Race eller blanding? Race eller blanding?
Godformiddag folkens.
Har siddet og kigget lidt med her i noget tide, inden jeg selv ville oprette et emne.
Jeg kan se at der er en del emner her inde om blandinger er lige så meget vær som racerene hunde.
Jeg personligt har ikke noget i mod nogle af delene.
Men jeg ville så gerne vide om folk planlægger disse krydsnings hunde, eller om det sker i uheld hver gang?
ville det ha set anderledes ud hvis det var billiger at kastere eller steraliser?
For ved at manger er alt for nærrige til at ofre de penge på deres hunde.
Personligt syntes jeg det er alt for dyrt at få lavet de indgreb på hundene, jeg syntes dyrenes beskyttelse skulle gi et bidreg til disse oprationer, det ville rede mange hunde tror jeg.
dec 2006
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 12
Kender selv mange gode blandings hunde.
Men kender også nogle hvis hunde føder hvalpe i tide og utide, med tilfældige hanner.
Jeg syntes det er ok at folk gerne vil ha hvalpe en gang eller to på deres tæve, og specielt da hvis det er planlagt, men jeg forstår ikke de mange ups kuld.
Og der syntes jeg det kunne ha beskyttet hunden meget at ha været lavet neutral.
nov 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 2.041
Men Frido er ren Lhasa apso- og det var sådan en jeg gik efter!
Jeg synes også at det er dyrt at kastrere eller sterelisere, men nogle gange en fordel og nødvendigt!
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.568
personligt har jeg heller ikke noget imod blandinger og nogle af de bedste ( for ikke at nævne sundeste ) hunde jeg har haft er blandingshunde.
Men kan så også fortælle at begge hunde var upser kuld og at den ene af disse hvalpe ville være blevet druknet af ejer hvis ikke jeg havde taget hende til mig.
Jeg tror at du har fat i noget af det rigtige og at mange blandingskuld bliver lavet pga manglende interresse i at ofre penge på sterilation / kastration af deres hund da det jo ikke sker for deres hund.... lige indtil nabo hunden kommer på besøg...
apr 2005
Følger: 91 Følgere: 88 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 1.460
personligt er jeg til race hunde, for så ved man hvad man køber især hvis man sætter sig ind i tingene, ikke fordi en race hund ikke kan blive syg
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 841
Jeg må indrømme min tæve nok er drægtig m et hovsa kuld. Hun stak af under løb og selvom jeg ledte var hun ikke til at finde. Min han er kestereret så...
Jeg skal have hende t hr. dyhr og er hun drægtig får hun abort. Jeg vil ikke sælge hvalpe når jeg ikke ener hvad der er i.
apr 2005
vi vidste i hvert fald da vi fik vores tæver at de ikke skulle have hvalpe, så vidste godt at der skulle næsten 6000 kr oveni
apr 2005
maj 2006
maj 2005
maj 2006
dec 2006
Men mange mener at lige netop derst hund aldrig stikker af.
Tag nu *mor til fire* hun tager ansvar for at hendes hund at været på tur, men hvorfor vælger man ikke at lave en tæve neutal, når man har valgt at lave hannen neutraj?+ jeg tror det er prisen.
Og jeg syntes det er synd at det er prisen der afgør om en tæve skal ha hvalpe.
Mor til fire (det var ikk for at være efter dig, kom bare til at bruge lidt af det du skrev til et eksembel).
maj 2006
så mit eksempel var dårligt at bruge, når du ikke kender baggrund*ggg*
maj 2005
Det burde være omvendt for hanhunden bliver jo ikke gravid af skidtet.. han bliver om ikke andet så bare lidt sexfikseret.
Hvis nu det blev bevist at hunhundene blev mere rolige eller medgørlige ved sterilation så tror jeg automatisk at antallet af steriationer ville stige......
maj 2006
dec 2006
Det var heller ikke for at bruge dig, men hvor mange tror du ikk der bruger samme undskyldning, Min hund løb væk, hvad kunne jeg gøre??? det var naboens han der kom på besøg...
Det jeg mener, hvis man har en tæve og ikk ønsker hvalpe, hvorfor er hun så ikk neutral??
Det er ok at du lige har fået en en tæve og at du ikke har nået at fået bestilt tid ved dyrelægen.
Pga givene omstændigheder.
Men der er mange andre der har haft rigeligt med tid...
dec 2006
Der er også risiko ved en tæve der føder hvalpe, tror der er støre chance for at der skulle gå noget galt der.
dec 2006
giver dig helt ret.
dec 2006
Medicinsk neutralisering var da klart også en mulighed.
Og hvis alle der ikke ville ha hvalpe gad at gi deres tæver det, så tror jeg faktisk at vi var mange omplaseringer foruden.
Foa mange blandings hunde falder maget forskelligt ud, men de har et til fælles, de ser alle meget søde og nuttet ud som 8 ugers hvalpe.
Men hvor store bliver de? Er det en meget aktiv hund, eller hvad er det lige man har fået??
dec 2006
Tror der er mange der bruger samme undskyldninger som dine for ikke at få hvalåe, men somme tider sker der bare uheld.
Et barn kan glemme at lukke døren, gæster kan glemme at lukke døren, en tæve i løb kan finde på at strejfe lige så meget som en han hund.
Så ser ikke altid det med en lukket have og tæven altid i snor som en sikker løsning.
Jeg siger heller ikke at din hund vil ende op med at få hvalpe, men chancen for at hun en dag skulle få det er da støre nu en hvis hun havde været neutral.
Ved også godt at det ikke er alle tæver i lille DK der får hvalpe, men somme tider når man læser i den blå avis er man sku lidt i tvivl.
Jeg er ved at ha lidt travlt nu, skal ud af døren.
Men det var da hyggeligt.
Ha en god dag elle sammen og tak for "snakken"
dec 2006
Gæt jer frem.
Race eller blanding?