Hvordan håndterer I... {{forumTopicSubject}}
At være sammen med folk, som har hund på en måde, man selv finder ganske forfærdelig?
Jeg skal være sammen med nogen og deres hund d. 26, og deres hund (en blanding af nogle af de små selskabsracer) er bare så led og ked af livet. De fik hunden for 5 eller 6 år siden, for børnenes skyld, den kommer ikke ud på gåture, andet end når børnene, der så er blevet teenager og voksen siden, en sjælden gang gider at tage den ud, og den gør faktisk ikke meget andet end at eksistere. Hunden er enormt stresset og humper alt den kommer i nærheden af og er ekstremt kontaktsøgende - men det får den skæld ud over, fordi den ikke må opsøge folk selv, den skal helst bare ligge i den kurv der er medbragt og agere som pynt i stuen. Han er kun med, fordi han ellers æder deres døre og vægge, og de synes det er synd for børnene at aflive ham. De er meget åbne om, hvordan hundens liv ser ud, så derfor ved jeg hvordan det hele er sat sammen.
Jeg bliver så nemt ked af det, og jeg kan mærke at jeg slet ikke kan overskue de timer her sammen med dem, fordi jeg kan se på hunden, at den er decideret ulykkelig.
Er der nogle fif til, hvordan pokker man håndterer sådan en dag? Jeg kan ikke lade være med at komme, da det er et nært og kært familiemedlem fra min kærestes familie som står for det, og dem med hunden kommer fordi de jo så også er en del af den familie.
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.527
mar 2017
Følger: 8 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 418
De må have hund som de vil, men jeg bliver bare så ulykkelig på hundens vegne. Jeg kunne dog ikke drømme om, at sige noget til dem.
mar 2017
God idé med at hygge med hunden! Måske kan jeg få lov til at tage ham med på en god gåtur
sep 2018
Følger: 2 Svar: 2
Det ville jeg gøre. Så har du bedre samvittighed, og hvis de ovenikøbet finder en ny familie til hunden, så har du reddet dens liv. Bare sig det stille og roligt. Fx. efter I har været ude og gå- for det er en rigtig god idé at du er sammen med hunden. Sig hvor sød den er, og at det da er synd for alle parter, at de ikke har glæde af hinanden.
Vi har et ansvar, når vi ser sådanne ting i denne verden!
Det er deres valg hvad de gør, men når man har sagt tingene, har man bedre samvittighed.
Jeg ville desuden også ringe til Dyrenes Beskyttelse : tel 33 28 70 00 og spørge hvad man skal gøre.
aug 2008
Følgere: 1078 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.757
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.499
En ting er at de ikke vil aflive den, men så kunne de da i det mindste finde et andet hjem til den.
Måske du kunne fortælle dem, at hunden kunne gøre lykke hos en enlig ældre person, som ville sætte stor pris på at få en lille hund til selskab.
Du kunne evt tilbyde dem, at du vil være behjælpeligt med at finde et andet hjem til den.
Hunden på mit arbejde er lige død, og min chef har bestilt en ny hvalp, som han får den 15/1.
Jeg kan ikke klare den måde der holdes hund der og mit hjerte bløder for den lille hvalp.
Jeg har taget konsekvensen og sagt mit arbejde op pr. 15/1, for jeg ved, at jeg ikke bare kan se på og holde mund.
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.695
Derfor undlader jeg også, som Erika siger, at diskutere hund med nogen, jeg ved har en markant anderledes praksis. Det ville blot skabe konflikt og ikke ændre noget for hunden.
Men hvis du føler, at du kan hjælpe - og ejerne reelt har udtrykt et ønske om at ville af med hunden - så synes jeg da bestemt det er værd at gøre et forsøg. Det behøves jo ikke være andet end:
"Ej, jeg forstår sørme godt, I ikke vil aflive jeres hund. Øv, for en situation I står i. Har I hørt om xxxx? Jeg kender faktisk nogen der gerne videreformidler hunden, så I allesammen får det bedste ud af det"
mar 2017
De er ikke åbne for muligheden om, at den skal have et andet hjem. De lader kun være med at aflive, fordi børnene er glade for den, de er ikke interesserede i at han skal have nyt hjem. Og helt ærligt, det er jo kun en hund (deres ord, ikke mine)
Må bare bosætte mig på gulvet og håbe på, at jeg i det mindste kan give ham nogle gode timer. Det er bare skide svært, når mine følelser sidder uden på tøjet, og bare tanken om hans dagligdag gør mig ked af det.
Og jeg vil heller ikke sige noget, for jeg er bange for at det er en tikkende bombe, der så eksploderer. Jeg er den "nye" i familien, og jeg har slet ikke lyst til at gøre mig upopulær. Jeg er vist også hende der er lidt hysterisk omkring hendes hunde.
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.963
børn suger til sig. Jeg kan se vores datter er som os. Det er ikke kun direkte læring som at sidde og sige ae og ikke rive osv. Det er også fordi hun ser os behandle dyr på en bestemt måde
så jeg synes ærligt talt både det er at skade hund og børn.
Jeg har en bror der trænede efter de gamle metoder i jagt. Hans nye hund kom han og spurgte mig om selv. Jeg har aldrig sagt noget med været et eksempel og han kan se at min hund kunen fvf med energi. Det kunne hans gamle ikke. Han spurgte hvordan får jeg den energi og i stedet for at slå ham i hovedet gav jeg ham en nummer til en der træner positivt og i dag er han væk fra de metoder... og har en 100000 gange bedre jagthund
og og så en hund der går bedre fvf end min
det glæder mig.
Det eneste jeg gør nu er at rose dem.
så jeg tror det virker bedst sådan. generelt giver jeg kun folk råd der beder om det når vi møder dem, besøger dem osv
jun 2011
Følger: 18 Følgere: 102 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 566
Jeg græder indvendigt, bruger nogle gode timer sammen med hunden, og kommer af med frustrationerne når jeg kommer hjem. Og jeg kan tale om det lææænge.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1320 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.650
Evt spørge værtsparret om hunden bare skal ligge der, eller om den skal holde jul med os andre..
Evt sætte mig ned ved siden af den og holde jul med den
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.459
apr 2018
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.499
apr 2018
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.017
Hvad folk så handler på og efter er op til dem.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.459
Hvordan håndterer I...