Allergi mod gulerødder? {{forumTopicSubject}}
Hej
Er der nogen af jer, som har oplevet allergi mod gulerødder hos jeres hunde?
Jeg spørger for:
Vores tæve er blevet BARFet det sidste 5 år, men reagerer stadig, med dårlige ører og i perioder knupper / bumser omkring munden. Iflg. dyrlægen, er det en kraftig indikation på allergi.
Hun er testet og kan ikke tåle :
komælk og produkter deraf
korn
majs
ris
Vi har prøvet med et tørfoder som min veninde har haft super resultater med, som kun indeholder kartoffel og Hjort, men også her reagerer hun.
Så var det tanken faldt på Gulerødderne, som hun får mange af, både i sit foder og som godbidder og hun elsker dem.
Jeg har aldrig hørt om en hund som er allergisk mod dem, har i?
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 868
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 65 Svar: 455
Har netop lige læst på atsma og allergi forbundets side, at der er nogen pollen allergikere som ikke kan tåle dette, det anede jeg ikke. Og slet ikke hos hunde, men hvorfor skulle det egentligt være anderledes for dem....
Nogen der har en god ide til godbidder og fyldstof i BARF foderet, når de ikke må få gulerødder?
Hun bliver simpelthen ikke mæt uden fyld.
Vi har 2 hvalpe efter hende (uheldsparring, opdaget for sent) den ene virker til også at have lidt symptomer på allergi, er dog ikke testet endnu. Vil jo nødigt at han udvikler i så slemt et tilfælde hvis det kan undgås - han kan jo også have reaktionen på gulerødderne og vil prøve at tage det fra dem alle
sidste hvalp viser ingen reaktion.
mar 2008
Pollen allergi er ikke testet, og da der sidste år i foråret var usædvanlig meget birkepollen reagerede hun kraftigt, så det kunne godt ligge til hende også.....
Tror desværre hun kan have dette også.
mar 2008
Kartofler er bestemt en ide, men ikke så egnede som godbidder
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 868
http://www.mypets.dk/shop/vivet-sundt-hverdagstilskud-1636p.html
mar 2008
Pia: hvis sørgeligt med din hund, men jeg er glad for du skrev. Læste profilen UG kan se at det hjalp at sterilisere. Det skal gipsy til januar, da vi ikke vel risikere flere hvalpe.... har lige fået abort sprøjte. Man skal godt nok være vågen med en hanhund i huset.
Nu glæder jeg mig endnu mere til januar, det ville jo være så perfekt hvis det også hjalp.
Gitte: Tak for dit link, men det lyder til det ikke er så gid en ide til Gipsy.
mar 2008
mar 2008
Tørret kød er bestemt en mulighed :O)
I dag prøvede vi stegt bacon med så stor succes at mine fingre begyndte at bløde
God aften til alle
Allergi mod gulerødder?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside