{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.708 visninger | Oprettet:

befordringsgodtgørelse - elever {{forumTopicSubject}}

Jeg er dybt forvirret.

Jeg skal starte som elev d. 1. og vil i den forbindelse da meget gerne vide, om der er noget at hente, med hensyn til transport.

En hurtig tur på google sagde, at elever ikke har ret til befordringsgodtgørelse overhovedet.

En tur på HK's hjemmeside gav - ''Skal du rejse længere end 20 km dagligt for at komme til og fra undervisning, skal din arbejdsgiver dække dine udgifter til den billigste offentlige transport.'' - dette kun i forbindelse med skoleophold - der står intet angående almindelige arbejdsdage.

En mail med svar fra HK sagde: "Når du ikke er på skoleophold er du omfattet af de samme regler som de ansatte i forhold til transport.

Og der er normalt ikke kørselsgodtgørelse til ansatte for at møde på deres arbejdsplads."

En tur på skats hjemmeside siger så: "Du kan som lønmodtager få kørselsfradrag (befordringsfradrag), hvis du har mere end 12 kilometer mellem dit hjem og dit arbejde (24 km i alt pr. dag). Du kan ikke trække de faktiske udgifter ved transporten fra, men et fradrag beregnet efter faste satser - uanset hvilket transportmiddel, du bruger. "

Er der nogen der har forstand på reglerne for elever, og som gider hjælpe mig med at opklare hvad pokker jeg må, og ikke må ;O)?

Synes ikke rigtigt de forskellige instanser kan blive enige.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  befordringsgodtgørelse - elever
Kommentér på:
befordringsgodtgørelse - elever

Annonce