for pladsen.

• #5   10. feb 2012 Haha :b
    Ej er ik til meget besvær (tror jeg) skole, sove spise sove til nærste dag, og så samme igen næste dag, kan vel ik nå og rode for meget :b

• #6   10. feb 2012 Kennelmor: Jeg flyttede herover for 5 år siden lige på det tidspunkt hvor huspriserne i KBH var på sit højeste, så på det tidspunkt gav det god mening, og det har også været fint nok. Men jeg er nok bare ikke faldet ordenligt til.
    Vi har hele tiden arbejdet i DK.

• #7   10. feb 2012 Jeg er rigtig glad for at bo hvor vi gør.. Lejligheden er skøn og vi er omringet af grønne områder/skov hvor man må have hunden løs.. Transportmulighedernexer gode og det er lige ved siden af min uddannelse. Desuden er lyngby bare en dejlig by. Men...

Jeg er supertræt af vores naboer der nærmest banker vores dør ind hvis man støvsuger før kl 12 om søndagen, er træt af at kunne høre dem "in action" i soveværelset. Jeg ville ønske at jeg Ikke skulle skifte retning hver gang jeg ser andre lufte hund fordi jeg ikke kan være sikker på at de kan kalde deres hund til sig og det netop ofte er de her vildbasser som kun har leg for øjet som kommer tonsende over i hovedet på min hund, han slet ikke kan magte.. En smule høflighed er at foretrække.. Jeg er sikkert træt af meget mere jeg ikke lige kan komme på lige nu.. smiley

Drømmestedet er et hus/bondegård med en kæmpe grund hvor man kan gøre som det passer sig.. Langt ude på landet i fred og ro med en fantastisk natur hvor man kan gå gode lange ture med hunden fri. Gerne ved strand da han elsker at bade.. Janet burde vist flytte til jylland (eller Sverige) men ved ikke helt med jobmuligheder.. Bliver npk nød til at holde mig omkring Kbh.

• #8   10. feb 2012 Hov og så må vi kun have et dyr her og kæresten vil gerne have kat og jeg ville gerne have en hund mere..

Plus jeg vil gerne væk fra nytårsræset og flytte et sted hen hvor der bliver fyret mindre af.. Så jeg ikke behøver at stå op kl 3 om natten hele dec og jan for at lufte hund, men kan nøjes omkring nytår..

• #9   10. feb 2012 Nete: jeg ville elske at gå at råde i have og kalke vægge og fodre høns, luge i køkkenhaven osv.. Et nedlagt landbrug er lige mig (og heldigvis også kæresten.. Vi er rimelig ens i vores fremtidige ønsker). Er dog ret i tvivl om hvordan det er foreneligt med vores uddannelser som civil ingeniører.. Og det irriterer mig meget og er faktisk noget vi snakker om næsten dagligt.

• #10   10. feb 2012 Tja flyttede fra et rækkehus i 3 plan på onkring 200 kvardrat meter og en rimelig stor have til, til et træhus på ca 55 m2, vi har dog bygget til så vi har nu lige godt 100 + en endnu større have og med mulighed for at bygge ud hvis vi skulle få råd, og brug for pladsen.

Vi flyttede fra et sted hvor vi borde 300 meter fra indkøb, 500 meter fra bus og 500 meter fra motorvej.

Nu er der tog i baghaven stort set, og næsten 4 km til indkøb..

Der er mange fordele ved at være flyttet men også en del ulemper.

Drømmen? Et stort rummeligt hus lidt ude på landet hvor jeg kan have en hest, eller have hesten ganske tæt på smiley

• #11   10. feb 2012 Det var da et irriterende problem smiley
    Særligt hvis du VED du vil videre, så gider man jo ikke engagere sig i noget..

