Frikadeller eller? {{forumTopicSubject}}
På lørdag skal jeg til min far's fødselsdag . Da han er gift med en vegetar så spiser han også vegetar mad til hverdag, men min søster og jeg plejer så at sørge for lidt godt mad med kød til sammenkomster til ham (og selvfølgelig vegetar mad til konen), og af og til laver vi så en stor potion frikadeller og giver ham med hjem som han kan ligge i fryseren og tage op lidt af gangen til forkost på arbejde.
Men syntes efterhånden det bliver lidt ensformet med frikadeller hver gang. Skulle man prøve noget nyt? Eller måske bare en ny opskrift på frikadeller?
Hvad siger I? Nogle gode forslag til noget der kan fryses ned og tages op og spises i små portioner uden at skulle tilberedes ekstra? Og det skal være med kød i
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Koteletter i fad
apr 2017
Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 971
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.788
Det er da en sød tradition.
Hiv ham måske lidt til side og spørg, om han snart er træt af deller
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 78 Emner: 88 Svar: 2.765
Så kan man også evt lave både frikadeller og boller til karry.
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 334
Koteletter syntes jeg personligt blive kedelige når de er kolde.
Græsk farsbrød kunne være en god ting, det passer lige til et stykke rugbrød og noget salat.
Han er skam glad for vores frikadeller, det er vist bare mig der syntes det er ensformigt
Og så er det så dejligt praktisk, lige til at tage et par stykker med.
Men jeg kunne vel også lave pirogger med noget kød i? De er også ret praktiske at tage med.
Jeg syntes som sagt bare han trænger til noget nyt, som kan stille hans kødlyst
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.788
https://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=5476
aug 2009
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.408
Pirogger, måske de der skotske æg? fyldte pandekager kan også portionsfryses. små kyllingespyd?
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 138 Svar: 10.248
Så jeg plejer at lave en portion frikadeller og en spand mørbradgryde. Og har jeg tiden til det, laver jeg nogle små forlorne harer med sovs, så de bare kan varme det de lige kan spise og gemme resten. Generelt er det ret smart at lave farsbrød i små udgaver, for sådan et bliver rigtig kedeligt af at blive varmet i skiver.
Heldigvis er det min mor der i sin tid har lært mig at lave sovs, så den falder altid i god jord hjemme hos forældrene
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Alternativt stegte kyllingelår.
En anden ide kunne være mørbradbøffer med lidt stegte bløde løg/champignon. Fryses ned i små portioner, så der er til at tage med på arbejde.
Kan han li' stegt lever? Jeg elsker en skive stegt lever og lidt bløde løg til en skive brød, men det er det jo ikke alle der gør.
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.408
aug 2009
Jeg tvivler på at han kommer til at bruge tid på at varme mad på arbejdet, han er typen der har svært nok ved bare at holde en pause (plus at der altid er nogen der har brug for hjælp og tilkalder ham i tide og utide, han er computernørd og de andre kan jo ikke arbejde hvis de ikke kan få computerne til at virke).
Men det er jo også en mulighed at lave nogle frikadeller til arbejdet og så noget andet til at hygge sig med nogle af de andre dage, så må konen bare nøjes med selv at spise vegetar mad
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.483
Jeg synes, at du skal lave både flæskesteg OG frikadeller.
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 334
aug 2009
Tror jeg laver flere forskellige ting i store portioner, så kan han få halvdelen og så har jeg også selv noget til fryseren (hvilket også gør min mand glad, for jeg kan ikke li frikadeller og flæskesteg og det havde jeg tænkt kunne være noget af det)
aug 2015
Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 1.215
Frikadeller eller?