{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
419 visninger | Oprettet:

Stresset hund - hvordan kan jeg hjælpe? {{forumTopicSubject}}

Hej Hundegalleri.

Jeg er i den situation, at jeg passer en hund, Trille. Min egen hund, Huxi, har været ‘overfaldet’ af en gruppe store hvalpe for et par år siden, og har siden da været utryg og aggressiv over for de fleste hunde. Dog har han haft det fint med Trille, de par gange hun har været her - de har leget ude i haven, uden noget legetøj, mad, eller andre ting i nærheden, som de kan skændes om.
Desværre bliver de nød til at være indenfor nu, da det regner og ingen af dem vil være udenfor. Huxi er enormt stresset over dette, og han slikker sig om munden, gaber, vender ryggen til og ‘gemmer sig’ bag mig. Han knurrer også, hvis Trille kommer for tæt på. Trille gør ingenting, og hun holder sig på afstand når han beder hende om det. Mit spørgsmål er, hvad jeg kan gøre for at berolige min hund? Jeg har prøvet at adskille dem, men det virker ikke som om det har nogen funktion. Nogle råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stresset hund - hvordan kan jeg hjælpe?
  • #1   25. aug 2018 Jeg ville da lytte til min hund, når den fortæller mig at den anden hund ikke skal være der.

  • #3   25. aug 2018 umiddelbart bør du ikke passe en anden hund når det gør dette ved din egen.... kan du ikke levere den retur? det er synd for din egen hund i dens eget hjem synes jeg

    Bodil man må gerne trøste en bange hund. det er en gammel myte. i stil med ilke at trøste børn der falder. du kan ikke belønne angst og få mere af det. hvis ejeren er rolig må man derfor gerne berolige en utryg hund. hvis ejeren er urolig kan det gøre situationen værre men ellers er frygt ikke noget rart at være i og alt vedrørende det er designet til at få det til at stoppe og en rolig hånd er kun en hjælp


  • #4   26. aug 2018 Tak til alle jer der har givet råd. smiley
    En opdatering; jeg har haft dem adskilt, men her fra kl 9 af fjernede jeg ‘skillevæggen’. Det gik fint, de faldt begge to i søvn mindre end en meter fra hinanden. Inden det havde Huxi det med at gå hen til Trille og snuse til hende. Hun drejer hovedet og lader ham gøre det. Han stirrede og knurrede også en del i starten, men der er ikke noget nu. Jeg vil også lige tilføje, at vi var sidste udvej mht. pasning, og da det gik fint sidst tænke jeg ikke at der ville være problemer.


Kommentér på:
Stresset hund - hvordan kan jeg hjælpe?

Annonce