{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.299 visninger | Oprettet:

hund og gulerødder {{forumTopicSubject}}

jeg giver verner,en lille reven økologisk gulerod i maden hver dag

spørgsmålet er om det er ok, ??

jeg tænker især på de indeholder kulhydrater,som jo er fedende (han trænger absolut ikke til at fedes op)

men de indeholder jo også calcium,som er fint til hans gigtplagede bagben

har også hørt noget om de er gode for synet

iøvrigt elsker han de revne gulerødder

han elsker iøvrigt de revne gulerødder

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund og gulerødder
  • #1   17. dec 2018 Mine får gulerødder som tyggepinde. De kan ikke optage gulerod, så det kommer ud i samme stykker som det gik ind. Tvivler oprigtigt på at det feder. Men tænker heller ikke at det har nogen former for sund indvirkning heller - da de som sagt ikke ser ud til at optage dem overhovedet.

• #2   17. dec 2018 Bliv du bare ved med det. Det skader såmænd ikke. Tværtimod så anbefales de tit, til for tykke hunde, som gnaveguf. Det fylder i maven, men tilføjer ikke kalorier som tyggeting gør.

Du kan evt prøve at give ham en lille, hel gulerod

• #3   17. dec 2018 anna g

altså jeg ser ingen gulerødsstykker i hans afføring,så håber da han optager dem,altså at det er sundt

men kom lige pludselig i tvivl om det har nogen effekt på sundheden,og måske ovenikøbet små skadeligt

men har også hørt at det hjælper på knogler og syn,men det er måske på mennesker

• #4   17. dec 2018 Mine får dem hele og de skider lorte der er lavet nærmest kun af gulerod når de får dem... så umiddelbart tænker jeg ikke de optager noget som helst af det. Grunden til at de får dem, er at to af dem er svære at holde så slanke som jeg gerne ville, så de får disse istedetfor alskens fedende tyggeprodukter. Men skadeligt? Nej da, hvorfor skulle det være skadeligt?

• #5   17. dec 2018 salla

nå,så gør jeg alligevel,lidt rigtigt.

godt de fylder i maden,for han MÅ absolut IKKE tage på.Han er gigtplaget,så jeg har skåret lidt ned på hans mad ration

Verner er en vanehund,så pludselig at serverer en helt "rod",vil han bare fnyse af

• #6   17. dec 2018 Milo og Marley får også gulerødder et par gange om ugen. hvis jeg giver dem en hel hver sætter det lidt rigeligt gang i deres maver. Så jeg giver dem lidt mindre. Gulerødder er fiberrige. Jeg har da også hørt de skulle gode for hunde også hunde der har gigt, som min lille Milo har. Men alting med måde.

• #7   17. dec 2018 det var godt at i begge skriver at det er "fyld" i maden

altså de er mættende.Så,jeg fortsætter med at "gnægge" indvendig når han får sin mad serveret med SUND mættende kost.

han skulle bare vide at gulerødder mætter,måske ligesom en gang vådfoder

• #8   17. dec 2018 Ts
    Prøv, måske bare med et lille stykke, eller lad vær med at rive hele guleroden, skær f.eks den sidste del, i skiver og kom i maden

• #9   17. dec 2018 han har altså ikke særlig gang i afføringen,fordi han får en lille "rod" hver dag.
    måske fordi den er revet

• #10   17. dec 2018 Gulerødder har ikke særlig meget værdi i sig selv. De er hverken fedende eller specielt næringsrige - så jeg ville bestemt ikke betænke mig ved at give gulerødder. De er netop gode alternativer til diverse tyggepinde, som Anna siger.

• #11   17. dec 2018 salla

han kunne ikke drømme om at tygge to stykker gulerod.

Verner er en frygtelig konservativ hund,alt vedr.mad skal være som det plejer at være.
    Kan desværre ikke snyde ham,vil meget gerne kan bare ikke.

Han spiser kun det tørfoder han altid har været vant til.Går jeg ud for tørfodret,og i min nød køber Frolic,(har hørt det mest usunde),sulter han hellere, til de par dage, det tager før jeg får, skaffet hans sædvanlige foder

det er min skyld,ved det godt

• #12   17. dec 2018 nu har jeg så hørt at gulerødder IKKE er fedende,har jeg god samvittighed ved ikke at give ham noget fedende usundt,bare mættende.

mange tak for svar

vibeke og den konservative mops

• #13   17. dec 2018 Frolic er bras med bras på. Det er ikke et fuldfoder, ja ved det står på posen. Men kig på indholdet, jeg ville hellere bruge butikkernes hundefoder end frolic.

Ikke at det bliver aktuelt, for ville slet ikke bruge nogle af dem.
    Ville end ikke bruge frolic som godbidder.

• #15   17. dec 2018 Hvorfor ville du ikke bruge frolic som godbidder, Salla??

Brugt engang imellem er det nu ikke værre end at bruge pølsestykker indimellem. Kig på din hund: får den totalt tyndskid hver gang den får en smule så er det nok ikke så smart. Men ellers er det som så meget andet junkfood for hunde - alt med måde.