Nå men, jeg bor i mit hus, mit mit mit.
    Her har jeg boet i 17 år, mine oldeforældre var de første til at bo her da det var nybygget i 1894.
    Huset købte jeg af mine bedsteforældre, det er forøvrigt en gammel stationsbygning med masser af historier.
    Jeg tror ikke jeg kommer herfra og ungerne skændes allerede om hvem der skal overtage efter mig smiley

• #12   10. feb 2012 Jeg er ikke helt tilfreds med hvor jeg bor.
    Men det er billigt og med rigtig stor grund og ligger egentlig meget godt. Så her kommer vi til at bo til vi har fået sparet sammen til at købe vores ejet hus smiley

Jeg drømmer jo om at få bygget mit eget tegnet hus. smiley

• #13   10. feb 2012 Vi bor i en mindre provinsby 20 km fra Århus i en villa med have og tæt på skole. Der er en lille skov for enden af vejen og en lille sø i den anden ende af vejen og så har vi 6 km til nogle fantastiske strande - så jeg synes vi bor perfekt.
    Vi kunne godt bruge mere plads, her er tre hjemmeboende teenagere og tre hunde, men på den anden side så flytter min ældste søn nok hjemmefra indenfor de næste par år.

Vi købte hus i 2005 og igen i 2010 og vi har ikke tabt penge på salg, så selvom der er krise, så skal man ikek fortvivle. Da vi solgte i 2010 blev vores hus solgt på 3 uger af ejendomsmægler uden at der havde været fotograf og uden annoncering - så det kan lade sig gøre.

• #14   10. feb 2012 Jeg kigger hele "home" avisen igennem hver gang den udkommer og bliver forbløffet over hvor mange millionærer der øjensynligt er i dk.. Selv med de to ingeniør lønninger mig og kæresten kommer (forhåbentligt - hvis vi kan finde noget arb. ) får er det jo nærmest umuligt at købe hus i stor Kbh)

• #15   10. feb 2012 synes jeg bor perfekt , bare i forkert land hihi , synes det kan være for koldt om vinteren...

men bor i en lejlighed på en gård , minr forældre som overbo og nabohuset , min søster og børn...

har skoven lige bag huset og elven bare 1 min gågang til som om sommeren vi bader og fisker ørret i...

og 15 min med bil ind til sentrum , 7 min til stort købecenter...

og ja jeg kunne ønske at jeg kan købe gården en gang i framtiden... hvis jeg vil bo i Norge hihi...

• #16   11. feb 2012 Vi bor pt. i en ejerlejlighed i Taastrup som mine svigerforældre har købt til os... Den er god, der skal ikke herskes noget tvivl eller brok der... Men jeg synes så hurtigt vi fylder den op - og man bliver ved med at rykke de samme ting rundt fra sted til sted (2 værelses) og det gør mig lidt irriteret.. Men det er, som du beskriver det, et luksusproblem - for vi må have begge vores hunde her og har lille have til smiley

Dog er det sociale helt i bund - alt mit netværk foregår i Roskilde området, de fleste der holder til herude er børnefamilier og lidt ældre mennesker... Men de virker allesammen meget søde, dog er der ikke mere socialitet end at man lige siger hej og nikker til dem man bor i opgangen med.. Vi vil begge gerne have et hus, men mig på SU og manden på kontanthjælp går det bare ikke, han har søgt arbejde siden sep. da han blev færdiguddannet og der er ikke sket noget på den front - øv! smiley

• #17   11. feb 2012 Min kæreste taler ind imellem om at vi da kunne flytte tilbage til Nakskov. Og så for han at vide at det kan han godt, men det bliver uden mig. Nakskov vil være meget praktisk i og med at begge vores familier bor der og det vil være billigere at holde hest, men jeg har altså en afgrunds dyb aversion imod den by. *g*

• #18   11. feb 2012 Anna Julie
    Det er sjovt det med byer eller landsdele... Min kæreste kommer fra Fyn og jeg vil bare IKKE flytte til Fyn, selvom han mener det er dét vi skal smiley
    Jeg har ikke noget imod menneskerne på Fyn, men jeg kunne aldrig forestille mig selv at bo der - så nu er vi vidst gået på kompromis og sagt at et evt. hus gerne måtte ligge lidt øst på Sjælland smiley

• #19   11. feb 2012 Maria D: Ja, det er spøjst. Især fordi jeg ikke ville have noget særligt imod at bo alle mulige obskure steder i Jylland (i hver fald i teorien..), men Nakskov fyfferpyffer!

