Stresset hund? {{forumTopicSubject}}
Nå vi er jo startet på hvalpetræningshold og har været der 1 gang.
Viggo kører op i højt gear, da han ser de andre hunde og gør og piver og vil meget gerne hen til de andre, hvilket han jo selvfølgelig ikke får lov til.
Træner melder meget hurtigt ud at han er stresset og skal trænes væk fra de andre, som også hjælper, så længe der er afstand og godbidder i gabet.
Det skal lige siges at jeg ikke tror at træner tager fejl, men da vi kom hjem, læste jeg selvfølgelig op på det og alle andre tegn på stresset hund, passer ikke på ham.
Så alligevel sniger tanken op i mig om han nu os er stresset eller bare en teenager (Ca 9 mdr) der rigtig gerne vil lege.
Udenfor træning reagerer han i samme mode, dog i forskellig grad.
Ud over det elsker han at lege, både med andre hunde og mennesker og alene med sit legetøj og går bølgerne højt, ja så gør og brummer han også af sit legetøj/mennersker/hunde...
Igen det er ok for mig hvis træner har ret, vedkommende ved bestemt mere om træning og hundeadfærd end jeg gør, jeg vil bare gerne høre andres mening også
dec 2018
Følger: 21 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 1.784
Pas på ikke stille for store krav når forstyrrelserne er så store på træningspladsen. Men træn hver eneste dag derhjemme inde og ude og dernæst med lette forstyrrelser.
Mød op til træning om du så bare skal stå og gå langt fra de andre. Det skal nok blive bedre, hvis du blot arbejder for det.
Han kan sagtens være stresset over omgivelserne og alle de nye indtryk uden at være stresset derhjemme.
jan 2021
Følgere: 3 Emner: 13 Svar: 40
Og i hverdagen er desværre ikke muligt at køre til hundeskov.
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.473
sep 2017
Følgere: 524 Emner: 137 Svar: 10.246
Løsningen er nok den samme - få lidt afstand på de første par gange, og lad ham få tid til at se det hele an, og vis ham at han ikke behøver gakke ud, for at komme hen til dem.
Jeg ville tage en tube snask med, eller en dåse vådfoder og en ske, og så fodre og fodre med god afstand til de andre, så kan kan falde ned og få lært, at det er dig der på alle måder er den bedste.
Når du har fodret i et par minutter, kan du med garanti lade ham kigge på de andre et øjeblik, fodre igen, lade ham kigge lidt længere og så fremdeles. Når han er helt ok med det, går du lidt tættere på og starter med at fodre massivt (og kan gå lidt hurtigere frem, end da du startede helt forfra).
Det er da muligt at han ér stresset, men det er der næppe særlige mange der kan bedømme, uden at have set ham
jan 2021
Må man mon tage eget legetøj med som han kender?
For han vil meget gerne lege med sit eget herhjemme
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 531
Somme tider kan jeg gå fra træningen med den største YES følelse, fordi hun har været på, samarbejdet og bare været fantastisk. Andre gange tænker jeg at jeg ALDRIG får lyst til at tage til træning igen, fordi det er så mega frustrerende.
Mine trænere siger at det bliver bedre med alderen, og jo mere man bliver ved med at prøve. Så vi holder ud og holder ved
dec 2018
Følger: 21 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 1.784
Det burde være fint at lave helt lette øvelser på træningspladsen og så øve alt det træneren viser dagligt derhjemme. Med tiden kan du så også lave disse øvelser på pladsen.
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.581
jan 2021
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.581
jan 2021
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.963
hvis du bliver i situationen med ham og lader han tosse rundt så lærer han jo bare at blive bedre til det.
så jeg ville se det som jeres træning og så ellers slå lytterne ud og træne derhjemme. en dag får du din indsats 1000 gange igen
Stresset hund?