• #16   17. dec 2018 Synes det er af ringe kvalitet smiley og med sukker i.
    Så ville jeg hellere bruge tørret kød, eller f.eks købe en lille pose af et godt tørfoder, og så bruge det.

• #17   17. dec 2018 Anna - mine hunde har altid fået gulerødder at gnave på, og ikke en af hundene har haft gulerodsstykkere i afføringen.
    Der er hellere ikke forskel på afføringen om de har fået gulerødder eller ej.

• #18   17. dec 2018 ok... Mine skider lorte der er nærmest ren gulerod.

• #19   17. dec 2018 Mine maltesere får flere gange om ugen hele gulerødder, det er garanteret bedre end alverdens tyggepinde.
    Her leverer hundene orange lorte smiley

• #20   17. dec 2018 salla og andre vedr: frolic

Verner får KUN frolic,når jeg er udgået for hans sædvanlige tørfoder.

Frolic køber jeg fordi jeg kan få det i en lille pose.

Og,iøvrigt gider han heller ikke at spise det,hverken som godbidder og tørfoder.
    Så,jeg må være så forudseende,at huske at få købt det rigtige når,der er lavvande i posen.

det er altså kun sket 2 gange, men gulerødderne er stadig på menuen,og hans afføring er "prima",brun som "lort".

tak for jeres svar

• #21   18. dec 2018 en lille pip historie mine orange kanarier får revne gulerødder som hlder deres smukke farver.

profilbillede
  • #22   18. dec 2018 Der er så mange ting, vi indimellem giver til vores hunde, som er af ringe kvalitet og med sukker.

Ja, jeg ville da også bruge noget andet som godbidder til hverdag.

Men at man hårdnakket og religiøst påstår at "sådan noget vil jeg aldrig nogensinde bruge"... arh... det er lidt det samme som at nægte at give hunden nogle rester af sovs og kartofler fordi det er jo skidt. Eller hele korntrenden: "min hund skal aldrig have foder med korn, det er ringe!"

Min pointe er at det er opskriften på en hund med sart mave, hvis man nægter at give noget som helst der ikke er 100% naturligt og uden sukker og af god kvalitet osv osv...
    Det bliver for moralsk og teoretisk. Vores hunde dør ikke af at æde diverse ting og sager smiley

• #23   18. dec 2018 Jeg vil sagtens bruge foder med korn. Og rester, men nok ikke hvis det er meget salt.

Man får da ikke en sart hund, fordi man ikke vil bruge frolic, eller lignende godbidder?
    Vi har lov til hver vores mening, jeg ser det ikke som religiøst, at jeg holder på 100% nul frolic.

Til sammenligning , så ville min fremtidige kanin, få 100% nul saltsten, kalkblok, yoghurtdrops og frøstænger smiley de ting er alle bras med bras på, og faktisk potentielt skadelige.

Korte af det lange, jeg vil ikke bruge noget af så ringe kvalitet, i mine øjne, når der findes et hav af alternativer, som er langt bedre smiley

• #24   18. dec 2018 Det er også helt fair. Det bliver bare meget.. en principsag. Hvilket ikke altid giver mening andet end for princippets skyld.

• #25   18. dec 2018 Salla - Når nu du er så principfast, at dine dyr ikke aldrig må få noget som helst, som ikke er sund, hvad så med dig selv.

Drikker du aldrig en sodavand, spiser du aldrig en is eller noget kage, kommer du salt i dit mad og spiser du slik ?
    Det gør du vel ikke, for alle disse ting er noget bras og direkte sundhedsskadelig

Ingen levende væsener tager skade af at man i ny og næ for et par usunde godbidder.

• #26   18. dec 2018 Forstår ikke at det provokerer så meget at jeg ikke vil bruge frolic. Kan i samme pulje smide, all dogs, aktive, pedigree og fun4pets.

Hvad angår kanin, saltsten, kalkblok, yoghurtdrops og frøstænger, så ér de skadelige.

• #27   18. dec 2018 Lang besked incoming:
    Jeg aner intet om kaniner - jeg aner til gengæld en smule om hunde. Og jeg tror på at alle hundeejere, der er SÅ principfaste, må æde den igen på et eller andet tidspunkt.

Vi fodrer alle efter hver vores overbevisning. Og det er fair. Men jeg kunne godt ønske, at flere ville erkende, når det er deres egen principsag de propper over hunden; fx “100% nul frolic” / “vil aldrig bruge pedigree”

Forsøren altså, hvis man skulle få dårlig samvittighed når hunden kom til at få en enkel kyllingepind fra pedigree eller et par frolic-bidder, så ville jeg da få helt stress på gåturene og hvordan hunden nu ellers kan få noget i gabet smiley

Det er den dér urokkelige “nej, det er der NUL af”, som virker lidt spøjs.
    Én ting er, at noget kan være usundt og skadeligt at bruge i større mængder. En anden ting er, at man komplet nægter at bruge et produkt - som i NUL - og så ikke engang erkender, at det er ens egen principsag og nok ikke så meget hundens helbred.

Vi snakker altså ikke om tørrede oksehudsruller, som rent faktisk kan være farlige. Vi snakker om harmløse, usunde godbidder som bliver brugt i et minimalt omfang.

Kommentér på:
hund og gulerødder

Annonce