• #20   11. feb 2012 Anna Julie
    Jeg er sørme heller ikke til Jylland... Det er nok mere tanken om at al min familie er her på Sjælland - men selvfølgelig er mandens familie så på Fyn/ i Jylland.. Tanken om at skulle starte helt forfra et sted er på én måde skræmmende, men samtidig også total spændende... Tror bare ikke jeg har nosser nok til at tage sådan et skridt *GG*

• #21   11. feb 2012 Kender følelsen, jeg HADER København. Heldigvis flytter vi til Allerød per 1. april til et lille hus med have =)

• #22   11. feb 2012 TrustNo 1
    Jeg kunne heller aldrig bo i Kbh, jeg glæder mig til vi får noget lidt mere privat i stedet for det lejlighedskompleks vi er i nu....
    Det lyder super lækkert! smiley

• #23   11. feb 2012 Jeg kan godt lide KBH selv om det bestemt ikke er alle steder jeg har lyst til at bo. Jeg ville rigtig gerne bo på Frederiksberg og jeg har også fundet det helt perfekte sted, hvor man må have hund og som vi kan betale. Problemet er bare at man skal bo på Frederiksberg for at kunne blive skrevet op....

• #24   11. feb 2012 Anna Julie
    Det har jeg sgu aldrig hørt om før... Hvorfor skal mennesker der allerede bor på Frederiksberg have mere rettighed til at blive skrevet op i forhold til en lejer udefra??

• #25   11. feb 2012 Aner det ikke, det er også ret sort for mig!

• #26   11. feb 2012 Har været "hjemløs" i snart 1 år smiley så alt tag over hovedet hvor jeg kan have min hund er fint for mig smiley

• #27   11. feb 2012 2 voksne og en hund på 45 kvm med thekøkken- nuff said!

Jeg er SÅ klar til at komme videre og komme i noget større, meeen økonomien skal jo være i orden, så det bliver først, når jeg kommer af su'en igen om et år. Det bliver dog nok i samme kvarter. Det ligger helt perfekt med skov, strand, indkøb, let på motorvejen- ja alting. Og så er det forholdsvis billigt selvom det er inden for byskiltene i århus.

• #28   11. feb 2012 Skelhøje lige uden for viborg - Billigt og helt fantastisk! - søde mennesker overalt , dejlig natur m ti min til midtbyen og lækkert lækkert hus , 130 kvm for 4... smiley

• #29   11. feb 2012 Vi bor ved Lyngby i en lille rækkehus med have. Det er ok men ikke drømmescenariet. Allerhelst ville vi have en gård på landet med masser af plads, fred og ro men det må vente et par år endnu.

• #31   11. feb 2012 Jeg er lige flyttet fra hus på landet til lejlighed i "byen". Hvordan det bliver, ved jeg ikke endnu, men savner nordsjælland, hvor jeg kommer fra.

• #32   11. feb 2012 Krumme: Det lyder lige som sådan noget vi gerne vil have smiley Lidt misundelig er man da smiley

• #33   11. feb 2012 Jeg bor i rækkehus udenfor København og jeg elsker min lille have, gården og det, at der er 5 minutters gang til skoven, 1 km til den nærmeste større vej, masser af græs, mose og søer.

MEN, jeg savner altså min gamle lejlighed i København fra tid til anden, butikkerne, parkerne, menneskene og mulighederne.

På den anden side har jeg også en drøm om at komme lidt mere ud på landet til marker og min egen store grund, hvor hundene kan løbe som de har lyst, jeg kan have høns og køkkenhave osv. osv.

Jeg tænker af og til, om jeg nogensinde bliver helt tilfreds, for man kan jo ikke få det hele. Tænker om det vil være lykken at tage springet til landet. De ting, jeg kommer til at give afkald på her, vil jeg jo bare få i større målestok derude...... Hmm, ikke altid så nemt smiley

• #34   11. feb 2012 jeg bor i Sverige mellem Örkelljunga og Perstorp, 5,2 km midt inde i skoven, søde naboer og masser af dyreliv. Min mand arbejder i vores skomagerværksted i Helsingør og jeg går hjemme og passer heste og hunde. Det er simpelthen det skønneste sted og bo og vi har bare mødt søde og venlige svenskere. Vi er blevet taget så godt i mod her. Så jeg kunne ikke drømme om, at flytte tilbage til nordsjælland. Jeg tror der er meget stor forskel på at bo i de store byer i Sverige og så ude i de små samfund.

