{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Nogen offentlige ansatte har det da vist for godt.... {{forumTopicSubject}}

Sender en mail til min sagsdyt nede på jobcenter - kan ikke komme til næste samtale, og vil høre om vi bare skal hoppe over i betragtning af at det sandsynligvis er den sidste samtale.

Der kommer et autosvar: "Jeg er på ferie - er tilbage 1. august" smiley

... håber fandme det er 'sjusk' fra sidste sommerferie, ellers så skal jeg da være sagsbehandler, hvis man kan holde ferie i 4 mdr smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen offentlige ansatte har det da vist for godt....
  • #1   8. apr 2018 Jamen, kom du da bare i sving og få et arbejde i det offentlige. Så behøver du vel heller ikke at have en sagsbehandler på jobcenteret. Win-win smiley

• #2   8. apr 2018 Det kan jo være hun er syg, og bare har sat standartsvaret til "Ferie"

• #3   8. apr 2018 Det er jo også muligt at holde kombieret ferie og orlov, hvis man f.eks. skal på en længere rejse.

Hvis der ikke står hvem vedkommende henviser til, så ville jeg ringe dertil i morgen.

• #4   8. apr 2018 Jeg synes du skal tage kontakt til dem og få at vide hvem du så skal have fat i imens. smiley

• #5   8. apr 2018 jeg har min it-mongol af en sagsdyt mistænkt for at ukritisk have slået feriesvar til, uden at tjekke indholdet...

• #7   8. apr 2018 Alle kan jo lave fejl, både os offentlig ansatte, men så sandelig også privatansatte smiley

• #9   8. apr 2018 Det kan altså også være en fejl i systemet. Jeg har engang oplevet at en sagsbehandler havde lign på, hvor jeg gjorde hende opmærksom på det, så de kunne få det rettet. Hun blev glad for at jeg lige fortalte hende det, da hun ikke vidste det, og hun havde altså ikke ferie.

Men hvis vi leger at det ikke blot er en fejl har hun vel ligeså meget ret til at holde fri, være sygemeldt, være på orlov, barsel osv som alle andre har. Så jeg kan virkelig ikke se problemet. Jeg tror faktisk tit at det er et utaknemmeligt job, og de skal også løbe stærkere og stærkere fordi de også er færre og færre til at klare arbejdet, og tænk lige hvor mange borgere de møder, som sidder og brokker sig til dem, fordi de ikke er tilfredse. Jeg forstår godt man er utilfreds med systemet, men ofte er det jo desværre ikke sagsbehandlerne der er problemet og jeg tror faktisk også de fleste gør hvad de kan for at gøre det så godt for borgerne som muligt indenfor de rammer de bliver givet.

Så jeg vil gerne lige sende en lille bøn ud, om at man lige husker at være høflig og venlig overfor dem, det kommer man længst med, samt siger tak eller lign når man får hjælp af dem, også selvom de ikke altid kan give det svar man gerne vil høre smiley

• #10   8. apr 2018 Du har helt ret Solvej. Offentlig ansatte laver ikke selv reglerne, men de skal administrere dem, hvad enten de er enige i reglerne eller ej.

Ret sandsynligt er det en smutter, at teksten i automatsvar ikke er ændret, men skulle det være ferie, så er det for egne penge. Offentlig ansatte har ret til nogenlunde samme ferie som alle andre, så ikke noget at være misundelig på der.
    Ville du ts være kommet med den samme spydige bemærkning, hvis det var sket for en privat ansat ?

• #11   8. apr 2018 Men det her er præcis grunden til at jeg HADER at tale med borgere!! De færreste har forståelse for særlig meget, men forventer at man servicerer dem i hoved og røv, og helst samtidig smider en pose penge efter dem, imens man bukker og bakker baglæns ud af døren smiley

Men dejligt at vide at pågældende sagsbehandler nu skal bruge arbejdstid svarende til en uges effektiv arbejdstid, på at svare til ALLE sine borgere, hvorfor vedkommende skriver at h*n er tilbage til august. Dét er nemlig god anvendelse af offentlige midler smiley

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 440
    #12   8. apr 2018 Ja man må da ikke forvente at få noget god service for alle sine skatte kroner.

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

#14   8. apr 2018 Alle mennesker laver fejl.

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

#16   8. apr 2018 Min kommentar er til nr 11.

• mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 3 Emner: 36 Svar: 134
    #17   8. apr 2018 Uanset om man er offentlig eller privat ansat, så bør man da tjekke sin autosvar inden den sættes til. Især når man åbenbart normalt sætter tidsrum på.
    Vil man have en man kan bruge som standard, ville det være god stil bare at skrive: jeg træffes ikke i øjeblikket. Hvis din henvendelse haster kan xxxxx kontaktes på xxxxx.

• #18   8. apr 2018 Undskyld, men der er vist ret mange som har glemt at tage deres humorvitaminpille idag.. Jesus på rulleskøjter altså....

• #20   8. apr 2018 Jeg synes ikke du gør det tydeligt at det er ment for sjov, hverken måden du skriver på eller med de smileyer du vælger. Så hvis det var ment for sjovt, skal du nok kigge på hvordan andre opfatter det du skriver, smileyer gør MEGET i forhold til hvordan det opfattes.

Og som Caroline siger, er det svært med sådan et emne, når de i forvejen bliver høvlet ned.

• #22   9. apr 2018 I give up....

• #26   9. apr 2018 Lars, der er jo forskel på service og på at være en ydmyg tjener. Jeg giver god service, og gør hvad jeg kan for at alt jeg leverer er formelt og materielt korrekt. Men når borgeren bliver sur over at man ikke vil betale for dit og dat, så mener de netop ikke at de får god service.

I øvrigt vil jeg bare lige pointere at jeg også betaler skat af de penge jeg tjener smiley

Men at jeg betaler skat er faktisk ikke ensbetydende med at jeg kan opføre mig som en lort over for nogen som helst - heller ikke offentligt ansatte.

Kommentér på:
Nogen offentlige ansatte har det da vist for godt....

Annonce