{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
785 visninger | Oprettet:

Lidt lort... {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en hund, han er en Formel 1, meget spinkel, et år og han er kasteret. Han er en servicehund så han får ikke sin mad i en madskål men som godbidder i løbet af hele dagen. Jeg måler det op hver morgen og middag så jeg ved hvor meget han får. Men jeg vil høre om det er normalt at han så skider 4-5 gange om dagen?
Mvh Julie og Indy

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lidt lort...
  • #1   9. maj 2018 Afføring hænger som regel sammen med antal måltider og aktivitet, så hvis hunden spiser lidt hele tiden, vil den ofte også have afføring flere gange.
    Det kan også være foderet, som ikke optages godt nok. Hvad fodrer du med?
    Og hvorfor tænker du, at hunden ikke skal have et reelt måltid hver dag? Jeg tror absolut at hunde har brug for den mæthedsfølelse, som et måltid giver, i stedet for at få lidt her og lidt der, og måske hele tiden føle lidt sult.

• #4   9. maj 2018 Vores får 2 gange om dagen men spiser, som han har lyst til. Han laver mellem 2 og 4 gange om dagen, uanset hvilket foder han får.

• #9   9. maj 2018 Hunde er som mennesker forskellige med hensyn til fordøjelsen, men den "konstante" fodring giver en konstant aktivitet i tarmene, hvilket sagtens kan være det der også giver hyppig output!
    Overvej at prøve at dele lidt mere op, f.eks. det halve af hans foder som et måltid, og resten som godbidder i løbet af dagen.

• #10   9. maj 2018 Nej - tarmene fungerer ikke sådan at tingene kommer ud som de kom ind.

På den måde skulle mennesker på toilettet 6 gange om dagen. Det gælder ikke for mennesker og det gælder ikke for hunde.

Når hunden har afføring mange gange om dagen er for den raske hund et spørgsmål om optag og mængder.
    Hvis foderet indeholder svært fordøjelige dele, vil der komme mere output og dermed oftere afgang af det.

Der skal kigges på foderet.

• #11   9. maj 2018 Jeg vil understrege at jeg kender en god del hunde, der får foder som belønninger henover hele dagen, inklusive tre af mine egne.
    Afføring 1-2 gange i døgnet er normalt, også for dem.

• #12   9. maj 2018 Min har mad stående fremme, men spiser ca. 3 gange dagligt - han har afføring 2-3 gange (næste intet 3. gang)

• #14   9. maj 2018 Vi - og de - har tyktarmen af en grund smiley

• #15   9. maj 2018 Okay virkelig mange svar! Tak! Som sagt er han en servicehund, som jeg er blevet tildelt kommunen og som servicehundeforeningen har oplært til mig, prøcis som en blindehund. Det er servicehundeforeningen der har sagt at når han har en servicehund er det sådan man gør med foderet og jeg stoler på at de ved hvad de laver, de er jo profesionelle og uddele mange hunde. Så derfor med foderet. Men jeg tror jeg vil konkludere at det er normalt for ham at lave så meget. Tak for hjælpen.

• #16   9. maj 2018 Jeg synes ikke, at du skal konkludere, at det bare er normalt. Jeg synes nærmere, at du skal se på, om ikke det er fordi optaget af foderet er lidt ringe.

• #17   9. maj 2018 Det er ikke normalt heller ikke for ham.
    Der er intet foder der passer til alle hunde og det, at han har afføring betyder at foderet IKKE er optimalt for ham.
    Det kan ingen forudsige selvom man er nok så prof.

• #19   9. maj 2018 Jeg sys det er Mange gange at ha afføring pr dag - jeg ville klart prøve et andet foder.. Havde en veninde der havde samme "problem" - hun skiftede fra royal canin til kingsmoor også havde han ikk afføring nær så mange gange dagligt smiley

Kommentér på:
Lidt lort...

Annonce