• #36   11. feb 2012 Vi bor i Holte i nogle i en 3 vær. ungdomsbolig.
    Lejligheden er nogenlunde, dog er isoleringen ret dårlig og køkkenet for småt til 2 mennesker, når jeg laver meget mad.

Mange der bor her er også bare pisse ligeglade med det sted de bor, de lukker ikke skralderummet efter sig, så vi får problemer med rottter, og stiller skrald på gulvet smiley

Men det ligger i nogle super omgivelser, tæt på Kirkeskoven, Geels skov, Søllerød sø og et grønt område med marker og stier smiley

Vi skal jo selvfølgelig væk herfra på et tidspunkt, da man jo kun må bo der når man studere, og jeg glæder mig lidt til at vi en dag har råd til vores eget hus, hvor der ikke er ligeglade folk der fucker det op for os andre smiley ..

• #37   11. feb 2012 Jeg troede aldrig at jeg ville bo i Hundested eller Frederiksvæk. Er opvokset i Hundested og fik bare nok af den lille by hvor alle kende alle næmest.
    Så vi flyttede væk i 2007 og har boet lidt foskellige steder på sjælland, men begyndte alligevel at savne omådet her så vi bor pt i et sommerhus i en by uden for Frederiksværrk og venter på at der bliver et rækkehus ledigt i Melby hvor man selvfølgelig gerne må bo med to hunde.
    Så kender godt lidt til det med at ville tilbage.

• #38   11. feb 2012 På ingen måde.

Vores lejlighed er vi sådan set rigtig glade for. Den har en rigtig god størrelse, har have og så videre.. Men stedet.. Dødens pølse.

Vi bør i hvad der føles som en af Jyllands mindste flækker, og selvom der er gode veje ind til Aalborg (20-25 min i bil) vil vi gerne tættere på.

Planen var egentligt også, at vi skulle rykke teltpælene op til sommer, men hvad der kommer til at ske, er jeg ikke helt sikker på, da der er kurrer på trådene herhjemme.

• #39   11. feb 2012 Danielle: Jeg er da ked af at der er kurre på tråden der hjemme. Jeg håber i finder ud af det, eller i det mindste skilles uden drama. *s*

• #40   11. feb 2012 Sune : Du er da vel nok en lykkens pamfilius smiley

Herhjemme laver min søn god mad.

- han er så kun 15, og må da også meget gerne blive til han bliver noget ældre end 18, hvis han skulle ønske det....dog er der jo grænser, for I skal jo lære at klare jer selv på et eller andet tidspunkt smiley

Jeg er egentlig glad for at bo her i Kbh. men skulle der pludselig dukke en firelænget gård op midt inde på rådhuspladsen, som jeg kunne få fingrene i, så ville jeg da hellere bo der*lol*

• #42   11. feb 2012 vi bor i et rækkehus på amager, i et super godt kvarter, tæt på indkøb g motorvej, og med nogle rigtig gode naboer...
    Vi er rigtig glade for at bo hvor i gør, MEN hvis betalingsringen bliver en realitet, så er vi nød til at flytte, for vi har ikke råd til en merudgift på ca 22000 kr pr år..
    -alternativt skal jeg lukke min butik og finde et job inden for ringen..

• #43   11. feb 2012 Jeg bor i et stort hus (243 km2) i et lille lokal samfund med ca 5-6000 indbyggere.
    Har ca 100 m til Fakta, Netto og SuperBrugsen - Skole og idrætcenter i baghaven :o)

Jeg er glad for at bo her, men da vores hus er fra 1930 er jeg temmelig træt af renovering... Ville meget hellere have et nyt parcelhus, men må indrømme vi aldrig får en bedre beliggenhed her i byen.

Vi har ca 10 km til nærmeste "større" by, hvor der både er gågade, Bilka, Føtex mm.

Dette hus var min mands drøm, men jeg kan sagtens leve her :o)

• #44   11. feb 2012 Hvis der er nogen der kender gode relativt billige steder på Frederiksberg, hvor man må have hund må de også gerne give lyd fra sig smiley

Kommentér på:
*Suk* Jeg vil tilbage til DK.

Annonce